SAS innførte nytt system for trekk av poeng og CT i forbindelse med overgang til SkyTeam, overrasker meg ikke om dette kun støtter nye bookinger. Ville gått en runde til og spurt spesifikt om CT kan legges på i gammel løsning.
Jeg ringte CT-telefonen 29. aug og spurte om dette, fikk beskjed om at man kunne legge på CT på en *A-booking uten problem også etter 1. sept og at dette skulle tydeliggjøres på nettsiden. Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å få dette skriftlig.. Kan virke som jeg tabbet meg ut der.. Dette er diskutert her: https://insideflyer.no/forums/threa...lliance-til-skyteam.20420/page-33#post-549747
Nå vet jeg ikke hvor mye det går an å overstyre systemet og trikse til ting, men det går jo tilsynelatende å ferdigstille en booking uten at det trekkes poeng (ved feil). Snakket nettopp med SAS og de sa at alle endringer etc blir loggført og i din situasjon burde noen klare å se hva som har skjedd og hva som er den rimelige løsningen. Om de så bare sletter CT’en din og justerer prisen manuelt tilsvarende halvparten ville dette løse seg, men i bland virker SAS så firkantet at de ikke ser slikt. Om det står på vilje eller evne får være opp til SAS å svare på. Du har uansett en god sak og du har tid til å prøve den i Transportklagenemnda før du reiser.
Har noen erfaring med å bytte CT fra en ST-booking til en annen? Hadde et tilfelle hvor jeg skulle flytte CT fra en booking til en annen, for å spare poeng på en dyrere reise. Dette skulle gå, i følge agenten jeg snakket med. MEN, hun kunne ikke se CTen som var brukt. Hun snakket med backoffice, de kunne heller ikke se CTen. Jeg visste at det var benyttet CT, sjekket om det fortsatt fantes ledige billetter, og avbestilte reisen for å frigjøre CT. Så ble CT lagt til på den andre bookingen, og jeg booket opprinnelig reise på nytt. Alt vel, bortsett fra at jeg da mistet 2x 450kr i gebyr siden jeg avbestilte.. Jeg sendte derfor inn en claim til SAS, hvor jeg ba dem tilbakeføre alle avgifter, inkludert de 2x 450 kr. Første svar var at "de 450 kr er SkyTeam avgifter som ikke tilbakeføres om man avbestiller en reise". Ja.. det vet jeg.. Sendte hele historien på nytt, og fikk følgende svar: Stemmer dette? Jeg er rimelig sikker på at jeg har gjort denne operasjonen før. De 900 kr er ikke verdens undergang, men dersom svaret er feil, vil jeg gjerne understreke det overfor agenten som skriver dette. Anyone?
Jeg har fått gjort dette i *A mange ganger senest i 2021 via gullmail. Jeg har forøvrig også fått beskjed av agenter at de ikke kan se mine CT'er i bookinger den siste tiden
Dette er helt krise for min del. Jeg opptjener konsekvent CT etter at jeg har booket billettene for så å legge til CT. Da er jeg helt avhengig av å fjerne et feeder leg. Så håpe at de billettene dukker opp igjen. Ringe inn igjen og legge til det samme feeder leg'et. Da skal man ha fått ny dato. deretter ringe inn på nytt og legge til CT. Er det noen eklere måte å gjøre det på?
Hei. Ifb CT utfordringene i ST så tenkte jeg å avklare litt med dere før jeg går i «krigen» med CT Telefonen. Har 2 x CT som utløper 31.12 og. 2 x reiser booket uten bruk av CT. Den ene er en ST reise med 3 pax (1 voksen 2 barn) booket online uten mulighet for brukt av CT. Når jeg snakket med CT telefons sist(september-isn) så kunne man ikke bruke 1 x CT på en reise med 3 pax. Er dette nå ordnet opp i? Jeg ser det nevnes at man kan ringe inn og be de splitte booking i 2, men det er vel ikke mulig med 2 barn på slep? Andre reisen jeg har er 2 pax til NYC på Biz med FP4. Det å bruke CT nr 2 her har jo særdeles dårlig verdi ( 100 k poeng istedenfor 120k med FP4) Noen andre råd for bedre utnyttelse? Hvis jeg har klart å lese meg opp, så er denne CT problematikken en IT «utfordring» som på sikt skal løses opp i, men her kan jo flere ende opp med CTér som utløper pga disse såkalte tekniske utfordringene.. Tips og råd mottas med takk
Hei. Det er jeg veldig klar over. Derfor blir besparelsen ved å bruke en CT på den reisen kun 20k EB Vs FP4 En dårlig deal
Noen som vet om det vil være mulig å koble sammen 2 forskjellige bestillinger der man har brukt 2 CT (1 på hver bestilling), til en enkel bestilling i etterkant at SAS har løst sine IT problemer?
Koble sammen som i å gjøre to separate bookinger til samme PNR? Dette har aldri vært mulig. De kan sikkert legge inn en notis på bookingen, men jeg ser ikke helt verdien av dette.
Jeg har fått samme svar som deg. Reisen må avbestilles om CT skal frigjøres. Men jeg tror fortsatt det teknisk sett skal være mulig.
Er på tråden med CT-telefonen nå for å legge til en CT på en eksisterende booking. CT'en er opptjent før bookingdato. CT'en ligger synlig på profilen, men agenten påstår at CT'en er brukt på en allerede gjennomført reise. Noen som har opplevd dette før, og hva som eventuelt var utfallet? Er på ventemusikk for at hen skal sjekke med en kollega. Og der han hen på.
Det er mye rart med synligheten av CT'er hos SAS nå. Jamfør saken min over her, så ser ikke agentene de ledige CT'ene, eller de som er brukt på bestilte reiser. Men de ser CT'er som er brukt på allerede gjennomførte reiser. Det er noe muffins..
Merkelig. Men agenten kunne heller ikke se at det var brukt en CT på reisen jeg avbestilte, så noe rart/feil/muffins er det.
Ja, det virker merkelig. Agenten som la på sendte nå en SMS nå om at jeg uansett ikke kan legge til en CT på reisen siden siste leg er i økonomi, mens resten er i biz. Blir litt agentrulett nå.
Nytt system for kalkulering og trekk av poeng/CT støtter ikke mixed class, noe som nok også er grunnen til at de lar poengtrekket stå når man legger til feeders.
Ser det er ledig i biz, så da får jeg booke om, og så krangle om CT'en som ligger, men som de mener er utløpt.