SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er "reiser til halv pris"? Det er publisert en tabell for bonusreiser i SkyTeam her: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/
    Hvis det er Stillehavet (Hawaii) du ser etter så er prisen nå 140.000 for økonomi T/R, men selv om du bare finner én vei, skal prisen i så fall være 60%, altså 84.000 poeng.. ikke 70.000, så da tror jeg nok du har sett noe feil, eller bare ikke lagt til retur.

    Men ja, det skjer dessverre at agentene ikke finner det samme som man selv finner på nett, spesielt nå etter alliansebyttet. Blir forhåpentligvis bedre

    PS: Prismessig lønner det seg nok enda mer nå enn før å booke for poeng bare til Nord Amerika, f.eks Los Angeles eller San Francisco, og så betale for billetter derfra videre til Hawaii. Da kan du jo få Biz til lavere poengpris enn du har økonomi nå
     
    Frode789 liker dette
  2. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Blir litt nybegynnerspørsmål dette, da jeg aldri har hatt behov for det før, men med de siste ukers "forbedringer" så ble det plutselig aktuelt likevel. Om jeg booker en enveistur til f.eks USA nå og deretter finner en bra retur la oss si en måned senere. Vil da poengprisen korrigeres til å bli en tur/retur (altså at bestillingene slås sammen) eller vil det bli to enveisturer, og da vel 120% poengbruk?
     
  3. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjelder jo for SkyTeam bookinger den prisdifferansen (60%) for enveis du referer til. Da skal poengprisen justeres til 100% når du legger til en retur, og du må bare betale 150 kr per reisende i ombookingsgebyr
     
    tmolvik liker dette
  4. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er nok ST jeg kommer til å booke med (om de gidder å slippe noe inventory), så da ender jeg altså opp med 100% og ikke 120%. Da spørs det om det ikke bare er å låse ned det jeg finner. Skulle bare vært mulig å omgå restriksjonen ved å lure inn en ekstra CT på den siste da, men det er vel å håpe på for mye ;) Takk for svar!
     

Del denne siden