SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tror ikke det du ser på Aeroplan i Awardfares er representativt. Har ringt SAS telefonen noen ganger etter å a sett tilgjengelighet der uten positive svar fra SAS.
     
  2. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,662
    Bonuspoeng:
    93
    Du må logge inn og være medlem.
     
    WingmanWizard liker dette
  3. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Er det en enkel måte å sjekke når CT går ut og hvor mange man har?

    Har mistet oversikten o_O
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Velg More + Wallet + EB Vouchers i appen.
     
  5. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Nydelig, tusen takk
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Og for de som heller ønsker å bruke nettsiden er det en oversikt på https://www.sas.no/profile/
     
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dumt spørsmål, men det hele har jo blitt litt firkantet med de nye åpningstidene.
    Tidligere i uken fikk jeg både endret og lagt CT på en booking utenfor de nye arbeidstidene, ringte i kveld og fikk til svar at dette endret jeg jo på for noen dager siden, som om at det var noe galt med det? KS klarte ikke finne de nye flyene jeg spurte om og satt meg på hold, etter 25 minutt med dårlig musikk la jeg på.

    Og så til det som er spørsmålene: Er det mulig å endre på bookinger med CT utenom åpningstider?
    Er det egentlig mulig å legge til CT utenom åpningstider?
    Ble overrasket tidligere i uken over at jeg fikk legge til ny reiserute og CT utenfor åpningstidene....

    Syns kundeservicen til SAS har forbedret seg kraftig, men blir samtidig irritert over HUACA.

    Edit: Alt har foregått på telefon for diamond. Om det i det hele tatt er noen forskjell? Kan jo lure litt av og til.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun mulig å endre på CT-bookinger innenfor man-fra kl 09-17. Så er det slik at mange av oss har klart å få endret i helger, utenom åpningstid osv. Men det er veldig tilfeldig og ikke noe du kan forvente.

    I ditt tilfelle høres det ut som en nyansatt som ikke kan jobben sin. Så kanskje like greit at de ikke roter til bookingen din :)
     
    Flyrlavt liker dette
  9. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Heisann, har et par spørsmål som kanskje noen her har svaret på:

    1. Tenkte å bestille en reise og forsøker å få biz billetter, ser noen billetter som går 06:30 fra Vienna, men er åpenbart vanskelig å finne noen billetter fra Oslo -> Vienna som er der før 06.30 så alternativet blir å reise inn kvelden før og sove over 1 natt i Vienna. Hvis jeg booker et fly som går 15.00 fra Oslo, lander i Vienna 17.30, kan jeg sove over og fly videre 06.30 dagen etterpå?


    2. Dette blir en reise i påsken 2025, da burde SAS være ute av Star Alliance, flyselskapet jeg tenkte å bestille med er Austrian airline og Lufthansa, går det bra?
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Ja og ja. Maks tid mellom flightene ved mellomlanding er 24 timer, så du er godt innenfor. Du får også beholde flightene selv om SAS forlater alliansen. Bare vær obs på at du ikke får booket om til Star Alliance etter 1.9 og at eventuelle gullfordeler også forsvinner denne datoen.
     
    Jebus liker dette
  11. fly

    fly Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm.. Hadde vært kjekt om det gikk an å finne en måte å vite tilgjengelighet på United - er jo også en mulig åpner for F over dammen: Dersom man eg. skal til NYC kan United ta en fra en hvilken som helst by som LH flyr med F (eg. BOS eller IAD) til NYC..
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    United sin egen nettside gir vel en god indikasjon i tillegg til søk hos SAS.
     
  13. fly

    fly Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det er nettopp det som er problemet: SAS sine nettsider viser ikke tilgjengelighet med UA, og det er ikke lengre slik at Saver Award hos UA er tilgjengelig for partnere Men det hevdes at man fremdeles kan bestille UA Award-reise gjennom SAS, selv om jeg ikke har hørt noen som faktisk har klart å booke.. Og hvis det faktisk går å booke, er det uklart hvordan man kan sjekke tilgjengelighet..
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke direkte erfaring med om det går å booke, men agenten fant ihvertfall og fikk reservert ORD-DTW nylig, men det stoppet på at fly videre derfra ikke gikk å kombinere med eksisterende booking så fullførte aldri bestillingen. ORD-DTW fant jeg gjennom Awardfares med filter på Air Canada Aeroplan. Det var forøvrig snakk om LX F-trikset som var mulig et par dager i forrige uke, så synd det ikke gikk :/
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke lenger samsvar mellom I markerte kontra JN markerte billetter hos United og det som synes for SAS på telefon?

    Det er vel United som har strupet tilgang, så vil det vel være indikasjon på søk på United og bekreftelse per telefon sånn som det har vært?

    Da spørs det hvem som hever at de er billetter tilgjengelige?
     
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Detaljer her: https://www.dansdeals.com/points-tr...united-blocking-award-space-partner-airlines/

    Løsningen er å bruke aircanada.com og lifemiles.com for å få en pekepinne på hva som er bookbart via Eurobonus før man ringer inn.
     
    WingmanWizard liker dette
  17. simen929

    simen929 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Har en CT som må benyttes før nyttår, og en samboer som er student til sommer 2025, samt en nyfødt hjemme.
    Har lyst å benytte CT slik at vi alle får en fin ferie neste sommer. Vi vil da være litt fleksibel så lenge min samboer er ferdig med studiet :) Dvs fra juni-september ish tenker jeg.
    Er det slik at jeg da bare må vente til overgangen til SkyTeam før man får opp reiser hos andre enn SAS? Er det slik at SAS slipper reiser 365 dager før avreise?

    Hvilke destinasjoner flyr SkyTeam til som inneholder sol & fint vær, hvor man gjerne kan oppleve business-class, men som gjerne likevel ikke er for langt med tanke på at vi har med et barn på drøyt 1 år?
    Har som nevnt CT og ca 200k poeng.

    Har allerede tenkt på steder som kanariøyene og Malaga, men ønsker gjerne noe litt mer spenstig - spesielt da vi ønsker å reise business :)

    Og et siste spørsmål, hvordan er det å reise business med små barn?

    Kanskje Chatflights er det riktige for oss, eller klarer vi fint å finne noe slikt selv?
     
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Du vet du må bruke star-søket for å finne bonusreiser utenom SAS? Frem til overgang sky team kan du bestille reiser med star alliance opp til cirka 1 år frem i tid. Du kan måtte søke på bare deler av strekningen og så ringe inn for å bestille en komplett reise. Også er det nok lite å finne til typiske charterdestinasjoner.
     
  19. simen929

    simen929 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, klar over det. Men hørte rykter om at noen mente at det ikke var så mange bonusreiser hos andre SA selskaper som var tilgjengelig i 2025 i søkemotoren, og at det kanskje var med bakgrunn i overgangen hos SAS? Er det feil?

    Charterdestinasjoner er ikke målet, men gjerne varmere strøk som ikke er 10 timer flytur unna og som vi forhåpentligvis kan oppleve business på :)
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Les tråden om å reise med barn på forum, den inneholder råd, praktiske erafringer, utestyr, og regler for barn.

    Og folks erfaringer med søvn mønster osv.

    Mitt evige tips er. Når du planlegger destinasjon, så sjekk at du er nær et større sykehus med barnekompetanse, akutt mottak, osv.

    Du kan godt dra på en bitteliten øy hvor som helst. Så lenge du har en plan om raskt og sikker transport til sykehus, selv om det er helg natt og eller storm.

    Ellers tenker jeg generelt at dere har like stor rett på biz som alle andre. Gjør en god jobb med barnet, og ikke forvent å spise og drikke vin alene i 2 timer biz setet ditt. Så får dere tåle et blikk eller to,


    Helt generelt. Fram til 31 august kan du booke *A som er tilgjengelig opp til 1 år fram i tid. Etter 31 august, kan du booke Sky Team, men ingen vet helt enda hva, og hvor mye som blir tilgjengelig.

    så om du booker nå, og forandrer siden om du vil, eller avventer blir litt opp til hvem du vil fly med, og hvor sikker du er på reisen nå, og om du finner den reisen du vil ha da.
     
    Cumulus, Nordlands and simen929 like this.

Del denne siden