SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    93
    Har du valgt seter? I så fall prøv uten, det hjelper noen ganger. Ellers må du nok ringe inn. Ref. min post over skal de også akseptere bruk av din CT neste uke.
     
    Duxton liker dette
  2. Telraj

    Telraj Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har et spørsmål vedrørende en booking jeg gjorde på fredag. Etter laang ventetid på telefonen klarte jeg til slutt å booke tur i business for hele familien (4 stk) fra Haugesund til Miami. Brukte Wien-metoden, og agenten var veldig behjelpelig. Brukte to stk CT, hvor den ene gikk ut 31/12. Blir uansett ikke et problem med denne ser jeg nå ift evt endringer.

    Booket først Wien-Munchen-Miami, deretter returen Miami-Munchen-Frankfurt-Wien. Så la han til HAU-OSL-MUC og omvendt. Han måtte imidlertid først legge inn Wien-segmentene, deretter legge til tilslutning fra HAU/OSL. Når jeg går inn på mine bestillinger så ligger imidlertid alle flightene fortsatt inne, så nå har jeg litt i overkant mange :) Så dette "live" når han holdt på, og spurte spesifikt om det ble korrigert automatisk, og han svarte bekreftende på det.

    Tenkte ikke mer på det før jeg forsøkte å reservere seter i dag, og fikk opp melding om at "valgte seter er ikke tilgjengelig". Ser også at det står at billettene ikke er gjort ferdige.

    Så spørsmålene til dere mer erfarne her inne er som følger:
    1) Tror dere at setevalg ikke lar seg ordne pga billetten ikke er ferdig produsert?
    2) Tror dere at billettene vil korrigeres når det blir hverdag igjen? Eller må jeg ringe de på tirsdag? Er det evt noen fallgruver pga Wien-metoden jeg må passe meg for?

    I praksis vil jeg jo bare få slettet flightene til/fra Wien, og beholde HAU-OSL-MUC-MIA-MUC-OSL-HAU. Pluss at det er litt viktig å få reservere seter sammen med barna :)

    Håper noen har litt avklarende svar til en nybegynner :)

    NB! Se vedlagte skjermbilder for meldingene på mine bestillinger.
     

    Attached Files:

  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    E
    Svaret er det du skriver - bookingen din er ikke priset ferdig og billettene er ikke klare. Så både spm. 1 og 2 er nok løst når dette er gjort. Du bør ringe SAS onsdag-torsdag om det ikke er ferdigstilt til da, for å purre på det så de ikke blir liggende og at du risikerer å miste endringene...
     
    Telraj liker dette
  4. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg måtte avbooke en CT tur/retur pga. en umulig mellomlanding.
    Jeg skulle da fått tilbake serviceavgiften på 450 kr, men SAS dama jeg snakket med nå sa at jeg ikke fikk tilbake dette fordi det bare var den ene veien som var umulig å gjennomføre. Så jeg skal betale 450 kr for en booking som ikke gikk an å gjennomføre...Her må det vel bare kjøres agentroulette?
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Definitivt agentroulette på denne
     
    Scrooge liker dette
  6. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    498
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker om dette er nevnt, men sas har utvidet CT med utløpsdato 31.12.23 til 31.01.24


    Prolonged validity of American Express 2-for-1 coupons expiring 31/12/2023

    2023-12-30

    We are currently receiving many calls with requests to book award trips with American Express 2-for-1 coupons that are expiring 31/12-2023. Unfortunately, this has increased the waiting time to get in touch with our customer service.

    To give everyone the possibility to book their trips, we will give you some more time. If you have an American Express 2-for-1 coupon that expires 31/12-2023, you will be able to call our customer service during January 2024 and book using your coupon.

    https://www.sas.no/eurobonus/home/?...2Gi3WoVywwlsIl1sTA2xcGSQONj8Yra1dNJ9041g8XzlI
     
    AirMags, paron, Scrooge and 4 others like this.
  7. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    WOW! Da jeg ringte fikk jeg beskjed om at de ikke kunne utvide gyldigheten, så det var en hyggelig overraskelse. Det må vel bety at CT som utløper 31.12.23 også kan endres (mot gebyr) ut januar?
     
  8. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg ringte for noen endringer i hjemreise og det gikk fint, så ventet noen dager for bekreftelse og nå står det kansellerte (de som skulle bli endre til). flyet er fortsatt mulig å bestille både hos TK og SAS. SAS sier at de er ledige for ny booking, men ikke for endring.
    Altså det handler om at jeg har CUN-IST-VIE (TK) VIE-ZRH-OSL. Og vil endre til CUN-IST-AMS AMS-OSL. Hun sier CUN-IST-AMS kan ikke bestilles for endring.

    agentroulette?
     
  9. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    63
    Mener å huske at dette er mulig, men ble usikker - for A*: booke enveis nå, uten å bruke CT, for deretter å legge til retur og CT når retur-leg blir tilgjengelig?
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, enten du legger til ct først eller sist.
     
    bXmi liker dette
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mange legs kan man ha på en enveisbillett? 8?
     
  12. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor står det … på en bestilling kan man ha 8 legs
    Reiser man bare en vei er vel det en bestilling?
    IMG_3225.jpeg
     
    Are liker dette
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_3225.jpeg
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
  16. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    setevalg: jeg tok de siste 4 på upper deck på en FRA-MEX med LH, som har et fly før OSL-FRA kl 06. nå ser jeg at det kom billetter for OSL-FRA-MEX som starter kl 10. Jeg ville tenke at hvis jeg endrer så forsvinner mine 4 seter som jeg reserverte og da kan jeg reservere dem igjen med en gang SAS gjør endringen. Men er det noe jeg ikke vet? Kan det hende at de konkrete setene ikke blir ledige?
    at det er noe slags for venteliste eller noe som gjør at hvis de blir ledige så reserverer noen andre med engang feks
     
  17. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Det er 8 segmenter for en T/R. Hvordan det håndheves i praksis har variert litt. EB backoffice vil trolig nekte deg flere enn 4 segmenter på en enveis, men godtar kanskje 5+3 på en roundtrip. Om det er en ny bestilling kan agenten billettere direkte, og da er det ingen kontroll hos backoffice.

    upload_2024-1-2_7-14-37.png
     

    Attached Files:

    bXmi, Spielhaug and NoLimit like this.
  18. CptSideslip

    CptSideslip EBD

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    929
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk gjennom en enveis med 5 segmenter på søndag (BGO-FRA-MUC-KIX-TPE-SGN). Ingen problemer eller spørsmål fra verken agenten eller backoffice. Var opprinnelig en booking med kun MUC-KIX, derfor måtte den gjennom backoffice en tur.
     
    Are and Kjetil L like this.
  19. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Har til og med sett bookinger med 6+2 segmenter eller omvendt.
     
    Kjetil L liker dette
  20. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen - og slik sett kan bekrefte, at de har endret en reise med en CT med utløpsdato 31.12.23? Da jeg snakket med KS i helgen så mente damen at det skulle være mulig. Om de er enige i den praksisen i «Tallinn» er jo en annen ting.. ser jo at noen har fått til svar at der kun gjelder nye bestillinger, uten at jeg kan se at det står spesifisert i annonseringen til sas
     

Del denne siden