SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan kjøpe bonuspoeng i Eurobonusshoppen om du trenger å instant fylle på poeng. Kostet 2400 kr for 12k poeng tror jeg det var da kompisen min måtte kjøpe for å få billetter med TG i First til BKK.
     
    Nurse82 liker dette
  2. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Nei
     
    Trykkern liker dette
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Når eg ikkje får opp opptjening av CT på amex-siden, vil det då seie at eg har opptjent mine moglege CTer i år? Eller er telleren ute av funksjon?
    (Det er ca 300 000 brukt der, men må berre passe på at eg sikrer meg min siste og kan føre over resten til SAS MC
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,809
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk om det er noe her inne som selger Trumf. Evt andre bonusforum/kanaler
     
    Nurse82 liker dette
  5. Silferlood

    Silferlood Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    När jag ska boka SAS bonusresa, så syns mina två CT, men ikke när de expirar, upplever ni samma?
     
    Cumulus liker dette
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    JA. Gyldigheten pr. voucher vises under min profil etter pålogging men har man flere så er det jo en utfordring. Men det ikke noe problem å få SAS til å bytte voucher om man bruker booker med feil... Men dato bure jo vært vist i bookingvinduet.
     
    Silferlood liker dette
  7. Silferlood

    Silferlood Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Nu är de tillbaka!
     
    Storbaba liker dette
  8. ludvig

    ludvig Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Vi har booka en CT tur til OSL-IST-CMB/MLE-IST-OSL nov '24 med utgående CT, og vi går og venter på siste tilslutningslegs innenriks til/fra OSL. SAS har ikke sluppet disse riktig enda, men i følge utslippene vi følger, blir utreisen bookbar 22.des (neste fredag), og hjemreisen 31.des. Vi får altså hekta på utreisen, men det jeg lurer på, er om vi kan ringe gulltelefon 31.des for å få reservert hjemreisen, og få den billettert når røddagene er over (2.jan) ? Noen som har peiling?
    Det hadde vært hyggelig å få gjennomgående reise helt hjem, selv om utreisen er det aller viktigste ved evt endringer i reiseruta.
     
  9. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann! Skal prøve å booke en first billett 28. Desember til USA, men kom nå på at jeg ikke vet om CT telefonen er åpen de fire dagene før? Noen som har erfaring med CT booking I romjulen? Er diamant. Takk for tips!
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan diamant kundeservice hjelpe deg med. Dersom du får nei ring på nytt.
     
  11. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Strategisk opptjening av CT.

    Jeg nærmer meg 150K for ny CT og planlegger å gjøre siste kjøp 31/12 for å prøve å få CT utsendt på nyåret. På mange kjøp står det "venter" før de faktureres og dermed kommer på oversikt over omsetting ift CT.

    Spørsmålet blir da, er beløp som står som "venter" kvalifiserende ift CT inneværende år? Om ikke, har noen tips om hvor benytte kortet 31/12 for å sikre umiddelbar omsetning?
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville forutsatt at CT blir utstedt pr 31.12.2023 om den er opptjent på årets omsetning og vil få utløp 31.21.2024. Tviler sterkt på at det er mulig å være "smart" ift å få ett års ekstra gyldighet om det er målet. Høres vel heller ut som risiko for å miste opptjeningen av CT med 31.12 som er en søndag og mandag som også er helligdag. Jeg hadde ikke gamblet... Men om noen har prøvd og har erfaringer så hører vi vel snart om det.
     
    Nordlands liker dette
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk en mail om opptjent CT 1. januar 2022 kl 03:29. Det er jo en stund siden, men jeg lurer på om jeg bestilte noe greier fra USA på nyttårsaften. Har ikke historikk på den, men tror jeg fikk gyldighet to år fra det. Noen raskere?
     
  14. SNG

    SNG Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, er CT-nummeret fortsatt +47 64 81 60 99?
    Lenge siden jeg har bestilt billetter og har endel poeng og CT som må brukes før nyttår. Fant ikke nummeret ved å søke her.
     
  15. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    420
    Likes mottatt:
    1,339
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gikk dette? Grunnen til at jeg spør er at CT-telefonen booket feil dato utreise og da jeg ringte for å endre fikk jeg grei beskjed om å kansellere og starte hele prosessen på nytt, fordi de ikke fant OSL - LHR og LHR - BOG i sine systemer (selv om jeg sitter og ser på rutingen på skjermen).
     
  16. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    SNG liker dette
  17. SNG

    SNG Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Det har faktisk vært utvidede åpningstider pga ekstra pågang før nyttår tidligere, men det var da telefonen ble bemannet fra Tallinn. Nå som det er svensker som bemanner telefonen er det kanskje litt vanskeligere å få folk til å jobbe på røddager.. Noen som husker hvordan det var i fjor?
     
    SNG liker dette
  19. Bubba

    Bubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Tror ikke du bare får booket utreisen på denne, du må nok vente til t/r blir kalr. Siden du allerede har en Open Jaw som det ser ut til så kan du ikke ha en i hver ende av reisen. Dobbel open jaw får du nok ikke booket selv om du bare venter på at returen skal bli bookbar.
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde meg et par ganger på en reise hvor jeg hadde open jaw men ikke fant utreise fra OSL neste høst (blackout høstferiestart), men njet. Jeg måtte vente til jeg kunne legge til begge tilslutningene siden det var open jaw. Det finnes kanskje eksempler på at noen har fått til dobbel open jaw, men det må være unntak...
     

Del denne siden