Flere som har rapportert at SA bonusreiser ikke kan avbestilles online lengre. Så ja - det må nok ringes inn. Om du faktisk må ringe CT telefonen for å avbestille CT bookinger vites ikke. Men det er hvertfall ikke Amex som gjør det.
De fleste agenter, spesielt på kveldsskiftet, henviser konsekvent videre til CT-linja så fort CT er involvert. Virker derimot litt i overkant om ikke avbestillinger kan håndteres på kveldstid. HUACA?
Jeg prøver å booke ved å bruke CT, men på nett så er CT ikke tilgengelig. Den ligger der, men jeg får ikke aktivert den. Ser slik ut: Noen som har vært borti dette?
CT har i prinsippet ingen verdi om du ikke har poeng å selge sammen med den. Hva du kan få, avhenger av hva folk er villige til å betale.
SAS kundeservice påstår at det ikke er mulig å fjerne en CT fra en bestilling uten å samtidig kansellere bestillingen. Det stemmer vel ikke?
Det bør være uproblematisk for SAS å gjøre om poengtrekket uten bruk av CT, på samme måte som man kan legge til CT på eksisterende booking. HUACA?
ja, må jo bare ringe opp igjen, men personen jeg snakket med sjekket med backoffice. Men kan ikke se at det står noe sted at man ikke kan fjerne en CT på en booking om man heller vil bruke den på noe annet.
Ring opp igjen, jeg har i det siste også møtt en konsulent som bastant sa at alle de andre konsulentene som hadde lagt til et leg midt i en reise på eksisterende booking (ikke startet) har gjort feil.....
Det er så mye rare svar å få. Synes det er veldig kritikkverdig. Vi har jo hverandre å spørre til råds, men majoriteten av SAS sine kunder tar jo bare til takke med de uriktige og inkonsekvente svarene de får. Et eksempel - ringte inn og ville endre VIE-FRA-MIA som jeg hadde bestilt på nett til OSL-FRA-MIA. Det var ikke noe problem. Når jeg hadde samme agenten på tråden ba jeg henne bestille samme rute til en pax til - dvs OSL-FRA-MIA. Nei, det fikk hun visst ikke til. Nei, du må først bestille VIE-FRA-MIA og deretter fjerne VIE og legge til OSL slik du gjorde på forrige. "Nej nej nej, så får man inte gjøra!". Ehhhh... ok, men du gjorde det akkurat med det første bookingen. Blir oppgitt...
Hei, Prøver å booke CT-tur til CUN. Endelig funnet ledig billetter helt frem fordelt på tre via SAS api: OSL-DUS-IST IST-ATL-PTY PTY-CUN Begge agenter (veldig hyggelige) finner alle rutene, men klarer ikke sette sammen til en reise? Hvis de legger inn langruten (IST-ATL-PTY) blir det "waitlist" på OSL-DUS-IST. Og hvis de legger inn kortruten først blir det "waitlist" på langruten. De kan altså enkelt bestilles hver for seg, men ikke sammen. De to agentene jeg snakket med sier begge at de ikke vet hvorfor det skjer og synes det er rart, men at det er noe de har opplevd før medTK. Noen tips her ute? Andre som har opplevd lignende? Tusen takk for svar
Dette skjer alltid når du prøver å booke Turkish Airlines segment for segment. Det er rett og slett ikke mulig. Du må finne seter hvis du søker hele veien OSL-ATL (evt DUS-ATL siden jeg antar det er disse segmentene som er med Turkish) eller så må du reise med andre selskap enn Turkish OSL-IST.
Jeg har hatt samme problem, prøv å finne CPH-IST-CUN, FRA-IST-CUN, VIE-IST-CUN Let etter dette på Awardfares .. TK kobler ofte sine langdistansefly med matefly fra ulike steder i Europa
Slenger meg på med samme erfaring. Vi fant BRU-IST-CUN og CUN-IST-ARN. Da er det uproblematisk å slenge på SK-fly som tilslutning t/r OSL. Men hele bookingen med TK må gjøres i ett jafs. Har også tidligere fått endringer med TK, da er det umulig å legge til tilslutning med TK. Tilslutning med andre gikk greit. K
Takk for svar alle sammen! Den ene agenten mente det kanskje kunne gå å først bestille langruten, for deretter å endre bestillingen (150kr i gebyr) til å inkludere kortruten. Er det riktig forsått at dere sier det heller ikke vil fungere?
Hva er kortruten og hva er langruten? Så lenge du finner alt som skal bookes med Turkish i ett søk istedenfor å kombinere to søk så kan du som regel legge til segmenter så mye du vil med andre selskaper.
"kortrute": OSL-IST med TK "langrute": IST-PTY med TK Går som nå kjent ikke å legge sammen i en bestilling, men hun mente det kunne fungere å bestille langruten også legge til kortruten som en endring i etterkant, selv om det er to ulike flyninger med TK fra to individuelle søk. Hva tenkes?
Jeg har mine tvil. TK er særs vanskelig å kombinere ruter man må kombinere med andre TK segmenter. Har selv en reise med retur IST-CPH-OSL i business og prøvde å bytte til IST-OSL i økonomi med lengre tid i IST, men det var no-go. Vi flyr HAN-IST inn til IST. Men, det er jo 24t åpent kjøp. Så du kan jo prøve og evt kansellere innen 24t