Dumt spørsmål kanskje, men de reisene som man finner selv ved å sette sammen ulike leg må man ringe inn for å booke dem?
Før du abonnerer fikk jeg beskjed om at det ikke lengre fungerer for star alliance-billetter. Har ikke brukt det på et par år selv, så ser ut til at jeg sitter med utdatert informasjon her. Til info.
Takk for god hjelp, det fungerte som bare det. Kort hvordan Wien-trikset fungerte for meg i praksis: Ønsket OSL - EZE og retur LIM - OSL. Dag 1: Bestilte t: VIE - FRA - EZE i I. Ettersom VIE-EZE er et married segment, var det ikke mulighet til å starte reisen i FRA, og det var heller ikke mulig å booke OSL - VIE, usikker på hvorfor married segments fører til disse begrensningene. Booket den lengste delen av reisen etter anbefaling om Wien-trikset. Bestilte r: LIM - BOG - BCN - VIE. LIM - BOG i x, resten i I. Agenten hadde ikke mulighet til å booke oss helt tilbake til OSL grunnet begrensning på 1 open jaw. Dag 2: trykket denne gangen 'ikke ta opp samtalen' (usikker om dette er relevant, men nevner det likevel). Sa vel ca. ordrett det Jeanett over beskrev + at jeg nevnte for agenten at vi ikke har mulighet til å gjøre endringer i 2024 pga CT som utløper i år. Grunnet begrensning i antall segmenter pr tur så var det ikke mulig å bestille OSL - ARN- VIE - FRA - EZE på turen, merk. nå var det ikke married segments som var argumentet men antall segmenter totalt. Agenten kunne derfor gjøre unntak og fant et direkte segment mellom OSL - FRA i I. Turen blir da: OSL - FRA - EZE. Returen ble LIM - BOG - BCN - FRA - OSL. Det ble noen lengre mellomlandinger på ca 6 timer i Frankfurt på turen og 9 timer i Barcelona på returen. Velger å tro at løsningen dag 2 skyldtes Wien-trikset og ikke ubehjelpelig agent dag 1.
Hm, jeg har funnet 5 LH biz fra BKK med Wientrikset, men tør ikke bestille. Finner ingen connections FRA-SVG etter landing (det går et direkte 2t etter landing, men 0 ledige der…og 12k for cashbilletter), så da sitter jeg enn så lenge på TG eco BKK-FRA-SVG, og håper på de slipper noe nærmere avgang. I-landsproblem asså
Det er at Lufthansa ofte har ledige bonusseter i biz dersom man flyr ut eller til Wien. Feks så kan du finne du 5 biz seter ved å søke SFO-VIE (med mellomlanding FRA), men søker du SFO-FRA finner du null. Mange på forumet har fått til å først bestille til/fra VIE, for så i ettertid endre til FRA-OSL direkte.
Hva er blocked seats som vises i AwardFares og kan det hende at man får bruke de? Litt vanskelig å finne 4 på samme rad. Kan alltid ta 3+1 og håpe på at noen vil være snill med en familie : )
På blokkerte seter sitter det som regel ingen, men de er enten holdt av fordi det er solgt x antall seter eller det er bedre seter som er holdt av til gode kunder. Noen ganger er de ledige, andre ganger blir de tildelt andre ved f.eks. innsjekk.
takk! ok da tror jeg at jeg tar sjansen. det er en helt rad blokkert, så det kan hende det blir mulig senere. ellers får håpe 3+1 kan endres til 4 på samme rad når vi kommer på flyet
I tillegg til det som allerede er nevnt kan det være seter som holdes av fordi de har mulighet for bassinet
bruker det å være stor forskjell fra det som står på seatmap hos AwardFares og TK sine muligheter for å velge sete? AwardFares har 3 hele rad ledige i biz CUN-IST, men i appen ser jeg bare 4 etter hverandre ved vinduet. det hadde vært artig med 2 småbarn!
Lite innspill er vel at det teknisk sett ikke er et married segment når det er to ulike selskap, men heller origin/destination som gjør at det er tilgjengelighet fra Wien men ikke fra andre byer med Lufthansa. Det er vel i all hovedsak Austrian som flyr til FRA/MUC og derfor kan de enkelt slettes uten at Lufthansa segmentet faller ut. Er det married segments, så får man ikke slettet den ene uten at den andre også dør, med mindre det opererende selskapet (les; Lufthansan her) går inn å gjør det selv.
I serien sløvhet og et dumt spørsmål: Fant nettopp ut at jeg har en CT som løper ut 31/12. Jada jada, men småbarnsforelderlivet gjør sløv. Jeg har imidlertid en bonusreise booket for en tid tilbake (riktignok til dels for å svi av EB-poeng - jeg har flere enn jeg makter å bruke), så det burde vel i teorien være mulig å applisere CT'en på denne (og få tilbake 100K poeng som jeg stadig ikke vet hvordan jeg skal bruke...). Spørsmålet er om tilstanden hos SAS kundeservice om dagen er sådan at de gjør dette, eller om jeg var prisgitt den dedikerte CT-telefonen?
Hei Har bestilt en reise med ET til CPT i overgangen feb/mars 2024 med en CT som går ut 31/12-23. Vi måtte bestille et leg i øko på reisen og håper derfor at det dukker opp plasser i biz. Nyttår nærmer seg uten at det er frigjort noen billetter i biz. Er det noen her inne som vet hva som gjelder for øyeblikket i forhold til å oppgradere billetten etter at CT har utløpt? Har forsøkt å google/søke men jeg klarer kun å finne info fra korona tiden i 2021…
Alle endringer medfører full rekalkulering av skatter/avgifter og poeng. Du kan derfor endre på bookingen din om du ønsker, men da vil CT falle bort og du betaler fullpris. Får du derimot en endring på en eller flere flyvninger kan du booke om og i samme slengen endre bookingklasse om det er ledig. Det er dog lite sannsynlig at det kommer vesentlige ruteendringer på så kort sikt.
Dersom man endrer en booking med utgående ct denne helgen,vil den billetteres umiddelbart eller risikerer man at endringen ikke gjennomføres og man plutselig mangler en retur? Har opplevd at sas glemmer før og er kjipt å stå der på tirsdag med null hjemreise. Samtidig har det nå potensielt åpnet seg en mulighet for å ikke måtte mellomlande på cdg
Søkte på forumet, men fant ikke noe informasjon om dette. Har flydd utreise på star alliance bonustur, og vurderer å kansellere hjemreisen i eco for så å booke ny retur i business. Vil avgifter og skatter for hjemreise refunderes?