Det er korrekt, og ble også foreslått av en agent. Dessverre hadde jeg ikke 390 000 poeng på konto. Utfordringen for meg er også at retur da hadde blitt i økonomi, pga lite slipp på C-billetter fra Asia.
Har ringt masse og endra i det siste, sist i dag tidlig. Blir alltid spurt om det er CT på bookinga, det var det jo ikkje heldigvis. Men agenten i dag som gjorde nest siste finpuss spurte på slutten av samtale om eg ønskte og legge til CT. Takka fint nei, få lagt på 2siste legs/endring først.
Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise @milehigh usikker om eg fekk til og kopiere inn fra andre tråden, men ja booka i dag tidlig rundt 8 via telefon og billett utstedt fra backoffice før 10.
Man måtte ringe inn før 31. januar for å be de om å utsette CTene ref den meldingen SAS kom med 5. januar eller noe i forbindelse med problemene de hadde på kundesenteret som stengte 30. desember. Jeg ringte inn for to uker siden og skulle til å bestille en reise, men jeg fikk da vite at jeg må utvide de først før jeg får bestille. Så har jeg purret opp nå i en uke før de i dag endelig fikset dette på gullmailen.
Eg fikk bestilt reise før nyttår før CT gikk ut 31.12, FRA-BKK-SIN i C. Men når eg nå skal få ordnet tilslutningsfly fra SVG til FRA, så får eg opplyst at dette ikke går siden CT er utgått, og at det heller ikke gikk å forlenge CT.. Så da måtte hele reisen kanselleres, CT utgå og eg måtte betale full poengpris... Er dette korrekt eller bare svada?
Du må ikke kansellere reisen. Du kan enten reise til Frankfurt på betalte billetter, kaste på en ny CT eller betale full poengpris.
Som @Upsaker sier over her så må du nå velge mellom de tre valgene. Du kan ikke gjøre endringer på en CT etter at den har gått ut. Da vil du miste den og måtte betale full poengsum. Det er bare i tilfeller der flighten blir kansellert eller utsatt (som regel) mer enn en time at du vil kunne få lov til å åpne en booking med utgått CT og gjøre endringer. Så om du tenkte du skulle nå bare booke en tur før 31.12 for så å legge til resten etterpå så får du nå ikke gjort noe med det. Bordet fanger. Hadde CT uløpt 31.12.2024 så kan du gjøre så mange endringer du vil frem til 24 timer før flyavgang. Hadde det dukket opp ledige First billetter hadde du vært hjertelig velkommen til å ringe SAS og få de til å booke deg om.
Aj aj aj... reise med barn som går første år i barnehagen er riskosport, og dessverre måtte vi kansellere turen til Thailand/Vietnam. På Sas sine nettsider står det svart på hvitt at man får igjen utløpt CT med 30 dagers gyldighet ved positiv Covid-test, men begge kundebehandlerne jeg snakket med nektet for dette selv om jeg viste helt spesifikt til hvor på siden dette fremkommer. I rettferdighetens navn mener jeg jo at det ikke lenger er noen grunn til å behandle Covid annerledes enn anne sykdom, og at vi egentlig ikke burde fått denne "fordelen", men det er nå det som står, og jeg mener SAS bør respektere det. Om de mener dette ikke lenger gjelder må de jo fjerne denne informasjonen fra nettsidene. Hva tenker dere andre?
Helt klart. Står det der, så har du retten på din side. Hvis de mener at det ikke gjelder, så må det stå en sluttdato for denne regelen, eller de må ta det bort.
Jeg tenker det samme. Hun første jeg snakket med «brøt» samtalen etter å ha sjekket med EuroBonus to ganger. Han andre sa at saken måtte diskuteres «høyere opp» og at jeg måtte ringe tilbake i morgen. Trenering heter det. Sendte en henvendelse til gullmailen og sa jeg ikke hadde fått gjennomslag på CT-telefonen, så får se hva de sier.
Kanskje litt urettferdig mot fotfolket i SAS her. Jeg tenker at her er det to hoder som ikke snakker sammen. Ledelsen ser at folkehelsa i de forskjellige landene har tatt covid bort fra listen som pandemisk sykdom og konkluderer med at unntaksprivileger skal inndras og gir beskjed om dette i salgs og supportapparatet, men som vanlig er ledelsen i SAS fortsatt i steinalderen og tenker ikke på å gi beskjed om å få oppdatert deres viktigste kommunikasjonskanal, dermed ligger fortsatt denne informasjonen ute. Fotfolket, som får den utakknemlige jobben å rydde opp i dette, blir forståelig nok fortvilet, for de har ikke mandat til å gi det som hjemmesiden sier. Da er det enkleste å legge på når kunden rimeligvis ikke gir seg. Dårlig kundebehandling? Javisst, men enda værre forretningsførsel.
Prøver å finne en tur i sommer for 3 familiemedlemmer, noe vanskelig midt i juli. Er dette en godkjent reise å bruke ct på eller er det 2 flighter i samme sone som er maks? Osl-cph-zag-puy og hjemreise puy-zag-ist-osl.
Den burde gå greit den der. Det er ingen offisiell regel utad på antall segmenter per sone ref ‘Vilkår og Betingelser’ https://www.sas.no/juridisk-info/eurobonus/star-alliance-award-booking/
Prøver å endre på en CT reise med Thai, jeg har bestilt tur ned fra Oslo - BKK men nå som jeg skal legge til hjemreise så får jeg beskjed om at jeg ikke får booket biz billetter selv om jeg finner billetter for 4-5 dager i strekk (august) men jeg får ikke bestilt noen av de, fått beskjed om at det er "venteliste på biz billetter" på den flighten? Noen som har vært borti lignende? Jeg finner billetter på sas.no star alliance søket og jeg finner de på awardflights