Gebyret er ikke refundertbart, men det er flere som opplever å få dette tilbake, meg inkludert. For meg har det skjedd utelukkende ved SA bookinger utført på web. Vet ikke om dette kan være en rød tråd.
Det har vært sånn siden mars 2019. Derimot virker det som at man for tiden får det refundert allikevel. Jeg fikk nylig selv alt igjen på en bestilling jeg kansellerte med linken under mine bestillinger. Aner ikke hvorfor.. men det var jo covidunntak med fri ombooking av bonusreiser til Asia fram til ifjor en gang. Kanskje SAS IT har glemt å skru av disse unntakene?
Hvordan stiller ekspertene seg til opptjening av CT nå? Fikk nytt AMEX i august, og ser at hvis jeg fortsetter å utelukkende bruke amexen så vil jeg nå CT før nyttår. Vil det være fare for at CT-opptjeningen blir endret før nyttår? Vil bestilling kunne bli foretatt med noe ledig seter, eller blir de fleste setene nå trukket fra SAS i samarbeidet?
Hvis du har bruk for en CT og har poeng nok til å booke en reise der CT faktisk gir uttelling det neste lille året så gå for en CT. Så får du regne forskjellen på det du kan "tjene" 50% kutt i poengbruk opp mot 2 måneder med Amex gebyr. Og se hva som gir deg mest for pengene. Spontan LH F reise, som " alle " driver med for tiden, er jo populært og en måte å bruke opp litt poeng.
Nye reiser bookes og eksisterende reiser endres som før. Ingen signal om noen endringer så langt. Tvert i mot, har SAS bekreftet at alt fungerer som før frem til de forlater *A. https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-305
Jeg kommer til å donere en CT til ev venn som skal inn i min vennegruppe på SAS. Men hvor mange poeng bør jeg ta "betalt" for å gi denne? Hva om jeg sier at jeg ønsker 75% av poengene som han tjener på å benytte denne CT-en? Er dette en ok deal? Selv har jeg ikke nok poeng til å nytte denne til noe veldig fornuftig før den går ut.
Ønsker å kjøpe en CT + 210 000 poeng for en reise til sør-øst Asia. Har nok poeng selv men mangler CT (vet ikke om det lar seg gjøre å selge en separat CT).
Hei, kjapt spørsmål. Jeg planlegger en helgetur for å brenne av noen poeng og en CT. Turen jeg prøver å spikre sammen er ca følgende OSL-FRA-ORD-FRA-OSL og F-klasse x2 er det som er formålet med turen. LH slipper jo nå seter først ca 3 dager før avgang, dette kombinert med endringer/kansellering intill 24 timer før avgang har skapt litt hodebry for meg. Har noen erfaring med å endre hjemreisen <24 timer før avreise? Problemet for min del er jo at hvis jeg ønsker to netter i ORD (for å få èn hel dag der) så vil det ikke være mulig å endre til en flight med eventuelle F-seter før tidligst 21 timer før avgang.
Ikke prøvd selv, men det er flere som har sagt de har fått endret reisen dagen før avreise, men med mindre enn 24t før utreise starter. Har fulgt litt med på LH F til ORD selv i det siste, posisjonert meg for en reise i slutten av november. Det slippes færrest seter ifm med helger virker det som.
Der endra Thai flytype frå A350 til 787-8 og dermed går business fra 1-2-1 til 2-2-2. Positive er at vi får vindu samtidig som vi sitter sammen. Er et bulkhead som gjelder på denne konfigurasjon også?
Ring inn og forklar situasjonen, hvis du kommer i den situasjonen. Eventuelt booker du retur via en annen destinasjon på østkysten. Så fly du United ned dit du får F retur fra. Så har du selvfølgelig en retur du vil/kan reise uansett. Mener både jeg og andre har meldt om at det har vært mulig å få til F forandring mindre en 24 timer før avreise.
Hvis noen med CT og 0 poeng blir med i min poeng-pool, kan jeg da booke en bonusreise og bruke vedkommendes CT gjennom min profil? Eller må jeg da legge til vedkommende i pool'en, åpne slik at hen kan bruke mine poeng og så booke gjennom hens profil? Må sikkert uansett ha vedkommendes pin, men det føles tryggere om man slipper å åpne for at hen kan trekke poeng fra min pool.
Prøver å svi av en CT, ved å bruke sas' nettsider "Finn star alliance-reiser"-søk. Har funnet en passende reise, topp stemning. Men selvom jeg har huket av for å bruke "AMEX 2 FOR 1" så oppdaterer den ikke poengene, så siden jeg ikke får 2 for 1 har jeg ikke nok poeng. Jeg prøver å bestille for 2 voksne + 1 barn + 1 infant. Men tror ikke det skal ha noe med saken å gjøre? Eller?
Takk! Da kommer bonus-spørsmålet. Jeg venter et barn - som jeg naturlig nok nå ikke vet fødselsdato (eller navn på), selvom jeg bestiller en award-reise, bør jeg legge inn at det skal være infant på fang (i dummy-navn) eller kan jeg ringe inn dette senere? Edit: Bruken av "bonus-spørsmål" fikk meg nesten til å smile litt når jeg forstod dualismen i det