SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men de som er så kort fram i tid pleier å gå bra. Såklart kan det hende at det er andre parametre som også spiller inn, men det er like sannsynlig at agenten bare vet om at det er bookingproblemer med TG generelt og ikke aner noe om nyansene.
     
    Gullars liker dette
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Vil det si at jeg skal akseptere waitlisting dersom dette er tilfelle, og at det da kommer til å ordne seg? Hvor lang tid tar det da fra man booker til man får bekreftet billettene?
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Tror waitlist betyr at du ikke får booket. Så hvis agenten prøvde å bestille og fikk opp dette så går det ikke. Hvis agenten bare var overbevist om at det ikke kom til å gå uten å prøve så kan det hende det ville gått bra.

    Det har vært rapportert om vellykkede bookinger (på nett) opp til tre måneder fram i tid etter at dette problemet oppstod, men noen har vel hatt problemer kortere fram i tid enn dette også
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Jeg ser at det er tilgjengelige flights på alle de nye segmentene jeg trenger. Så strengt tatt kan jeg også forsøke å be dem lage en helt ny booking. Må jeg da ut med nytt bestillingsgebyr på 450,-, eller kan de lage en ny booking på eksisterende bookingnr?
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det har jeg aldri prøvd, så det vet jeg ikke.

    Du kan forøvrig sjekke om flightene det gjelder har dette problemet ved å starte booking på nett. Kommer du deg helt til betalingssiden skal de være bookbare, men de jo da også reservert på deg og vil være utilgjengelig til reservasjonen oppheves, noe som skjer automatisk etter en time eller to. Hvis de har waitlistproblemet får du en feilmelding etter du har skrevet inn passasjerdetaljer.
     
    Gullars liker dette
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte to ganger nå, men da kom vi ikke lengre enn OSL-ARN. Fullt av ledig på flere avganger, men ingen av agentene fant noe som helst. Lurer på om det kan være ulik tilgjengelighet ved ny booking og endring, så tror jeg skal be dem forsøke ny booking.
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Thai har også en del restriksjoner på O/D, så mulig OSL-ARN nuller ut tilgjengelighet på ARN-BKK.
     
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Det må ha kommet i det senere tid. Gikk fin fint i begynnelsen av året
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Nylige erfaringer rundt hvor lang tid det tar fra transaksjon til CT kommer? Haster litt.
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Natten etter den er bokført.
     
    Flyrlavt liker dette
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Takk!
     
  12. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    Samme utfordring med TK.
    Har prøvd å booke flere connecting TK flights som vises tilgjengelige på SAS, men som ikke kan bookes når man ringer inn
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Det ordnet seg plutselig for meg. Etter noen uker med «nei, tyvärr», var alt plutselig ok. Endret hele returen og det aller meste av utreisen, og det utgjorde tre nye TG-flighter. Agenten virket selv overrasket og sa nevnte at det hadde vært mye waitlist i det siste.
     
    Rapolo and Duxton like this.
  14. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Slik jeg har skjønt det kan du ikke sy sammen ruter med TK som har "stopp" i IST.

    Hvis du finner OSL-IST-X via *A søket kan agenten booke, men hvis du selv finner OSL-IST og IST-X som to individuelle ruter med <24t stop i IST kan de ikke bookes sammen (waitlist)

    Bra det ordnet seg!:)
     
  15. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    305
    Likes mottatt:
    335
    Bonuspoeng:
    63
    TG biz skal gå an å booke 89 dager frem i tid som jeg rapporterte for noen uker siden, eller faktisk 90 dager hvis Thailand tidssone har bikket midnatt.

    Thai har ikke hatt O&D styring tidligere. Men jeg opplevde også at OSL-ARN I-cl ikke lot seg kombinere med ARN-BKK, den ene nullet ut den andre og v.v. Men det kan være SAS sin styring som gjør utslaget.

    Jeg sliter voldsomt med returen nå i juli der BKK-ZRH-VIE er booket. Selv etter en påkrevd overnatting i VIE får jeg ikke booket noe videre, hverken fra VIE eller ZRH da alt er blokkert. Eneste etter å ha fjernet ZRH-VIE på kvelden fikk vi opp ZRH-VIE-AMS neste morgen, men da får man ikke AMS-OSL, og ved å legge til sistnevnte først så forsvinner selvsagt førstnevnte.

    Setter pris på tips hvis noen har opplevd det samme og kommet rundt det. Connections til/fra OSL er også håpløs i juli, spesielt i helger.
     
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,810
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man ikke legge til en ekstra person på en eksisterende booking (fra 1 til 2 personer)? Mener jeg har gjort det før, men snakket med en på kundeservice nå som mente det var komplett umulig.
     
  17. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte undersøke litt, og det ser ikke ut som TG har innført noen O&D restriksjoner. Søkt opp blant annet ARN-BKK og VIE-BKK med awardhacks og fått de samme treffene. I tillegg dukker SAS opp på alle de samme treffene (men i eco) på Aeroplan når man søker OSL-BKK.

    Om man skal booke OSL-ARN-BKK er det tre måter å gjøre det på.

    1) Søk OSL-BKK og book begge segmentene i samme operasjon. O&D = OSL-BKK for begge segmentene.

    2) OSL-ARN, deretter ARN-BKK i nytt søk. O&D = hhv OSL-ARN og OSL-BKK.

    3) ARN-BKK og deretter OSL-ARN. O&D = hhv ARN-BKK og OSL-BKK

    Bare med metode 2 får du booka SAS Plus da det stort sett alltid er sperret med non-SK videreforbindelse i ARN, CPH og LHR, etc.
     
    jgroneng liker dette
  18. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    305
    Likes mottatt:
    335
    Bonuspoeng:
    63
    Metode 2 har alltid fungert tidligere på utreiser, men det funket altså ikke for et par uker siden da ARN-BKK I-cl forsvant da OSL-ARN I-cl var lagt til først. Selv med godt over 5 timer connection. Tidligere var det ihvertfall slik at ved 6 timer cnx så ville søket i SK systemet bli splittet i to O&Ds slik at metode 1 også fungerte.
     
    Spielhaug liker dette
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,296
    Likes mottatt:
    17,735
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er en reise uten CT, så kan du endre inntil kl 23:59 dagen før avreise.
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Forskjellen her går på Star Alliance eller rene SAS-billetter, ikke på med/uten CT. Alle Star Alliance-billetter har en endring/avbestillingsfrist 24 timer før avreise
     

Del denne siden