Turen hjem skal være Thai airways fra BKK - Oslo på biz Spesifikt ser jeg på flighten som går kl 00:55 fra BKK til oslo på en datoene mellom 26.-30. august, jeg finner 2 biz billetter ledig på alle disse datoene, samme flight, på sas.no og awardfares. Har bestilt biz ned med Thai i samme august-måned, nå skal jeg bare legge til hjemturen med de biz billettene som er ute..
Ringt igjen og fikk beskjed om at "noe var galt med THai sine systemer som gjør at vi ikke får booket biz billetter nå.. kun economy kan bookes.. prøv igjen senere.." .. høres ikke veldig positivt ut mtp Skyteam overgangen.. kan det være at de ikke ønsker å selge flere biz billetter før SAS går ut av star alliance?
Er det kommet noe informasjon ang CT ved overgang til Skyteam? Hvordan skal man forholde seg til CT som opptjenes i 2024 (før og etter bytte).
Fint lite kommunisert rundt dette, men alt tyder på at det blir akkurat som før. CT er en egen greie for SAS, det har ingenting med Star Alliance å gjøre. Endringen blir hvilke selskap du kan fly med.
Takk, du vet ikke tilfeldigvis hvor mye poeng f.eks en business t/r Asia koster med Skyteam. Bør dette bookes før byttet? Eller er det ikke så stor forskjell?
Aner ikke, men vet at KLM eksempelvis varierer i pris og ofte har en del kampanjer. Men siden dette er helt nytt for SAS er det ikke lett å si hva priser etc blir. Har du flighter tilgjengelig nå i Star Alliance for en tur hadde jeg bare booket det, billettene vil være gyldige. Vi vet jo fint lite om tilgjengelighet i ny allianse for fremtiden.
Poenprisene som vi (EuroBonus) har hos andre *A selskapene er basert på våre opptjeningstabeller o.l. og de kan være helt forskjellig fra andre *A selskaper. Hva våre poengpriser hos SkyTeam vil bli, blir basert på avtalene SAS/EuroBonus får med SkyTeam. Regner med at prisene blir noen lunde lik de vi har i dag, pluss inflasjon og krymflasjon.
Hver gang noe ikke fungerer som tenkt knytter man det til overgangen til Skyteam. Man kan ikke det basert på enkelthendelser. Senest i går var det en som mente det samme fordi han ikke fant bonusbilletter på SAS.no. Det viste seg at han hadde søkt på SAS bonusbilletter og ikke SA bonusreise. Billetter med TG Business finnes ikke på United.com heller. Så det er nok et generelt problem.
Er det lov med både open jaw og både ved utreise (OSL/CPH) og destinasjon (SIN/BKK)? Har funnet en reise hvor jeg ikke har nok legs til å komme tilbake til OSL og må booke egen billett fra CPH. I verstefall må jeg da booke egen OSL-CPH-OSL, noe jeg ønsker å unngå…
Er vel egentlig ikke lov men tror noen har fått det til. Jeg hadde prøvd agentruletten. 3 nei så hadde jeg nok ikke ringt flere ganger.
Jeg tror ikke jeg har hørt om noen som har fått det til. Jeg forsøkte meg en gang på flere agenter, både erfarne og uerfarne, da jeg virkelig trengte det (to separate bookinger hvor familien kom fra alle retninger, og ditto på retur), men det var fullstendig no-go. Endte med flere betalte billetter, men det må man nesten bare godta når reglene er som de er.
Oppfølgingsspørsmål. Med to PNR, er det mulig å sende bagasjen på fra den ene til den andre uten å måtte ta ut og sjekke inn igjen?
Ja, men - tror dette blir vanskelig om du til høsten har en ren star alliance booking (feks LH OSL-MUC og deretter TG MUC-BKK) og har TRD-OSL feks på egen PNR hvor SAS da er i skyteam.
Godt poeng! Da blir det lettere med egen booking på liten rundtur i Asia i tillegg til OSL - ASIA - OSL.
To billetter med selskaper i forskjellige allianser vil sannsynligvis ikke by på problem. Jeg har reist med AY til HKG på en billett og BR videre til TPE med en annen billett. Fikk sjekket bagasjen hele veien. Det samme med BA&CX til HKG og CI til TPE med egen billett. SK til NRT og CX til TPE fungerte også bra. Det er interline agreement som styrer dette her.
Ser på måter å fonne bonusreiser hjem fra Asia. Ønsker å unngå transit i Kina. Er det noen flere flyplasser jeg bør se på enn sin, bkk, hkg, icn, tpe, tyo kix som brukes av Star alliance? Turkish har sikkert fler, men mest interessert i lx, os og lh.