Anbefaler deg å ta en titt på dette kartet. Dette er kun *A flighter: https://www.flightconnections.com/route-map-star-alliance
Takk for den linken, den kan komme godt med. Er status nå at en ikke kan booke UA eller SQ i noen som helst klasser med EB-poeng? Andre selskaper som er ekskludert i alle klasser?
Hei. Beklager om det spørsmålet her, den er garantert blitt stilt før, men hvordan fungerer bestilte reise online, ringe inn og legge til tilslutning senere? Business på bestilte reise og business på tilslutning, bookingen er på CT
Blir lagt til "gratis" da? Poengene blir beregnet på første bestilte reise? F.eks så bestilte jeg SA med CT BKK-VIE-FRA-OSL, nå vil jeg legge til SGN-TPE-BKK
Nei, gratis er det jo ikke. Du må vel betale ett endringsgebyr på 250,- om jeg ikke husker feil og i tillegg må skatter og avgifter kalkuleres på nytt.
Så man betaler kun endringsgebyr og i tillegg skatter og avgifter ved å legge til ekstra segment? Sorry, må bare få det inn med teskje
Du må betale endrings gebyr på 150 NOK per person per endring. Så blir skatter og avgifter rekalkultert. Tommelfingregelen er jo flere stopp, jo høyere avgift. Valuta kan også spille en rolle når skatter og avgifter blir rekalkulert, men som som oftest ikke de store summene. Ang antall bonus poeng som blir brukt, så kan det også endre seg hvis reisen får en ny slutt destinasjon som er dyrere enn BKK, som f.eks SIN
Vi skal booke en *A-reise og ønsker å bruke CT som står på konas profil. Må reisen bestilles av henne, eller kan jeg bestille og legge på CT via telefon etterpå?
Stemmer det ikke at man har fått brukt CT på en annen konto enn den som booker når eieren av CT'en selv er med i bookingen?
Stemmer. Hvis Du har poeng på person A sin konto og person B har CT kan dere slå dere sammen i en point sharing gruppe og booke reise med CT og poeng.
Takk for gode svar! Vi er allerede i en point sharing gruppe. Da høres det ut som det tryggeste er at bookingen blir gjort med konas EB-konto!