SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    1,252
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, hadde håpet på en F tur i neste uke før muligheten forsvinner. Ser på Awardfares at det er noe ledig til og fra Boston de nærmeste dagene, men med denne fristen på 96 timer er jo løpet kjørt virker det som (?)
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Fristen på 96 timer gjelder visstnok nybestillinger, så hvis du allerede har en reise i C så skal du kunne endre denne til F fram til 24 timer før avreise.

    Hvis du ikke har en reise allerede er det flere på forumet som har rapportert at de har bestilt en reise til samme destinasjon mer en 96 timer fram i tid og så har fått lov til å flytte denne til en tidligere dato samtidig som de har endret til F.
     
    Jensemann liker dette
  3. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    1,252
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for input. Da får jeg lete litt etter avganger frem i tid jeg kan booke proforma. En annen utfordring er at det ikke er ledig på OSL - FRA eller OSL - MUC de dagene det er ledig i first. Mener å ha lest at det agenten får opp flere seter på disse legs når first booking er lagt inn, noen som har erfaring med dette?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,263
    Likes mottatt:
    36,924
    Bonuspoeng:
    293
    der er det fler som har opplevd. Så der er lov å prøve å starte en booking og se.
     
  5. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Ser du kan booke OSL-MUC/FRA-BOS//BOS-MUC/FRA-OSL i business f.eks. tors/fre-søn i business på nett. Om du booker tors-søn kan du ringe inn ved første anledning og prøve å endre til tur og retur på tidligere dager, ev. om du booker fre-søn er det også god tilgjengelighet (F7-F8) på disse dagene og blir nesten garantert sluppet flere plasser i F.
     
    Jensemann liker dette
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som IAD og EWR også slippes en del F seter på kort varsel om dagen, jeg slenger inn en C bestilling til neste uke og prøver lykken. I verste fall får det bli business.
     
  7. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    1,252
    Bonuspoeng:
    93
    Fulgt ditt råd og booket fredag - søndag i business. Det ble sluppet et par billetter i F til fredagen igår (borte nå) men jeg venter nå og ser om de slipper noe på lørdag i løpet av ettermiddagen. Var svinedyrt med hotell i Boston, for et middels standard hotell skal de ha 4.500+ natten med mindre du vil bo i gok så da prøver jeg å få til turen med en overnatting:eek:
     
    Nordlands liker dette
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det fortsatt er lovende tilgjengelighet F6+ FRA-BOS fredag og lørdag, og alle avgangene med F BOS-FRA/MUC lørdag og søndag. Lykke til!
     
  9. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Merker det er lenge siden jeg booket bonusreiser. Har booket en A* bonusreise. Er det fortsatt slik at man kan ringe for å få lagt på CT i ettertid og refundert poeng?
     
  10. dbh

    dbh Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Etter maaange forsøk over lang tid kom jeg plutselig over CT reisen som jeg ønsker, men hver gang jeg skal gå til betaling, blir jeg re-rutet til start igjen. Har prøv flere alternativer og klasser, men samme problem oppstår. Må CT bestilles via kundeservice?
     
  11. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tidligere fått til å bestille med CT på nett i hvert fall, men det kan være noe SAS IT feil midlertidig, eller noe spesielt med billettene du prøver å bestille som gjør at det ikke går nå. Ev. om du får opp noe om setevalg, prøv å la være å velge det ved bestilling, mener å ha lest det har vært en bug før. Ta ellers skjermbilder så om du må ringe inn til CT telefon for å bestille og de krever telefongebyr, så har du bevis for å slippe siden det ikke gikk å bestille over nett.
     
    dbh liker dette
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Mange har erfart at det er mulig ja, men merk at det er en regel om at CT må være opptjent før bestilling som kan bli henvist til, samt at det er ikke helt sikkert hva man får endre på star alliance bestillinger etter overgang til skyteam.
     
    dbh liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket flyselskap? Akkurat det du beskriver har feks skjedd da TG sluttet å bære mulig å bestille mer enn tre måneder fram i tid, men setene var fortsatt synlige i søket allikevel. Mener det samme også har skjedd for ghost availability med Ethiopian
     
    dbh liker dette
  14. dbh

    dbh Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ghost availability er nok saken her. Når jeg prøvde å bestille via kundeservice skjedde akkurat det samme, billettene lot seg ikke booke selv om de tilsynelatende er tilgjengelige. Fikk bare beskjed om å vente til de eventuelt blir "frigitt".
     
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at dette gikk helt uten problem. Ringte til kundeservice og hun fikset det på noen minutter.

    CT var forøvrig opptjent, men glemte å bruke den da jeg bestilte en reise online.
     
    Nordlands liker dette
  16. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde samme opplevelse i dag. Fant billetter i bizz KSU-OSL-ADD-ZNZ tur retur, gikk ikke an å booke de online, ringte inn, de så billettene også, men det var ikke mulig å få booket de der heller. Utrolig irriterende!
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange ledige seter var det? Av erfaring er det alltid ghost availability hvis det er ET og sas.no viser 9 ledige
     
    eventyrer liker dette
  18. dbh

    dbh Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ethiopian ja, kanskje der problemet ligger.
     
  19. dbh

    dbh Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Godt poeng, "9+ availability" er et
    Du har nok helt rett i dine antakelser, men j*** irriterende når den popper opp som tilgjengelig.
     
  20. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Har en CT reise nå i November til Japan (bestilt i Desember med CT som utgikk i fjor) i biz. Fikk nå beskjed om at LH har kansellert outbound 5 nov 0600 fra Oslo, og vi er flyttet til 4 nov 0600. Det er upraktisk da vi har planer den 4, og har bestilt hotell i Oslo (4-5) allerede ifbm. med vår tilreise fra KRS den dagen.
    Må jo nå endre på tilslutnings-flyet (bestilt senere, og ikke på samme booking pga max legs på CT reisen), hotell i Oslo, og endre hotell i Japan til en natt ekstra.. Som vi egentlig ikke trenger. Og det er jo nå mye dyrere, enn når vi bestilte tidligere.
    Hvilke rettigheter har vi?
     
    Cumulus liker dette

Del denne siden