Hva er "reiser til halv pris"? Det er publisert en tabell for bonusreiser i SkyTeam her: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ Hvis det er Stillehavet (Hawaii) du ser etter så er prisen nå 140.000 for økonomi T/R, men selv om du bare finner én vei, skal prisen i så fall være 60%, altså 84.000 poeng.. ikke 70.000, så da tror jeg nok du har sett noe feil, eller bare ikke lagt til retur. Men ja, det skjer dessverre at agentene ikke finner det samme som man selv finner på nett, spesielt nå etter alliansebyttet. Blir forhåpentligvis bedre PS: Prismessig lønner det seg nok enda mer nå enn før å booke for poeng bare til Nord Amerika, f.eks Los Angeles eller San Francisco, og så betale for billetter derfra videre til Hawaii. Da kan du jo få Biz til lavere poengpris enn du har økonomi nå
Blir litt nybegynnerspørsmål dette, da jeg aldri har hatt behov for det før, men med de siste ukers "forbedringer" så ble det plutselig aktuelt likevel. Om jeg booker en enveistur til f.eks USA nå og deretter finner en bra retur la oss si en måned senere. Vil da poengprisen korrigeres til å bli en tur/retur (altså at bestillingene slås sammen) eller vil det bli to enveisturer, og da vel 120% poengbruk?
Det gjelder jo for SkyTeam bookinger den prisdifferansen (60%) for enveis du referer til. Da skal poengprisen justeres til 100% når du legger til en retur, og du må bare betale 150 kr per reisende i ombookingsgebyr
Ja, det er nok ST jeg kommer til å booke med (om de gidder å slippe noe inventory), så da ender jeg altså opp med 100% og ikke 120%. Da spørs det om det ikke bare er å låse ned det jeg finner. Skulle bare vært mulig å omgå restriksjonen ved å lure inn en ekstra CT på den siste da, men det er vel å håpe på for mye Takk for svar!
Hvis du finner en dårlig men reisbar rute den ene veien er det jo bare å booke tur retur med en gang. Om du betaler endringsgebyr for å gjøre om reisen til tur retur eller for å booke om til bedre flyvninger blir jo det samme. Så har du en reise du kan gjennomføre, men også forbedre. Hvem vet hva som er mulig å finne eller booke fremover.
Nedgraderte til Premium kortet i sommer, og har ikke fått statusbar vist på en stund. Så var i kontakt med Amex for å sjekke balanse og de sier jeg har fått en CT. Det er kommet inn en Europa CT, så her ser det ut som om Amex har tenkt jeg fremdeles har Blue kortet og ikke Premium. Har chattet med SAS og Amex, som bekrefter typen Ct, men må ringe inn til kundeservice for å få en løsning i følge chatten.
Baren for omsetning har fungert fint i hele år for meg, men den forsvant faktisk nå som jeg tror jeg er på omsetningskravet.
Har Amex Premium og opparbeidet med 2 CT. Får jeg den velkomst kampanjen hvis jeg oppgraderer til Elite og får jeg beholde CTene mine?
Nei og ja. Les vilkårene, velkomstbonus er bare for de som ikke har hatt andre Amex kort de siste 12 mnd
Nei, det er egne kampanjer for oppgradering, de har som regel mye lavere bonus. Akkurat nå er det 30 000 bonuspoeng (ikke status) for å oppgradere fra Premium til Elite. Du får såklart også de vanlige 20 000 nivåpoengene man får med Elite en gang i året. Allerede opptjent CT beholdes, men forbruk til de du ikke har tjent opp enda nullstilles. Det ser ikke ut som det er et problem for din del.
Kanskje Diamantmail har flere tilganger? Men virker ikke som om Gull hjelper noe.. fikk dette til svar: Så jeg prøvde å ringe inn på nytt, men de kan fortsatt ikke legge til CT på eksisterende Star Alliance booking.
Baren er tilbake hos meg i dag. Jeg hadde blått kort tidlig dette året, men jobbet ikke mot opptjening. Så det ser ut som om jeg har fått opptjent omsetning på det kortet samtidig som Premium kortet jeg nedgraderte til etter Elite har fått opptjening på baren. Så da avventer jeg bare til CT på premium kortet er fullt opptjent om ikke så lenge og tar bare kontakt om det ikke utløser en CT til verden.
Sendte inn en lignende henvendelse til diamantmailen for 12 dager siden, altså legge til CT til en eksisterende *A booking til våren. Fikk svar i dag med følgende tekst Så virker ikke som diamantmailen kan gjøre dette heller.
Det er tydligvis agentrullett på diamant mailen også.. Postet det før, men poster det igjen - her er svaret jeg fikk for drøye to uker siden.. Jeg hadde også noen spørsmål ifht. splitting av booking som jeg gjorde da det ble kjent at man ikke kunne bruke 2 CT på samme booking i ST, og fryktet at dette kanskje ville gjelde *A Som det sees under har agenten gjort flere endringer bl.a i poengtrekk og virket som han også kunne ordne CT(om jeg hadde hatt det tilgjenglig) Dette var Sebastian M. som svarte meg..
Fikk svar fra Gull-mailen igjen i dag etter at de skulle sjekke opp om det i det hele tatt var mulig å legge på CT på en S*-reise, siden jeg hadde ringt som de foreslo 4 ganger allerede. Så det er jo litt shit. Mulig jeg da må booke om til en Sky Team reise for å få brukt CTen...
...og å bruke den hos ST er jo nesten bare å glemme om ruten i det hele tatt er noenlunde komplisert.
Noen som har klart å bytte en CT på en ST booking? Har en CT som går ut i år, og skulle gjerne ha byttet den med en CT som er brukt på en booking i 2025. Har ingen planer om å booke noe mer i år, så skulle gjerne ha "forlenget levetiden" på den ledige CTen.
Jeg har hatt litt trøbbel med reiseruten jeg hadde satt opp, og nå ser jeg plutselig en bedre rute jeg kan booke selv via nettsidene. Noen som vet hvor raskt jeg får tilbake poeng og CT hvis jeg kansellerer reisen?