SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Det er korrekt, og ble også foreslått av en agent. Dessverre hadde jeg ikke 390 000 poeng på konto. Utfordringen for meg er også at retur da hadde blitt i økonomi, pga lite slipp på C-billetter fra Asia.
     
    AirMags liker dette
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har ringt masse og endra i det siste, sist i dag tidlig. Blir alltid spurt om det er CT på bookinga, det var det jo ikkje heldigvis. Men agenten i dag som gjorde nest siste finpuss spurte på slutten av samtale om eg ønskte og legge til CT. Takka fint nei, få lagt på 2siste legs/endring først.
     
    Insomnia4u and AirMags like this.
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh liker dette
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,115
    Likes mottatt:
    9,245
    Bonuspoeng:
    183
    snus_mumrikken liker dette
  5. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i dag godkjent utvidelse av mine utgåtte CTer fra 2023! Nå varer de frem til 31. mai 2024!
     
    milehigh liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,115
    Likes mottatt:
    9,245
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo bra, men på hvilket grunnlag?
     
    AirMags liker dette
  7. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Man måtte ringe inn før 31. januar for å be de om å utsette CTene ref den meldingen SAS kom med 5. januar eller noe i forbindelse med problemene de hadde på kundesenteret som stengte 30. desember.

    Jeg ringte inn for to uker siden og skulle til å bestille en reise, men jeg fikk da vite at jeg må utvide de først før jeg får bestille. Så har jeg purret opp nå i en uke før de i dag endelig fikset dette på gullmailen.
     
    milehigh liker dette
  8. Pacman

    Pacman Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Eg fikk bestilt reise før nyttår før CT gikk ut 31.12, FRA-BKK-SIN i C. Men når eg nå skal få ordnet tilslutningsfly fra SVG til FRA, så får eg opplyst at dette ikke går siden CT er utgått, og at det heller ikke gikk å forlenge CT.. Så da måtte hele reisen kanselleres, CT utgå og eg måtte betale full poengpris... Er dette korrekt eller bare svada?
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ikke kansellere reisen. Du kan enten reise til Frankfurt på betalte billetter, kaste på en ny CT eller betale full poengpris.
     
    eventyrer liker dette
  10. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Som @Upsaker sier over her så må du nå velge mellom de tre valgene.

    Du kan ikke gjøre endringer på en CT etter at den har gått ut. Da vil du miste den og måtte betale full poengsum.
    Det er bare i tilfeller der flighten blir kansellert eller utsatt (som regel) mer enn en time at du vil kunne få lov til å åpne en booking med utgått CT og gjøre endringer.
    Så om du tenkte du skulle nå bare booke en tur før 31.12 for så å legge til resten etterpå så får du nå ikke gjort noe med det.
    Bordet fanger.

    Hadde CT uløpt 31.12.2024 så kan du gjøre så mange endringer du vil frem til 24 timer før flyavgang. Hadde det dukket opp ledige First billetter hadde du vært hjertelig velkommen til å ringe SAS og få de til å booke deg om.
     
    Jeanette liker dette
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Aj aj aj... reise med barn som går første år i barnehagen er riskosport, og dessverre måtte vi kansellere turen til Thailand/Vietnam. På Sas sine nettsider står det svart på hvitt at man får igjen utløpt CT med 30 dagers gyldighet ved positiv Covid-test, men begge kundebehandlerne jeg snakket med nektet for dette selv om jeg viste helt spesifikt til hvor på siden dette fremkommer. I rettferdighetens navn mener jeg jo at det ikke lenger er noen grunn til å behandle Covid annerledes enn anne sykdom, og at vi egentlig ikke burde fått denne "fordelen", men det er nå det som står, og jeg mener SAS bør respektere det. Om de mener dette ikke lenger gjelder må de jo fjerne denne informasjonen fra nettsidene. Hva tenker dere andre?
     
    EndreD, Cumulus, AirMags and 3 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,838
    Bonuspoeng:
    293
    Helt klart. Står det der, så har du retten på din side.
    Hvis de mener at det ikke gjelder, så må det stå en sluttdato for denne regelen, eller de må ta det bort.
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker det samme. Hun første jeg snakket med «brøt» samtalen etter å ha sjekket med EuroBonus to ganger. Han andre sa at saken måtte diskuteres «høyere opp» og at jeg måtte ringe tilbake i morgen. Trenering heter det. Sendte en henvendelse til gullmailen og sa jeg ikke hadde fått gjennomslag på CT-telefonen, så får se hva de sier.
     
    Insomnia4u liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,036
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje litt urettferdig mot fotfolket i SAS her. Jeg tenker at her er det to hoder som ikke snakker sammen. Ledelsen ser at folkehelsa i de forskjellige landene har tatt covid bort fra listen som pandemisk sykdom og konkluderer med at unntaksprivileger skal inndras og gir beskjed om dette i salgs og supportapparatet, men som vanlig er ledelsen i SAS fortsatt i steinalderen og tenker ikke på å gi beskjed om å få oppdatert deres viktigste kommunikasjonskanal, dermed ligger fortsatt denne informasjonen ute.

    Fotfolket, som får den utakknemlige jobben å rydde opp i dette, blir forståelig nok fortvilet, for de har ikke mandat til å gi det som hjemmesiden sier. Da er det enkleste å legge på når kunden rimeligvis ikke gir seg. Dårlig kundebehandling? Javisst, men enda værre forretningsførsel.
     
    EndreD and Cumulus like this.
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å finne en tur i sommer for 3 familiemedlemmer, noe vanskelig midt i juli. Er dette en godkjent reise å bruke ct på eller er det 2 flighter i samme sone som er maks?
    Osl-cph-zag-puy og hjemreise puy-zag-ist-osl.
     
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det der skal vel ikke være noe problem.
     
    Rapolo liker dette
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Kan fint ha tre flighter i avreise- og ankomstsone. To soner i transit-sone går også greit.
     
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Den burde gå greit den der. Det er ingen offisiell regel utad på antall segmenter per sone ref ‘Vilkår og Betingelser’ https://www.sas.no/juridisk-info/eurobonus/star-alliance-award-booking/
     
  19. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Prøver å endre på en CT reise med Thai, jeg har bestilt tur ned fra Oslo - BKK men nå som jeg skal legge til hjemreise så får jeg beskjed om at jeg ikke får booket biz billetter selv om jeg finner billetter for 4-5 dager i strekk (august) men jeg får ikke bestilt noen av de, fått beskjed om at det er "venteliste på biz billetter" på den flighten?

    Noen som har vært borti lignende? Jeg finner billetter på sas.no star alliance søket og jeg finner de på awardflights
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Litt for lite informasjon for å si noe konkret. Trenger å vite mer om reisen. Er det med Turkish?
     

Del denne siden