SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Turen hjem skal være Thai airways fra BKK - Oslo på biz

    Spesifikt ser jeg på flighten som går kl 00:55 fra BKK til oslo på en datoene mellom 26.-30. august, jeg finner 2 biz billetter ledig på alle disse datoene, samme flight, på sas.no og awardfares.

    Har bestilt biz ned med Thai i samme august-måned, nå skal jeg bare legge til hjemturen med de biz billettene som er ute..
     
    Last edited: 04. mars 2024
  2. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ringt igjen og fikk beskjed om at "noe var galt med THai sine systemer som gjør at vi ikke får booket biz billetter nå.. kun economy kan bookes.. prøv igjen senere.."

    .. høres ikke veldig positivt ut mtp Skyteam overgangen.. kan det være at de ikke ønsker å selge flere biz billetter før SAS går ut av star alliance?
     
  3. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Er det kommet noe informasjon ang CT ved overgang til Skyteam?

    Hvordan skal man forholde seg til CT som opptjenes i 2024 (før og etter bytte).
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Fint lite kommunisert rundt dette, men alt tyder på at det blir akkurat som før. CT er en egen greie for SAS, det har ingenting med Star Alliance å gjøre. Endringen blir hvilke selskap du kan fly med.
     
    Nilsen liker dette
  5. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, du vet ikke tilfeldigvis hvor mye poeng f.eks en business t/r Asia koster med Skyteam. Bør dette bookes før byttet? Eller er det ikke så stor forskjell?
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke, men vet at KLM eksempelvis varierer i pris og ofte har en del kampanjer. Men siden dette er helt nytt for SAS er det ikke lett å si hva priser etc blir.

    Har du flighter tilgjengelig nå i Star Alliance for en tur hadde jeg bare booket det, billettene vil være gyldige. Vi vet jo fint lite om tilgjengelighet i ny allianse for fremtiden.
     
    Nilsen liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Poenprisene som vi (EuroBonus) har hos andre *A selskapene er basert på våre opptjeningstabeller o.l. og de kan være helt forskjellig fra andre *A selskaper.
    Hva våre poengpriser hos SkyTeam vil bli, blir basert på avtalene SAS/EuroBonus får med SkyTeam.

    Regner med at prisene blir noen lunde lik de vi har i dag, pluss inflasjon og krymflasjon.
     
    Nilsen and Lnbre like this.
  8. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Hver gang noe ikke fungerer som tenkt knytter man det til overgangen til Skyteam. Man kan ikke det basert på enkelthendelser. Senest i går var det en som mente det samme fordi han ikke fant bonusbilletter på SAS.no. Det viste seg at han hadde søkt på SAS bonusbilletter og ikke SA bonusreise.
    Billetter med TG Business finnes ikke på United.com heller. Så det er nok et generelt problem.
     
    Storbaba, Spielhaug, markus and 3 others like this.
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov med både open jaw og både ved utreise (OSL/CPH) og destinasjon (SIN/BKK)? Har funnet en reise hvor jeg ikke har nok legs til å komme tilbake til OSL og må booke egen billett fra CPH. I verstefall må jeg da booke egen OSL-CPH-OSL, noe jeg ønsker å unngå…
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel egentlig ikke lov men tror noen har fått det til. Jeg hadde prøvd agentruletten. 3 nei så hadde jeg nok ikke ringt flere ganger.
     
    mrt liker dette
  11. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke jeg har hørt om noen som har fått det til. Jeg forsøkte meg en gang på flere agenter, både erfarne og uerfarne, da jeg virkelig trengte det (to separate bookinger hvor familien kom fra alle retninger, og ditto på retur), men det var fullstendig no-go. Endte med flere betalte billetter, men det må man nesten bare godta når reglene er som de er.
     
    mrt liker dette
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Oppfølgingsspørsmål. Med to PNR, er det mulig å sende bagasjen på fra den ene til den andre uten å måtte ta ut og sjekke inn igjen?
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal normalt kunne gå. Noen ganger avhengig av en flink agent innsjekk
     
    mrt liker dette
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,190
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men - tror dette blir vanskelig om du til høsten har en ren star alliance booking (feks LH OSL-MUC og deretter TG MUC-BKK) og har TRD-OSL feks på egen PNR hvor SAS da er i skyteam.
     
    mrt liker dette
  15. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng! Da blir det lettere med egen booking på liten rundtur i Asia i tillegg til OSL - ASIA - OSL.
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    To billetter med selskaper i forskjellige allianser vil sannsynligvis ikke by på problem. Jeg har reist med AY til HKG på en billett og BR videre til TPE med en annen billett. Fikk sjekket bagasjen hele veien. Det samme med BA&CX til HKG og CI til TPE med egen billett. SK til NRT og CX til TPE fungerte også bra. Det er interline agreement som styrer dette her.
     
    mrt and Insomnia4u like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt dobbel open jaw!
    Utreise:
    TRD-OSL-LIS-REC
    Hjemreise:
    EZE-YYZ-CPH-BGO
     
    mrt liker dette
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lenge siden du fikk til dette og hvordan. Fikk du det til?
     
  19. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    942
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Ser på måter å fonne bonusreiser hjem fra Asia. Ønsker å unngå transit i Kina. Er det noen flere flyplasser jeg bør se på enn sin, bkk, hkg, icn, tpe, tyo kix som brukes av Star alliance? Turkish har sikkert fler, men mest interessert i lx, os og lh.
     
  20. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Du opplyste ikke om avreisestedet, men se gjerne på reiser via DEL, BLR, BOM, MAA, HYD, DXB, CAI
     

Del denne siden