SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    942
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Da skal jeg kanskje få oppleve noe jeg ikke trodde skulle skje nemlig Eva business fra London. Har opprinnelig hatt vie-bkk, men har fått tråklet til en reise til uken. Jeg booket akkurat om og CT-telefonen sa endringen var sendt til Eurobonus for endring/billettering. Hvor lang tid tar den billetteringen, og når jeg skal ringe og mase ? Mener å ha lest skrekkhistorier her inne om at billetter har blitt slettet og reiser godt i vasken.

    Det tok bare 1,5 timer så var nye billetter på plass.
     
    Last edited: 22. mars 2024
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen alternativer om man skal til Melbourne nå når man ikke kan bestille med SQ? Skulle hatt poengbilletter i biz i starten av juni og +/- 3 uker.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Air China, Air India, Asiana, Thai, Turkish og United: https://www.flightconnections.com/route-map-star-alliance
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    EVA flyr vel til Brisbane …
     
    mrt liker dette
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    så bare Australia i farta, my bad
     
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har en CT som går ut i desember, og tenkte jeg må få brukt den og noen poeng før en eventuell devaluering.. :rolleyes:

    15-åringen i huset har alltid drømt om Dubai, så tenkte å ta han med dit i sommerferien. Varmt, men får stå i det på et vis. :confused: Reiser ut i fra SVG. Har sjekket sidene til SAS, og finner ganske mye ledig business med Turkish ut i fra CPH. Jeg tenkte å kanskje booke den ruten som går 14:50 fra CPH med 737-8, med rett over 5 timer i IST. Videre fra IST til DXB 00:30 med 787-9 og fremme kl. 05:55. Har aldri brukt CT før, så er ikke helt inne i dette. Heller aldri flydd med Turkish, så kjenner ikke de forskjellige produktene.

    Noen som har flydd den ruten og har innspill?
    Alternative ruter? :)
     
    Last edited: 23. mars 2024
  8. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Vet at dette sikkert har blitt spurt 9000 ganger før, og beklager på forhånd, men går det an å bestille avreise alene med CT, og deretter legge til retur i senere tid?

    Leter etter tur i tidlig april 2025 som enda ikke har blitt lagt ut, men vil sikre meg et bra sete i Biz så raskt som mulig, som innebærer at tilsvarnende Biz retur ikke vil bli lagt ut før et par uker senere. Hva er mulighetene mine her? Hvis jeg bestiller CT med avreisen jeg er ute etter, kan jeg bare legge til en random ekonomi i retur, også eventuelt endre reisen med en Biz retur når det dukker opp?
     
    Last edited: 25. mars 2024
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan gjøre alt det ja, om du har nok poeng kan du også bestille for fullpris nå og legge til CT senere.
     
    Squanchy and eventyrer like this.
  10. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Takker! Så det enkleste hadde f.eks vært å bestille avreise for full pris når det dukker opp, også legge til retur i senere tid + CT slik at totalprisen blir redusert mtp tur/retur reise og CT?
     
  11. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Begge deler er vel like enkelt. Du må ringe inn når du har funnet returen uansett. Bestilte en vei for poeng selv i januar og ringte inn to uker etterpå når returbillettene ble sluppet.
     
    Squanchy liker dette
  12. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Supert! Takk for avklaring
     
  13. sheim

    sheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    528
    Bonuspoeng:
    83
    Siden du starter i SVG og må ta en "straffeleg" uansett hadde jeg personlig heller valgt denne ruten:
    SVG-FRA (LH) A320
    FRA-IST (TK) A330
    IST-DXB (TK) B777

    Da får du en god flight rett ut fra SVG, tid i lounge både på FRA og IST, du får fly 2x widebody på en såpass kort reise OG du er fremme rundt midnatt slik at du får en rimelig uforstyrret natt når du kommer frem. Selv om setene ikke er av den nye typen på A330 og B777 hadde jeg flydd disse foran A32x fra CPH.
    Om døgnrytme ikke spiller noen rolle så er nok setet og flytypen B787 et bedre valg.

    På retur har man f.eks den 24/7 følgende ledig:
    DXB-IST (B787) kl 0735
    IST-OSL (A32x)
    OSL-SVG (A320) fremme kl 2035

    Med en slik rute får du testet _nesten_ alle produktene Turkish bruker. og du flyr etter min mening på gunstige tidspunkter for korte flighter som ikke stykker opp nattesøvnen uansett.
     
    Flymunda, Xaantiam, EgilSk and 5 others like this.
  14. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble det HKG istedenfor. :) Kom meg nesten hele veien frem og tilbake i business med Turkish og SAS, turen stopper i OSL istedenfor SVG.

    Har møtt på ett nytt lite problem. Jeg får ikke lagt til seter på Turkish på SAS sine sider. Jeg får heller ikke lagt til flygningene hos Turkish med bruk av PNR eller e-ticket nummer. Er det en annen måte å gjøre det på selv, eller er det bare å ringe inn til SAS som gjelder?
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Raskeste løsning etter min erfaring er å ringe/chatte med SAS eller sende mail om du har status. Noen får det til via TK app (med TK referansen, ikke SAS sin), men ikke alle..
     
    Xaantiam and WingmanWizard like this.
  16. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, har fått svært god hjelp til å finne business til Hanoi i februar 2025 for 2 personer, og endte opp med:
    OSL-ARN (SAS)
    ARN-IST (Turkish)
    IST-HAN (Turkish)

    Vi har planlagt å reise fra Ho Chi Minh City på vei hjem, og når har jeg søkt for å finne businessbilletter på lengre strekk fra asia til europa. Men det eneste jeg finner er reiser mange lange stopp, som samlet for kommer på ca 30 timer.

    Har noen tips til hvordan jeg bør gå fram for å fine de gode reisene i business tilbake igjen også?
     
  17. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Når i februar?
     
  18. Jomik

    Jomik Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Utreise 19.2, hjemreise en gang i perioden 2-6.mars tenkte jeg...

    Jeg fant dette som jeg lurte på om man kan bygge videre på?

    Route Flight Date Depart Arrive
    BKK-ADD ET629 2025-03-03 01:35 06:05
    ADD-LHR ET710 2025-03-03 09:00 14:00

    Hvordan er kvaliteten på Ethiopian Airways i business, noen som kan dele?
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,314
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med hjemreise via HKG? er endel ledig med TK fra HKG

    Mellom SGN og HKG er det åpent med EVA via TPE(6 timer ekstra reise)
    upload_2024-4-7_21-21-51.png
    Skjermbilde 2024-04-07 212424.png

    Evt halvannen times flytur fra SGN til HKG om du kjøper separat bilett med f.eks Vietjet
     

    Attached Files:

  20. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Alternativt 1 via Hongkong:
    upload_2024-4-7_21-30-28.png
    upload_2024-4-7_21-31-4.png
    Alternativt 2 via Manila:
    upload_2024-4-7_21-33-35.png upload_2024-4-7_21-33-35.png
    Alternativt 3 via Chicago:
    upload_2024-4-7_21-37-3.png
    upload_2024-4-7_21-38-34.png
     

Del denne siden