SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor vanskelig er det nå å få 2/4 i biz til bangkok med reisetid på 1-1.5 måned fra oktober/desember en gang? Har falt helt ut av dette, og med kone, barn og 1 spedbarn vurderes det å bestille en CT(eller to), eventuelt en CT + 1 reise for penger. Viktigst at alle flyr sammen bare.

    Planen er å starte medlemsskaper og gravejobben nå snart, men hvor vanskelig er dette å få til med dagens tilgjengelighet for de som har tittet samme retning tidligere? Datoer er totalt uviktige annet enn utreise i oktober eller tidlig november, også hjem i slutten av 2024 en gang.
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    1. Ingen problemer å booke utreisen først og legge til retur etterpå - men alt må være gjort pr 31.12 - ingen endringer deretter (med mindre flyselskapene gjør endringer på flyvninger).
    2, Du kan mixe klasser ja, men kan bare bookes på telefon. Dog ikke mulig med Premium Economy på Star CT.
     
    Frode789 liker dette
  3. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!
    Booket tur via SAS sin nettside med CT. Jeg fant nå en bedre flyvning, og tenkte å endre hele bookingen. Noen som har erfaring med det? Redd for at jeg tøyser det til om jeg kansellerer hele ordren.

    Ved endring, vil jeg bli belastet nye 900 kr i servicefee, eller er 900 kr i servicefee inkludert i korreksjon?


    Skjermbilde 2023-12-05 kl. 23.25.19.png
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    I og med at det er en CT regner jeg med at det er *A segmenter i reisen. Da skal du ikke kansellere men ringe inn til SAS og få bytte flightene til den nye ruten du har funnet og betale 150kr i gebyr. Kansellerer du taper du de 900kr for 2 pers og må betale disse på nytt.

    Edit: ser du skal til Mahe. Og sas har vel nettop sluttet å fly dit. så da er det en *A booking :p
     
    Klokkesamler liker dette
  5. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Tilleggsspørsmål:


    Ethiopian Airlines - så da må jeg kanskje uansett ringe inn?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    ring inn ;)
     
    Klokkesamler liker dette
  7. Shamrock

    Shamrock Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg har en CT reise til Miami(Frankfurt-Zurish-Miami) grytidlig fra Gardermoen i januar.
    Jeg tenker og få support til og legge på Bergen- Gardermoen kvelden før. Vil da baggasjen være gjennomgående helt frem, vil den stå over natten på Gardermoen slik at vi slipper og hente ut baggasjen kvelden før og sjekke inn på nytt tidlig neste morgen?
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde det på Gardermoen nylig. De tagger bagasjen som standby. Gikk helt fint det :)
     
    Shamrock liker dette
  9. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Og hvis jeg bestiller utreise på nettsiden (CT), så kan jeg senere ringe inn for å legge til tilslutningsfly og retur på samme CT bestilling så alt likevel er 50% poeng rabatt totalt, så lenge alt er gjort innen 31/12? Regner med at når man legger til retur etterpå, så er denne likevel dekket av CT discount, men må bare være sikker før jeg legger inn bestillingen.. :p
     
    Fredrik81 liker dette
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er ja, bare å kjøre på
     
    Frode789 liker dette
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Lenge siden jeg har bestilt CT reise per telefon. Regner med man ennå må ringe Tallin kl 9-17 mandag-fredag? Eller er det mulig å ringe SAS som EBG om man ønsker å endre en eksistende reise. (LH C til F).
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Tallin har vært nedlagt i praksis i noen år, men det skrives vel om at folk er bedt om å ringe Amex Ct nr igjen nå i det siste.

    Skal du bytte til F så ring så snart du tror det er tilgjengelighet i og med at det uansett må sjekkes per telefon for å få bekreftet tilgjengelighet. Så en greit kompetent ansatt kan fikse det på vanlig Kundeservice.
     
    Fredrik81 liker dette
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så om de kommer tilgjengelig på søndag så ringer jeg SAS kundeservice eller CT telefonen. Eller må jeg vente til kontotiden deres 9-17 mandag-fredag.
     
  14. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Virker jo desverre som at CT telefonen går direkte til helt "vanlig" Kundeservice nå.
    Tok meg nettop 30 minutter og endre ET legg fra X til C på en booking.
     
    Fredrik81 liker dette
  15. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    420
    Likes mottatt:
    1,339
    Bonuspoeng:
    93
    Husker ikke helt dette med married segments med Avianca. Men jeg finner altså LHR-BOG-LHR og separate billetter OSL t/r LHR. Men jeg finner altså ikke sammenhengende reise OSL-LHR-BOG-LHR-OSL uten å dra via SVG som jo er helt idiotisk. Vil det la seg gjøre å booke LHR-BOG-LHR og legge til t/r OSL som tilslutning? Evt bare ringe inn og be om hjelp til å booke dette?
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,170
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    SAS er noen ganger sære til/fra LHR ved reiser videre ut i verden. Du kan gjøre som du sier og booke på nett, men du må isåfall betale ombookingsgebyr. Eventuelt kan du ringe inn og booke hele reisen over telefon.

    Jeg gjetter på at problemet er at SAS ikke vil la deg booke Plus i forbindelse med Avianca og at du må ta til takke med SAS Go til London.
     
    thool liker dette
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    @thool

    Det som ofte er problemstillingen er at man på returen ikke får lagt på ledige SAS Plus-billetter siden de ikke er riktig biz-klasse hos SAS. Hvis man starter leg for leg med LHR-OSL finner man disse i plus og kan legge på de første flightene på hjemreisen etterpå. Har selv hatt samme problematikk på bookinger med Avianca, men som løser seg ved å stokke om på rekkefølgen man legger til flyvningene.

    For å ta dette i en større kontekst er dette tilfellet med mange selskap. Opplever man at agentene ikke finner det du finner kan man alltids starte med det du finner på nett, men som agenten ikke finner når du booker leg for leg i kronologisk rekkefølge.

    Senest når jeg booket SVG-CPH-PEK-ICN-DEL / DEL-BKK-ZRH-CPH-SVG, hvor BKK-ZRH-CPH med LX var married segments. Disse dukket ikke opp når DEL-BKK var lagt til, men dukket, som på SAS.no, opp ved søk BKK-ZRH-CPH. Videre var det ingen problem å legge til DEL-BKK og CPH-SVG.

    Dette har jeg også opplevt med SN.
     
    Are, themichael, thool and 1 other person like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bestilte BGO-OSL-LHR-BOG-PTY over telefon etter å ha sjekke at det ledige plasser på alle flygninger .. sjekket både på nett og Awardfares.
    Jeg ble booket i naturlig rekkefølge
     
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg trenger noen få tusen ekstrapoeng litt kjapt for å booke en reise som akkurat dukket opp. Raskeste måten jeg kan tenke meg nå er å kjøpe bleier/bind på Kiwi for å få 50% trumf. Er det andre gode og kjappe løsninger dere kan anbefale?? :) fly er ikke aktuelt fordi jeg skulle hatt poengene i dag. Har også spurt bekjente om å kjøpe poeng :)
     
  20. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis jeg bestiller 4 stk. *A bonusbilletter på nett, må jeg da betale noe ekstra når jeg ringer inn senere for å legge til 2 stk. CT?
     

Del denne siden