SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Flere som har rapportert at SA bonusreiser ikke kan avbestilles online lengre. Så ja - det må nok ringes inn.
    Om du faktisk må ringe CT telefonen for å avbestille CT bookinger vites ikke. Men det er hvertfall ikke Amex som gjør det.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    3,143
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte selv ringe inn her forleden.
    Ringte sas rett fra appen.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste agenter, spesielt på kveldsskiftet, henviser konsekvent videre til CT-linja så fort CT er involvert. Virker derimot litt i overkant om ikke avbestillinger kan håndteres på kveldstid. HUACA?
     
  4. Midters

    Midters Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg prøver å booke ved å bruke CT, men på nett så er CT ikke tilgengelig. Den ligger der, men jeg får ikke aktivert den. Ser slik ut:

    upload_2024-4-20_23-59-14.png

    Noen som har vært borti dette?
     
  5. mazot

    mazot Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    jeg vil selge en ct , hvor mye kan jeg få for denne?
     
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    CT har i prinsippet ingen verdi om du ikke har poeng å selge sammen med den. Hva du kan få, avhenger av hva folk er villige til å betale.
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    SAS kundeservice påstår at det ikke er mulig å fjerne en CT fra en bestilling uten å samtidig kansellere bestillingen. Det stemmer vel ikke?
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør være uproblematisk for SAS å gjøre om poengtrekket uten bruk av CT, på samme måte som man kan legge til CT på eksisterende booking. HUACA?
     
    Jeanette liker dette
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    ja, må jo bare ringe opp igjen, men personen jeg snakket med sjekket med backoffice. Men kan ikke se at det står noe sted at man ikke kan fjerne en CT på en booking om man heller vil bruke den på noe annet.
     
    NoLimit liker dette
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Ring opp igjen, jeg har i det siste også møtt en konsulent som bastant sa at alle de andre konsulentene som hadde lagt til et leg midt i en reise på eksisterende booking (ikke startet) har gjort feil.....
     
    Skippy and Jeanette like this.
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Det er så mye rare svar å få. Synes det er veldig kritikkverdig. Vi har jo hverandre å spørre til råds, men majoriteten av SAS sine kunder tar jo bare til takke med de uriktige og inkonsekvente svarene de får.

    Et eksempel - ringte inn og ville endre VIE-FRA-MIA som jeg hadde bestilt på nett til OSL-FRA-MIA. Det var ikke noe problem. Når jeg hadde samme agenten på tråden ba jeg henne bestille samme rute til en pax til - dvs OSL-FRA-MIA. Nei, det fikk hun visst ikke til. Nei, du må først bestille VIE-FRA-MIA og deretter fjerne VIE og legge til OSL slik du gjorde på forrige. "Nej nej nej, så får man inte gjøra!". Ehhhh... ok, men du gjorde det akkurat med det første bookingen. Blir oppgitt...
     
    Teknolai, AirMags, EndreD and 6 others like this.
  12. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    Prøver å booke CT-tur til CUN.
    Endelig funnet ledig billetter helt frem fordelt på tre via SAS api:
    OSL-DUS-IST
    IST-ATL-PTY
    PTY-CUN

    Begge agenter (veldig hyggelige) finner alle rutene, men klarer ikke sette sammen til en reise? Hvis de legger inn langruten (IST-ATL-PTY) blir det "waitlist" på OSL-DUS-IST. Og hvis de legger inn kortruten først blir det "waitlist" på langruten.

    De kan altså enkelt bestilles hver for seg, men ikke sammen.

    De to agentene jeg snakket med sier begge at de ikke vet hvorfor det skjer og synes det er rart, men at det er noe de har opplevd før medTK.

    Noen tips her ute? Andre som har opplevd lignende?
    Tusen takk for svar :)
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer alltid når du prøver å booke Turkish Airlines segment for segment. Det er rett og slett ikke mulig. Du må finne seter hvis du søker hele veien OSL-ATL (evt DUS-ATL siden jeg antar det er disse segmentene som er med Turkish) eller så må du reise med andre selskap enn Turkish OSL-IST.
     
    Eddie47 liker dette
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt samme problem, prøv å finne CPH-IST-CUN, FRA-IST-CUN, VIE-IST-CUN
    Let etter dette på Awardfares ..
    TK kobler ofte sine langdistansefly med matefly fra ulike steder i Europa
     
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    5,516
    Bonuspoeng:
    183
    Slenger meg på med samme erfaring. Vi fant BRU-IST-CUN og CUN-IST-ARN. Da er det uproblematisk å slenge på SK-fly som tilslutning t/r OSL. Men hele bookingen med TK må gjøres i ett jafs.

    Har også tidligere fått endringer med TK, da er det umulig å legge til tilslutning med TK. Tilslutning med andre gikk greit.

    K
     
  16. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar alle sammen!
    Den ene agenten mente det kanskje kunne gå å først bestille langruten, for deretter å endre bestillingen (150kr i gebyr) til å inkludere kortruten.

    Er det riktig forsått at dere sier det heller ikke vil fungere?
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Sist gang bestilte jeg FRA-IST-BKK først så fikk jeg BGO-FRA i økonomi.
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er kortruten og hva er langruten? Så lenge du finner alt som skal bookes med Turkish i ett søk istedenfor å kombinere to søk så kan du som regel legge til segmenter så mye du vil med andre selskaper.
     
  19. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    "kortrute": OSL-IST med TK
    "langrute": IST-PTY med TK

    Går som nå kjent ikke å legge sammen i en bestilling, men hun mente det kunne fungere å bestille langruten også legge til kortruten som en endring i etterkant, selv om det er to ulike flyninger med TK fra to individuelle søk. Hva tenkes?
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har mine tvil. TK er særs vanskelig å kombinere ruter man må kombinere med andre TK segmenter. Har selv en reise med retur IST-CPH-OSL i business og prøvde å bytte til IST-OSL i økonomi med lengre tid i IST, men det var no-go. Vi flyr HAN-IST inn til IST.

    Men, det er jo 24t åpent kjøp. Så du kan jo prøve og evt kansellere innen 24t
     
    larsmagnus liker dette

Del denne siden