SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Forventer ikke i første runde, mer spørsmål om det faktisk er ganske greit å få til gjennom et par runder og erfaringer rundt dette nylig.
     
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg har stort sett fått dette til uten problemer - senest i forrige uke.
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  3. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Da er det på tide med en oppdatering fra denne herlige smørja!

    Jeg hadde altså booket Gran Canaria 20-26. 2 voksne + 1 barn + 1 spedbarn.
    Business class via Brussels.

    Har da "selvfølgelig" booket non-refundable hotel de aktuelle dagene.

    Fikk i dag en epost om kansellerte reiser og min nye reisplan er da altså:

    21. aug Oslo - Brussel:
    22. aug: Brussel - LPA

    28. aug: Brussel - Oslo.

    Ikke bare er reisen forskjøvet endel dager, men i tillegg skal jeg også svømme fra LPA til Brussel for å så komme meg hjem (for noe flyreise mellom de to stedene har jeg ikke) ?

    Prøvde å ringe kundeservice, men de kunne ikke komme med noen bedre råd enn å forsøke å ringe om en uke for å se "om de kunne hitte noe" ...

    Noen som har noen smart tips om hva jeg kan gjøre? (Utover det å kanskje ikke booke non-refundable hotel?)

    Er jo litt ergelig hvis ferien nå går i vasken ...

    Edit: Fikk mail nå med tilbud om enten booke om eller avbestille. Så da endte jeg med 14k til Norwegian istedenfor.

    Så da er det vel bare å vente på neste hindring?
    Tipper det er en flystreik eller lignende som venter på meg!

    Edit2: Fikse litt skrivefeil
     
    Last edited: 14. mai 2024
    Spielhaug liker dette
  4. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man bestiller en tur med First en vei, og kun business med SAS hjem, betaler man da fortsatt "Star Alliance pris" på returen, f.eks. 165.000:2=82.500, eller SAS pris 100.000:2=50.000 for 2 pax med CT?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Star Alliance pris med 50% av first + 50% av business.
     
    Scrooge liker dette
  6. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, kjapt spørsmål. Er det en maksgrense med eurobonus poeng man kan opptjene med SAS amex elite ila en måned? Om jeg skal gjøre et kjøp på si 300k delt opp på to uker, vil jeg da tjene eurobonus + CT på det, eller vil jeg kun kunne tjene eurobonus opp til kredittgrensen min?

    Dette er tilfellet med SAS MC har jeg hørt, så tenkte det var greit å dobbeltsjekke med SAS Amex elite også.

    Takk! :)
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen slik grense på Amex
     
    turaga008 liker dette
  8. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    852
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er status på UA for øyeblikket? Kan det fremdeles bookes over tlf, bare ikke synlig på *A søk på nettsiden? Hvordan kan en isåfall få en pekepinn på tilgjengelighet, stemmer United sine egne nettsider med det som er bookbart for oss eller legger de ut flere bonusbilletter for eget bonusprogram
     
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan bookes på tlf. United legger ut mye til eget program, så tilgjengelig er vanskelig å fastslå. Tidligere var det antatt at saver award var tilgjengelig for EB, men mine siste erfaringer tyder ikke på det. Eneste måten å sjekke på er vel å ringe.
     
    MarkSS liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    United har nylig begynt å begrense partnertilgangen til Saver Awards (I og X-klasse), slik at søket på United.com ikke lenger er så nyttig for oss. Angivelig skal tilgangen hos Avianca LifeMiles stemme godt overens med hva som kan bookes via SAS.
     
    MarkSS liker dette
  11. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Før min tur til Tokyo så så vi på flighter til USA, men det var helt umulig å finne retur da UA ikke ville la seg bli booket når jeg ringte inn. Det dukket heller ikke opp ledige plasser da jeg søkte i AwardFares.
    Jeg ville ikke satset på at UA er tilgjengelig lengre for booking med EBP.
     
    MarkSS and btm like this.
  12. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    En sjekk med Aviancas søkemotor også viser veldig liten tilgang med UA til/fra Europa i business, men noe bedre i økonomi.
     
    WingmanWizard and MarkSS like this.
  13. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    852
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte inn og forsøkte å booke en tur i dag. Tilgjengeligheten stemte bra med det jeg fant i Lifemiles (Som forsåvidt var nesten ingenting). Forsøker å komme meg fra HNL til østkysten som enveis, siden jeg har plukket opp ANA F NRT-HNL.

    Fant til slutt HNL-SFO-MSP-EWR, alt i eco, men fikk nei av Eurobonus avdelingen(?)
    De mente at man ikke kunne booke Japan til fastlands-Usa via Hawaii, det måtte være direkte. Evt. kunne jeg gjøre 2 separate bookinger.:rolleyes:
    Skjønner meg ikke helt på dette, man skal da over stillehavet uansett? Noen som har fått til tilsvarende?
     
    AirMags liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er en snakk om en t/r Japan via USA på tur hjem får du mest sannsynlig nei fordi stillehavet er en dyrere sone enn Far East Asia.
     
  15. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    852
    Bonuspoeng:
    93
    Er snakk om enveis fra Japan til USA
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Da skal jo ikke det ha noe å si.. Japan-Hawaii er billigere enn Japan-USA
     
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Mener @ari1000 fikk til Europa - Nord-Amerika - Hawaii - Japan som en utreise i vinter. Det var jo andre veien (uten at det burde hatt noe å si), men enda mer ulogisk siden Hawaii da havner i en dyrere sone.
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Det eneste man kan være sikker på er at SAS kundeservice er konsistent inkonsistent
     
    MarkSS and Krjemb like this.
  19. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Kunne du lagt ut linken? Eller forklart litt hvordan man søker etter disse reisene? Jeg fant ikke..
     
  20. fly

    fly Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Interessant.
    Interessant - tok en kjapp sjekk og så det lå ute en del over Atlanteren med avreise de neste ukene, i hvert fall mellom LHR og EWR. Er det noen som faktisk har klart å bestille EB-reise med UA i det siste? Polaris er et godt hard product, så er veldig greit for red eyes..

    Gitt at det fremdeles går an å booke UA - tror dere det går an bruke Aeroplan-tilgjengelighet på UA-flights på Awardflyers som en indikator? Har ikke sjekket så nøye, men virket å være lignende som hos Lifemiles..
     

Del denne siden