SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før man får refundert halvparten av poengene etter å ha ringt inn og fått lagt til en CT på en eksisterende booking?
     
  2. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker å gå temmelig umiddelbart da de gjør nytt poengtrekk der og da.
     
    Jeanette liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat, det var det jeg frykta. Ringte ca halv ti i formiddag og syntes nesten det gikk mistenkelig lett og raskt å få lagt til den gamle CT'en på bookinga, og foreløpig har jeg ikke fått noe tilbake i alle fall.
    Spørs om det ikke må bli en ny tlf...

    Uansett, takk for svar!
     
    Shyneno and Spielhaug like this.
  4. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    fllyr om 14 timer med TK, SA billett. Har ikke fått noe e-post og kan ikke sjekke inn via app. Er det vanlig?
    På vei hit måtte jeg legge inn PASS info. Trodde jeg måtte det på vei hjem også
     
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Vanligvis innsjekk i skranke med fremvising av pass hos TK. Ev. innsjekk i TK app, men det har jeg bare gjort på rene TK bookinger.
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Viser det rød skrift på sas.no under mine bestillinger at biletten ikkje er ferdig? (Your ticket is not finished, please contact….)
    Da må du ringe SAS asap!
    Men viss ikkje er ting nok i orden.
    Står det bilettnummer i app/nettside?
    For TK er vel einaste plass og sjekke inn i TK sin app.
     
  7. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja SAS app viser bare ikke mulig sjekke inn. Jeg har fått billetter så da er det bare å komme til skranken. Takk!
     
    snus_mumrikken liker dette
  8. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle prøve å endre en allerede booket reise i eco til biz samt endre reiseruten noe, men amerikaneren (evt. en med tydelig amerikansk aksent) i andre enden av røret mente jeg måtte gå inn og by på oppgradering på nett... Det er vel litt ymse man finner på "graveyard shiftet" hos SAS ja når man ringer utenom 09-17
     
    Last edited: 02. febr 2024
    Insomnia4u liker dette
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har vært innom denne problemstillingen:
    Datter og svigersønn, med sønn, skal på tur med CT, har kun en CT. De kan få en CT med poeng av meg. Kan selvsagt løses ved at en av de voksne får dette av meg, men ideelt skulle vi gjerne sett at alle var på en booking. Klarer en å få til en booking hvor de belaster to ulike EB-konti?

    Anyone?
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Om du blir med i pointsharing-pool med dem så kan poengene hentes derifra. Er 6 mnd binding for alle. Kreves nok også en litt erfaren og kreativ agent for å få trikset til alle på ett PNR-nr.
     
  11. MagnusM

    MagnusM Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Er det mulig å spesifikt velge nyeste opptjent CT, både på nett og telefon?

    Har en med utløpsdato 31.12.24 og en med utløpsdato 31.12.25, ønsker å bestille en reise i 2025, men foretrekker da å bruke nyeste CT for muligheten for endring av bilettene dersom muligheten for LH F dukker opp.

    De er opptjent på samme Amex kort om det er av betydning.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,838
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du treffer på en flink agent, så skal de klare å velge hvilken CT som brukes.
     
    MagnusM liker dette
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,323
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal kunne se begge på nettsiden med utløpsdato, på telefon kan du instruere hvem du vil bruke.

    Man skal aldri si aldri, men det er stor sannsynlighet for at LH F ikke er bookbart når vi går inn i 2025 mtp overgangen til Skyteam.
     
    Shyneno and MagnusM like this.
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil vel tro at det er garantert - det er absolutt ingenting som tilsier at SAS og LH skal videreføre noe samarbeid når SAS går sammen med AF/KLM, så LH First er tror jeg kun er tilgjengelig frem enn til sommeren en gang (overgang til SkyTeam i juni eller august er jo antydet..)
     
  15. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Denne er interssant.

    Ringte SAS for en tid tilbake, etter barnet var født - med info om at vedkommende nå skulle legges til bestillingen, nå som navn og fødselsdato var på plass.

    Info om den nye reisende ble oppgitt og fikk til svar at det var lagt til, men at det kunne ta noen dager før det ble reflektert i bestillingen.

    Nå har det gått flere uker - kan ikke se at det ligger i bestillingen.
    Ringer opp kundeservice (ikke CT-tlf), de sier så at "Problemet er at det koster 119 kr (eller en annen sum) å legge til spedbarn "

    Jeg: "Javel? Det var ikke beskjeden jeg fikk sist?"
    Kundeservice (Linus-svensk): "Du fikk feil informasjon sist, jeg vet ikke hvorfor, du har fått rett informasjon nå, hvis jeg ikke kan hjelpe deg mer, så får du ha en fin dag" .. og legger på ?

    Så her er jeg som et spørsmålstegn.
    1. Koster det å legge til spedbarn til en bestilling som ikke var født på bestillingsspørsmålet?
    2. Er det flere som har opplevd at kundeservice bare legger på, slik ut av det blå ?
     
    markus liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,036
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Å ja, flere ganger.
     
    markus and Cumulus like this.
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Du må betale skatter og avgifter når det skrives ut billett til spedbarnet. Barn under to år er unntatt de fleste skatter, men det varierer fra land til land.
     
  18. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Aha .. i dette tilfellet er det snakk om Spania. Greit nok at det kommer en avgift altså, men jeg blir så oppgitt over fraværet av informasjon, feilinformasjon og det at det faktisk bare blir lagt på fra kundeservice
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Forrige helg klarte jeg å endre en CT-booking i helgen. Denne helgen er det no-go fra 4 ulike agenter. Virker som de er instruert i å enten spørre om det er brukt en Amex-CT, eller så sjekker de og sier at det er brukt en CT og at de ikke får lov å røre den. Ikke lett å få tak i F-seter med LH da.
     
  20. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lurer på om løsningen da er å kjøpe billettene for fullpris i bonuspoeng også hvis det er mer enn 24 timer før så ringer man inn og legger på CTen. Bare for å ha best mulig sjanse for å kunne skaffe F billetter gjennom helgen også.
    Når det er 24 timer før reisen starter så får man ikke endret billettene uansett.
     
    Cumulus, Insomnia4u and Preference like this.

Del denne siden