Hmm, hadde håpet på en F tur i neste uke før muligheten forsvinner. Ser på Awardfares at det er noe ledig til og fra Boston de nærmeste dagene, men med denne fristen på 96 timer er jo løpet kjørt virker det som (?)
Fristen på 96 timer gjelder visstnok nybestillinger, så hvis du allerede har en reise i C så skal du kunne endre denne til F fram til 24 timer før avreise. Hvis du ikke har en reise allerede er det flere på forumet som har rapportert at de har bestilt en reise til samme destinasjon mer en 96 timer fram i tid og så har fått lov til å flytte denne til en tidligere dato samtidig som de har endret til F.
Takk for input. Da får jeg lete litt etter avganger frem i tid jeg kan booke proforma. En annen utfordring er at det ikke er ledig på OSL - FRA eller OSL - MUC de dagene det er ledig i first. Mener å ha lest at det agenten får opp flere seter på disse legs når first booking er lagt inn, noen som har erfaring med dette?
Ser du kan booke OSL-MUC/FRA-BOS//BOS-MUC/FRA-OSL i business f.eks. tors/fre-søn i business på nett. Om du booker tors-søn kan du ringe inn ved første anledning og prøve å endre til tur og retur på tidligere dager, ev. om du booker fre-søn er det også god tilgjengelighet (F7-F8) på disse dagene og blir nesten garantert sluppet flere plasser i F.
Ser ut som IAD og EWR også slippes en del F seter på kort varsel om dagen, jeg slenger inn en C bestilling til neste uke og prøver lykken. I verste fall får det bli business.
Fulgt ditt råd og booket fredag - søndag i business. Det ble sluppet et par billetter i F til fredagen igår (borte nå) men jeg venter nå og ser om de slipper noe på lørdag i løpet av ettermiddagen. Var svinedyrt med hotell i Boston, for et middels standard hotell skal de ha 4.500+ natten med mindre du vil bo i gok så da prøver jeg å få til turen med en overnatting
Ser det fortsatt er lovende tilgjengelighet F6+ FRA-BOS fredag og lørdag, og alle avgangene med F BOS-FRA/MUC lørdag og søndag. Lykke til!
Merker det er lenge siden jeg booket bonusreiser. Har booket en A* bonusreise. Er det fortsatt slik at man kan ringe for å få lagt på CT i ettertid og refundert poeng?
Etter maaange forsøk over lang tid kom jeg plutselig over CT reisen som jeg ønsker, men hver gang jeg skal gå til betaling, blir jeg re-rutet til start igjen. Har prøv flere alternativer og klasser, men samme problem oppstår. Må CT bestilles via kundeservice?
Jeg har tidligere fått til å bestille med CT på nett i hvert fall, men det kan være noe SAS IT feil midlertidig, eller noe spesielt med billettene du prøver å bestille som gjør at det ikke går nå. Ev. om du får opp noe om setevalg, prøv å la være å velge det ved bestilling, mener å ha lest det har vært en bug før. Ta ellers skjermbilder så om du må ringe inn til CT telefon for å bestille og de krever telefongebyr, så har du bevis for å slippe siden det ikke gikk å bestille over nett.
Mange har erfart at det er mulig ja, men merk at det er en regel om at CT må være opptjent før bestilling som kan bli henvist til, samt at det er ikke helt sikkert hva man får endre på star alliance bestillinger etter overgang til skyteam.
Hvilket flyselskap? Akkurat det du beskriver har feks skjedd da TG sluttet å bære mulig å bestille mer enn tre måneder fram i tid, men setene var fortsatt synlige i søket allikevel. Mener det samme også har skjedd for ghost availability med Ethiopian
Ghost availability er nok saken her. Når jeg prøvde å bestille via kundeservice skjedde akkurat det samme, billettene lot seg ikke booke selv om de tilsynelatende er tilgjengelige. Fikk bare beskjed om å vente til de eventuelt blir "frigitt".
Kan bekrefte at dette gikk helt uten problem. Ringte til kundeservice og hun fikset det på noen minutter. CT var forøvrig opptjent, men glemte å bruke den da jeg bestilte en reise online.
Jeg hadde samme opplevelse i dag. Fant billetter i bizz KSU-OSL-ADD-ZNZ tur retur, gikk ikke an å booke de online, ringte inn, de så billettene også, men det var ikke mulig å få booket de der heller. Utrolig irriterende!
Hvor mange ledige seter var det? Av erfaring er det alltid ghost availability hvis det er ET og sas.no viser 9 ledige
Godt poeng, "9+ availability" er et Du har nok helt rett i dine antakelser, men j*** irriterende når den popper opp som tilgjengelig.
Har en CT reise nå i November til Japan (bestilt i Desember med CT som utgikk i fjor) i biz. Fikk nå beskjed om at LH har kansellert outbound 5 nov 0600 fra Oslo, og vi er flyttet til 4 nov 0600. Det er upraktisk da vi har planer den 4, og har bestilt hotell i Oslo (4-5) allerede ifbm. med vår tilreise fra KRS den dagen. Må jo nå endre på tilslutnings-flyet (bestilt senere, og ikke på samme booking pga max legs på CT reisen), hotell i Oslo, og endre hotell i Japan til en natt ekstra.. Som vi egentlig ikke trenger. Og det er jo nå mye dyrere, enn når vi bestilte tidligere. Hvilke rettigheter har vi?