Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før man får refundert halvparten av poengene etter å ha ringt inn og fått lagt til en CT på en eksisterende booking?
Akkurat, det var det jeg frykta. Ringte ca halv ti i formiddag og syntes nesten det gikk mistenkelig lett og raskt å få lagt til den gamle CT'en på bookinga, og foreløpig har jeg ikke fått noe tilbake i alle fall. Spørs om det ikke må bli en ny tlf... Uansett, takk for svar!
fllyr om 14 timer med TK, SA billett. Har ikke fått noe e-post og kan ikke sjekke inn via app. Er det vanlig? På vei hit måtte jeg legge inn PASS info. Trodde jeg måtte det på vei hjem også
Vanligvis innsjekk i skranke med fremvising av pass hos TK. Ev. innsjekk i TK app, men det har jeg bare gjort på rene TK bookinger.
Viser det rød skrift på sas.no under mine bestillinger at biletten ikkje er ferdig? (Your ticket is not finished, please contact….) Da må du ringe SAS asap! Men viss ikkje er ting nok i orden. Står det bilettnummer i app/nettside? For TK er vel einaste plass og sjekke inn i TK sin app.
ja SAS app viser bare ikke mulig sjekke inn. Jeg har fått billetter så da er det bare å komme til skranken. Takk!
Skulle prøve å endre en allerede booket reise i eco til biz samt endre reiseruten noe, men amerikaneren (evt. en med tydelig amerikansk aksent) i andre enden av røret mente jeg måtte gå inn og by på oppgradering på nett... Det er vel litt ymse man finner på "graveyard shiftet" hos SAS ja når man ringer utenom 09-17
Noen som har vært innom denne problemstillingen: Datter og svigersønn, med sønn, skal på tur med CT, har kun en CT. De kan få en CT med poeng av meg. Kan selvsagt løses ved at en av de voksne får dette av meg, men ideelt skulle vi gjerne sett at alle var på en booking. Klarer en å få til en booking hvor de belaster to ulike EB-konti? Anyone?
Om du blir med i pointsharing-pool med dem så kan poengene hentes derifra. Er 6 mnd binding for alle. Kreves nok også en litt erfaren og kreativ agent for å få trikset til alle på ett PNR-nr.
Er det mulig å spesifikt velge nyeste opptjent CT, både på nett og telefon? Har en med utløpsdato 31.12.24 og en med utløpsdato 31.12.25, ønsker å bestille en reise i 2025, men foretrekker da å bruke nyeste CT for muligheten for endring av bilettene dersom muligheten for LH F dukker opp. De er opptjent på samme Amex kort om det er av betydning.
Du skal kunne se begge på nettsiden med utløpsdato, på telefon kan du instruere hvem du vil bruke. Man skal aldri si aldri, men det er stor sannsynlighet for at LH F ikke er bookbart når vi går inn i 2025 mtp overgangen til Skyteam.
Jeg vil vel tro at det er garantert - det er absolutt ingenting som tilsier at SAS og LH skal videreføre noe samarbeid når SAS går sammen med AF/KLM, så LH First er tror jeg kun er tilgjengelig frem enn til sommeren en gang (overgang til SkyTeam i juni eller august er jo antydet..)
Denne er interssant. Ringte SAS for en tid tilbake, etter barnet var født - med info om at vedkommende nå skulle legges til bestillingen, nå som navn og fødselsdato var på plass. Info om den nye reisende ble oppgitt og fikk til svar at det var lagt til, men at det kunne ta noen dager før det ble reflektert i bestillingen. Nå har det gått flere uker - kan ikke se at det ligger i bestillingen. Ringer opp kundeservice (ikke CT-tlf), de sier så at "Problemet er at det koster 119 kr (eller en annen sum) å legge til spedbarn " Jeg: "Javel? Det var ikke beskjeden jeg fikk sist?" Kundeservice (Linus-svensk): "Du fikk feil informasjon sist, jeg vet ikke hvorfor, du har fått rett informasjon nå, hvis jeg ikke kan hjelpe deg mer, så får du ha en fin dag" .. og legger på ? Så her er jeg som et spørsmålstegn. 1. Koster det å legge til spedbarn til en bestilling som ikke var født på bestillingsspørsmålet? 2. Er det flere som har opplevd at kundeservice bare legger på, slik ut av det blå ?
Du må betale skatter og avgifter når det skrives ut billett til spedbarnet. Barn under to år er unntatt de fleste skatter, men det varierer fra land til land.
Aha .. i dette tilfellet er det snakk om Spania. Greit nok at det kommer en avgift altså, men jeg blir så oppgitt over fraværet av informasjon, feilinformasjon og det at det faktisk bare blir lagt på fra kundeservice
Forrige helg klarte jeg å endre en CT-booking i helgen. Denne helgen er det no-go fra 4 ulike agenter. Virker som de er instruert i å enten spørre om det er brukt en Amex-CT, eller så sjekker de og sier at det er brukt en CT og at de ikke får lov å røre den. Ikke lett å få tak i F-seter med LH da.
Jeg lurer på om løsningen da er å kjøpe billettene for fullpris i bonuspoeng også hvis det er mer enn 24 timer før så ringer man inn og legger på CTen. Bare for å ha best mulig sjanse for å kunne skaffe F billetter gjennom helgen også. Når det er 24 timer før reisen starter så får man ikke endret billettene uansett.