Det ser sånn ut! Agenten hadde ingen issues med å finne biletten jeg fant på AF! Som nevnt av Gullars; Risikoken er hvilken maskin man ender opp med. De har noen "nye" fly som er leased fra Emirates, Disse har Emirates standard ref : https://onemileatatime.com/news/air-india-etihad-777/ Som oftest bruker de disse på ruta LHR-BOM\LHR-DEL, men ser til min frykt at de enkelte ganger benytter den gamle kabinen også. Så AirIndia kan bli spennende på flere måter. Akuratt nå ser det ut som setecofig stemmer med nytt fly, men fligthradar siste 14d viser at gammel maskin er benyttet et par ganger.
Jeg heiv meg på den gode tilgjengeligheten på businessclass biletter til bkk igår (lufthansa/austrian). Jeg booket først 3 billetter (2 voksen 1 barn) og fikk ikke brukt companion ticket (forstår i etterkant at det bugger litt på nettbookinger med companion ticket med flere enn 2 personer), men lot det stå til da jeg var redd tilgjengeligheten skulle forsvinne. Etterpå booket jeg en fjerde billett (måtte da booke med avreise FRA da SVG ikke lenger var ledig), hvorpå jeg brukte companion ticket. Er det noen som vet om det er mulig å "flytte" en companion ticket over til den andre bestillingen så jeg får fullt utbytte for den? Alternativt så kan jeg tjene en companion ticket til i år, vil det da være sansynlig at den må legges til bestillingen før sas går over til sky team i høst?
Det er ikke noe problem å bytte CT mellom bookinger. Jeg hadde to bookinger med CT, en i juli og en neste år. Jeg byttet CT mellom disse bookingene, så den som hadde utløpsdato i 24 ble brukt på reisen i juli. På den måten kan jeg kansellere reisen i 25 uten å miste CT. Om det er mulig å legge til en CT på en *A booking etter 1/9 kan jeg ikke svare på, det må noen andre svare på. Eller så må du snakke med SAS og høre. (Og få svaret skriftlig..)
Smått irriterende at man ikke lenger kan avbestille CT billetter selv online.. Må ringe inn og bruke 5 minutter på noe som kunne tatt 15 sekunder. Ser ikke helt hvorfor det ble fjernet?
Prøver meg her fremfor å starte en ny tråd et sted: I månedsskiftet juni/juli 2025 trenger jeg enveisbillett (helst i biz) for to personer fra OSL til DPS, med bruk av CT. Jeg har en ukes fleksibilitet på avreisedato, men regner med at kombinasjonen populært reisemål og sommerferie kan gjøre denne billettsalget vanskelig. Ønsker derfor å høre deres tips. Jeg har planer om å bruke Awardfares når tiden er inne for å begynne å søke. - Når bør jeg begynne å søke etter billetter? (Forskjellige selskaper slipper jo billetter til forskjellig tid) - Bør jeg prioritere å søke til Singapore, Bangkok, Kuala Lumpur eller andre nærliggende steder og heller finne siste strekk på egenhånd? - Noe jeg bør tenkte på rundt overgangen til Skyteam 1.sept? (Hadde håpet å lande billettene før den datoen)
Kjøp Awardfares nå, begynn å søke litt for å se mulige ruter for mai til neste år. Sett opp varsler på dine ønskede datoer basert på hva du finner på søkene dine. Referer til denne https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ for å anslå når det kan dukke opp billetter, og vær klar!
Taipei bør inkluderes i søket ditt og dropp Kuala Lumpur. Har du tenkt å bestille før 1. sept, har du ikke behov for å tenke på Skyteam.
Noen med nylige erfaringer med TK og «waitlisted» på utstedte billetter? Casen er: finner tilgjengelighet OSL-MRU via *A award på sas.no, men får feilmelding før jeg kommer til betalingssiden. Ringer så CT-telefonen, møter en noe usikker agent som finner hele ruten raskt, støter på noen problemer, setter meg på hold i 20 min, men kommer så tilbake og bekrefter at alt er i orden! Aner ugler i mosen, får e-tickets på mail etter en time, ser at alt ser fint ut på utreisen, mens to legs på returen står som «waitlisted». Hva er strategien her? Vente noen dager og se om de releases, eller ringe CT-telefonen i morgen for å se om de kan hjelpe? EDIT: ringte i dag, agenten beklaget veldig og var rimelig irritert over dette problemet med TK. Alle andre routinger førte også til waitlist, og hun ba med prøve på nytt om noen dager.
Hvis jeg har en avgang før 9 på tirsdag, åpner jo CT-telefonen mindre enn 24 timer før avgang. Burde være en grei sak å få endret ved å ringe sas gull-telefon nå i helgen da? Erfaringer?
Hva hadde dere gjort; LHR-BOM AI330, ser ut til og være forsinket 6 av 10 ganger. Er bokket på en fligth videre ca 3timer senere fra BOM til BKK, derfra til TPE. Ut i fra statestikken ser det ut til at jeg aldri rekker fligthen videre, vet det blir Air India sitt problem, men det blir alikvell jeg som må stå i det.. Ville dere ditcha first å flyd mer direkte, eller bare forsøkt stå i det om det oppstår forsinkelse?
Svarer meg selv. Fikk tak i en veldig hyggelig kvinne med veldig engelsk aksent. Veldig behjelpelig, tok i mot tips til hvordan rekkefølge billetene måtte søkes for å få det til. Nå ligger endringen waitlisted og hun sier det skal gå helt fint når jeg ringer CT-telefon mandag morgen for å få de billettert.
Se positivt på det. Blir du forsinket får du potensielt - Revenue-billetter og dermed poeng - Kanskje noe mer spennende enn AI fra BOM - EU261-komp
Jeg hadde en billett for to til CGK i juli i år, og det er rimelig med billetter videre til DPS. Endte med at jeg kansellerte den for et mer ønsket reisemål, men den ble bestilt 3. august 2023
Denne var ny.. Så jeg må ta kontakt for at SAS skal få inn 15 euro i stedet for 150 kr. Hva skjer om jeg ikke tar kontakt?? Akkurat nå er 15 euro 171,79 kr. Så jeg skylder SAS 22 kr.
Det har vært slik en stund. Vil tro de lar være å fullføre endringen om du ikke ringer inn og godkjenner rett beløp. Ved ombooking av reise som starter i USA er gebyret $20.
Gjør som de pleier å gjøre. Tilby dem 500 Eurobonuspoeng. Og be om en stemplet og underskrevet kvittering til skatteetaten..