Ja for prøve å selge reisen da evt. Er jo kjipt å rote bort en CT. Bør vel være noe interesse for reise til LA på biz vel??
Om de betaler kun kost pris hadde vel ingen sagt nei? Ingen av mine nærmeste venner og familie hadde ihvertfall det
Kaster meg på denne tråden med et spørsmål - vanskelig å lese 42 sider i tilfelle noen har spurt før, men, om man skal bestille en veldig enkel CT på f.eks Business Oslo - Shanghai; er det noe grunn til å ringe CT telefonen eller er det like greit å booke på sas.no og klikke av for CT valget der? Jeg antar at CT telefonen trengs når man skal mikse selskaper el.?
Bruks sas.no for SAS flights. Skal du mikse må du ringe SAS. Endring etter bestilt billett må også taes med Tallin.
Tenkte for første gang å bruke CT. Jeg ønsker å sende kona til Florida (JAX evnt MCO). Ideelt sett utreise 23. Apr og retur 30. Apr eller 1. Mai. Søker meg grønn på United, segment for segment, tatt en titt på ANA og Expert Flyer, men blir ikke mye klokere. Setter stor pris på om det er noen som har tips eller forslag. Jeg velger å tro at det finnes noen bedre muligheter. Gjerne First evnt. Bus Det beste jeg har funnet så langt på United/SAS er: Alternativ 1 23.April OSL - EWR 11:10 - 13:15 (Bus) (Overnatting NYC) 24.April EWR - JAX 07:45 - 10:23 (First eller Eco) 1.Mai MCO - ORD 15:49 - 17:50 (First) 1.Mai ORD - OSL 22:05 - 15:40+1 (Business) Alternativ 2 22. April OSL - CDG 17:10 - 19:25 (Plus) (Overnatte i Paris) 23. April CDG - ORD 11:15 - 13:20 (First) 23.April ORD - MCO 17:40 - 21:21 (First) 30.Apr MCO - ORD 5:55 - 7:54 (First) 30.Apr ORD - LHR 15:55 - 5:55+1 (First) 1.Mai LHR - OSL 10:20 - 13:30 (Plus) Oppfyller disse forslagene reglene for CT? Lufthansa flyr jo FRA/MCO, vil jeg finne disse setene på United (om de finnes?) Tenkte å ringe Tallin i morgen, men sitter å ser på Norwegian OSL-CPH-MCO og hvor ufattelig smoothere en slik rute er.
Tallinn fant ingen av mine alternativer. De kunne få meg til JAX/MCO, men ikke hjem igjen. De mente kanskje at United ikke hadde sluppet seter ennå, for de fant ingen muligheter over 10 dager.
Fikk ikke booket noe som helst. Fant ingen retur. Får prøve igjen om noen dager. Men fyren fra Tallin var helt klar på at jeg ikke kunne ha Open Jaw.
Det kan være verdt et forsøk, men da blir det jo samme potensielle runde for hver gang du skal gjøre en endring på bookingen. Har du eller andre klart å få Open-Jaw med den argumentasjonen?
Ja. jeg klarte å få til open-jaw for sommer 16 pga dette. Det står i reglene at det skal gies skriftlig varsel før endringer av reglverket, dette har de ikke sendt ut og da mener jeg at open-jaw skal være tillatt. Gitt at CT er utstedt før denne endringen. En interessant observasjon er forøvrig at det ikke står spesifisert noe i CT for 2016, se klipp. Står kun at reisen må starte og slutte på samme sted..
Ja, dette lurer jeg litt på. Er det noen som har forsøkt å argumentere med "Hvor står dette?" når dere ringer CT-telefonen og de sier at open jaw ikke er tillatt? Eller er det pga de generelle EB-reglene dette er ett problem?
Jeg ringer inn, spør hva er regler for open jaw, får jeg "det er åpenbart forbudt" så legger jeg på og ringer på nytt.. Det er mye enklere å diskutere med noen som er "det er muliges ok" enn med noen som sier "det går ikke, ferdig med saken". Det hører med til historien at det tok 3-4 dager fra jeg ringte til de endelig kunne bekrefte min billett, så det var ingen enkel "walk in the park".
Heihei, jeg har tenkt til å svi av en CT til sommeren og ønsker og ende opp i firstclass til BKK. Er det noe galt med idéen om å booke: OSL-CDG-BKK-CDG-OSL med SK/TG for så å endre dette til OSL-FRA-ICN-BKK-CDG-OSL med SK/LH/TG når lufthansa eventuelt slipper sine seter?