Ser etter litt reisemuligheter i pinsehelga, og finner ingen sted med ledige bonusbilletter hjem igjen 2.pinsedag på mandagen. Blokker sas ut røde dager på bonusreiser?
Er det mulig å reise på samme reise ned til Milano på CT og reise forskjellige dager hjem igjen? Jeg tenker å bli lengre enn samboer
Er det nødvendig å ta høyde for å måtte sjekke inn bagasje på nytt etter alliansebytte når første leg er sas og resten er *a? Ble brått usikker når jeg nå ser på tilslutningsfly. Vil nødig måtte hente ut bagasje og sjekke inn på nytt på cph med halvannen times transitt. regner jo med at dette ikke er nødvendig å tenke på…(?)
Ser ikke for meg at SAS ikke kommer til å ha interline-avtale med alt av Star-selskaper, i hvert fall de første årene.
SAS har interline med de fleste IATA-medlemmer i verden uavhengig av allianse, så det er neppe et problem. Men MCT ved eventuelt terminalbytte kan bli et problem derimot. Så jeg har booket med god margin på reiser som kan skje etter alliansebyttet.
De fleste fullservice-selskaper interliner med hverandre, på tvers av allianser. Lite grunn til å tro at det blir noe større endring her. Spoiler: SK Interline Agreements Results from https://www.ExpertFlyer.com Code: Interline Agreements: Flying SK E-Ticket Interline Agreements AA AC AF AM AS AT AV AY AZ A3 BA BR BT B2 B6 CA CI CM CX DE DL DT DX EI EK EN ET EW EY FI FM GF HA HX IB JJ JL JU KE KL KM KQ KX LA LG LH LO LP LR LX LY ME MH MK MS MU NH NZ OA OK OS OU OZ PG PK PR PZ QF QR RJ RO SA SB SN SQ SV S4 TA TG TK TN TP TU UA UL UX VN VS WF WY XL XQ ZH 4M 4Y 9B Paper Ticket and Baggage Interline Agreements MAY ISSUE TICKETS INCLUDING AA AC AF AM AS AT AV AY AZ A3 BA BR BT BU B2 B6 CA CI CM CX DE DL DX EI EK EN ET EW EY FI FM GF HA HX IB JJ JL JU KA KE KL KM KQ KX LA LG LH LO LP LR LX LY ME MH MK MS MT MU NH NZ OA OK OS OU OZ PG PR PZ QF QR RJ RO SA SB SK SN SQ SV S4 TA TG TK TN TP TU UA UH UL UX VN VS WF WY XL XQ ZH 4M 9B MAY CHECK BAGGAGE TO AA AC AF AS AT AV AY AZ A3 BA BR BT BU B2 B6 CA CI CM CX DE DL DX EI EK EN ET EW EY FI FM GF HA HX IB JJ JL JU KA KE KL KM KQ KX LA LG LH LO LP LR LX LY ME MH MK MS MT MU NH NZ OA OK OS OU OZ PG PR PZ QF QR RO SA SB SK SN SQ SV S4 TA TG TK TN TP TU UA UH UL UX VN VS WF WY XL XQ ZH 4M
Beklager om svarer på dette er lett tilgjengelig et annet sted, men jeg klarer ikke å finne det. Hva skjer dersom man legger til en CT etterpå og er gull. Får man da tilbake poeng med ny utløpsdato eller den opprinnelige poengutløpsdatoen? Og kan man bruke to CT’er på en booking dersom man er to personer? I første innlegg står det at det ikke er mulig, men man kan jo bestille en reise med 50% poengpris med CT om man er bare en person.
Opprinnelig utløpsdato. En CT gir halv pris på bonusreise for opptil to personer. Du kan ikke oppnå høyere rabatt ved bruk av flere kuponger.
Det kan være hensiktsmessig dersom du ønsker å booke 2 enveisreiser. F.eks fordi du ønsker å holde muligheten åpen for en endring av returen helt frem til returdato (jakte på ledig first class etc).
Kan diamonds bruke CT på telefon 24/7, eller må vi også passe på man-fre 08.09-17.00? Er open jaw fortsatt lov? Var usikker på om de to første postene har vært oppdatert siste året. Oppdateres bonustilgjengelighet siste fire uker før avreise med sas i helgene, eller bare man-fre?
Jeg har liten mulighet til å få brukt CT nummer to i år, i tillegg til at jeg muligens tjener opp to til. Så da hadde det kanskje vært bedre å få tilbake poengene. Men noen av dem går ut så da er ikke det et alternativ heller.
Beklager mer mas, men må reise fortsatt påbegynnes og avsluttes i Skandinavia om jeg bestiller på telefon? Må ikke det på nett ser det ut som.
Da skal jeg kanskje få oppleve noe jeg ikke trodde skulle skje nemlig Eva business fra London. Har opprinnelig hatt vie-bkk, men har fått tråklet til en reise til uken. Jeg booket akkurat om og CT-telefonen sa endringen var sendt til Eurobonus for endring/billettering. Hvor lang tid tar den billetteringen, og når jeg skal ringe og mase ? Mener å ha lest skrekkhistorier her inne om at billetter har blitt slettet og reiser godt i vasken. Det tok bare 1,5 timer så var nye billetter på plass.