Høyst sannsynlig en teknisk begrensing i nytt bookingsystem, da formuleringen på https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ antyder at dette er midlertidig. Kanskje vi på sikt får mulighet til å benytte flere CT på nett?
Det er vel i en overgang og ment midlertidig til systemene tillater at man kan booke flere. Jeg er iallefall avhengig av å bruke to CT på fire personer neste høst. Imidlertid kan jeg løse det ved to ulike bookinger.
Er det en enkel sak for SAS å flytte en CT fra en booking til en annen? Ser at jeg sparer mange poeng om jeg kan bruke CT på en annen booking.
Gitt at du har nok poeng når CT blir tatt vekk fra booking og CT ikke er utgått, har det gått helt fint før 1.9 iallfall…
Ringte nettopp inn og bestilte en CT-billett, og spurte i etterkant av bestillingen om hvor mange CT som var igjen på kontoen min. Fra før kunne jeg se en CT på innloggede sider med utløp 31.12.24. Svaret var 0. Men så har jeg opptjent 2 CT i 2024 - i mars og august. Tar de lang tid før de kommer til SAS og har noen opplevd så lang tid/feil før?
Hadde samme issue engang.. Det skal overføres på noen timer etter får epost. Måtte lages en sak hos SAS eller AMEX, husker desverre ikke helt i farten, men det ble løst.
En liten update etter en halvtime i telefonen. Dette var helt smertefritt i gammelt system, men gikk per i dag ikke an i nytt system. Det var tydeligvis ikke alt som var klart, så hun noterte i bookingene at jeg hadde ringt for å fikse dette, men ble bedt om å ringe tilbake i neste uke, og de håpte det var på plass til da. To be continued.
Jeg ringte inn idag 16:30 og og fikk blankt nei. Gikk ikke an sa denne agenten. Må nok ta flere telefoner her for å få dette igjennom...
Ringte nettopp for å legge på CT på en Star Alliance booking jeg gjorde for et par uker siden. Det var ikke mulig i følge agenten. Prøver igjen en annen dag tror jeg, var mye trøbbel med systemene deres i dag
Gi beskjed hvordan det går, jeg snakket med en agent senest i går(Henrik) og han sa at dette ikke ville være ett problem da det bare var poengtrekket som ble gjort på nytt
Snakket med Sofia nå på morgenen og hun virket innstilt på å ordne det, men så stoppet det opp og hun måtte sette meg på vent for å sjekke. Fikk da etter nesten 10 min beskjed at det dessverre ikke går å endre på Star Alliance bookinger. Prøvde å påpeke at det ikke er en endring på bookingen, bare endring i poengtrekk. Da sa hun "aha, men jeg får det i hvert fall ikke til i mitt system". Så kan virke som om hun prøvde å legge den til, men at det ikke funket i systemet. Mulig det må høyere makter til? Ganske ironisk at det ikke går å bruke CT på en Star Alliance reise når det er akkurat hva som stod i mailen om mottatt CT jeg fikk av Amex på mandag siden de ikke har oppdatert mail-malen sin til SkyTeam enda
Ville forsøkt litt agentrullett. Jeg har også sendt en henvendelse til Diamant mailen om dette, men ikke fått svar pr nå(lang ventetid om dagen?). De har tidligere vært behjelpelig med å endre fra gammel til ny CT osv.. Nå er det fort over nyttår før jeg får CT jeg har tenkt bruke, så spørs om jeg kanskje må booke om turen til Skyteam om det dukker opp noen reelle alternativ om det viser seg at det ikke er mulig legge på CT.
Prøver nok å ringe en gang til neste uke en gang. Orker ikke mer nå, er uansett lenge til jeg skal reise, og det er muligens ikke helt krise om jeg ikke får brukt CTen. Si i fra hva du får i svar fra diamantmailen da, vurderer en mail til gullmailen selv om de kan fikse det
Fikk CT for 1 uke siden, men denne ligger ikke synlig i bookingprosessen på sas.no. Bør jeg melde det inn, eller gi det litt tid?
Hei! Jeg fant noen seter i business fra Amsterdam (AMS) til Papeete (PPT) i mars, men ingen tilgjengelighet for retur. Imidlertid klarte jeg å bestille en open-jaw-retur fra SFO til AMS på samme bestilling – det gikk fint, og jeg fikk tilsendt billettene. Tre dager senere fant jeg en bedre reiserute fra AMS til PPT i august, som passet oss mye bedre. Jeg ringte derfor og endret til en ny open-jaw-bestilling. En time senere ble jeg kontaktet av SAS, som sa at det ikke er lov å bestille open-jaw-retur fra Nord-Amerika hvis man først reiser til Oseania (men helt OK å fly tilbake fra Asia). Derfor måtte vi kansellere retur-delen av reisen og omgjøre den til enveise reise i håp om at det dukker opp ledige seter senere som jeg kan booke. Mitt spørsmål er: Det virker litt rart at den første bestillingen gikk gjennom uten problemer. Kan det være en misforståelse i kundesenteret angående reglene for open-jaw-retur? Selvsagt kan vi booke en enveisreise fra Nord America til AMS, men vi ønsker å unngå å bruke ekstra miles på to separate enveisbestillinger. På forhånd takk!
Korriger meg om jeg tar feil. men i *A mener jeg det var slik at avstanden mellom flyplassene i "open jaw" ikke kunne være lenger enn den lengste flyvingen du hadde i CT reisen. CDG-LAX er noe lenger enn PPT-SFO så regelen over burde ikke slått ut her, så det kan være en innstramming av denne regelen i Skyteam overgangen kanskje? At bestillingen gikk gjennom første gang kan bero på at agenten som du snakket med ikke var klar over denne "regelen". Når en reise bookes første gang kan agent billettere med en gang. Når du gjør endringer så må det via backoffice som virker håndheve regelverket mer strikt enn agenter på CT linjen..
Tusen takk Lars, jeg var ikke klar over det med avstanden og hverken det med første bestilling vs endring.