Akkurat det med samme sone har agenten sjekket med backoffice, og sa at det var helt fint å fly til Oseania og returnere fra Sør-ost Asia eller Øst Asia, men ikke fra Nord Amerika. Jeg skulle ønske disse reglene kunne finnes ett sted på SAS sine nettsider...
Noen som har erfaringer med å booke reise for 5 personer med 2 stykk CTer? Kan man bare ringe inn og få booket alle billettene samtidig? Er litt redd for at resterende plasser forsvinner når første billettpar blir tatt… (dette med tanke på at kun 1 CT kan bookes pr booking)…
I 2019 reiste 4 stk. i lag på 2CT og alle reiste på samme bookingnummer. Traff en hyggelig kundebehandler hos SAS som fikset alt over telefon. Du må sjekke at det er nok billetter på alle legs før du ringer
Ja, i gamle dager - da vi var i *A - har jeg booket for 7 personer med 3CT, så det var ikke noe problem. Det er derimot en (forhåpentligvis) en begrensning nå at man kan kun bruke 1 CT per booking, derfor spurte jeg om nylige erfaringer
Pr. nå takler systemet kun booking av max 2 personer og en CT pt. booking. Om dette er en begrensning som vil bli borte vet jeg ikke. Begrensningen på at en ikke kan booke billetter med mixed classes er et kortsiktig problem som "snart" skal være løst..
Jeg fikk svar fra Diamant mailen at dette skulle være mulig (Om jeg hadde hatt en CT tilgjenglig) We could redraw the points for one booking using a CT, but I cannot see any unused CTs currently available on your account. Using the CT would have to be done either by us on e-mail or by contacting us by phone. Så er kanskje spørsmålet at selv om agentene sier det er ok og forsøker gjøre det, så er kanskje systemet endret ifbm Skyteam overgangen slik at det ikke er mulig lenger, ref din erfaring..
Takk for deling av svar! Ja det virket faktisk litt som om de prøvde, men systemet ikke tillot det lenger. For i oversikten min ble det refundert hele poengsummen og så trukket hele poengsummen på nytt den dagen jeg ringte de sist og hun prøvde.. Får ringe én gang til og så sende mail til gullmailen og be de fikse evt da
Går det an å booke bonusbillett på utreise og pengebillett på retur med SAS? Blir så sykt høy pris på returen om jeg bestiller den separat.
Det er i praksis dette som skjer når du kombinere SAS Bonus og "ordinær billett for poeng". Forsøk å ringe inn og hør hva som er mulig?
Jo, for prisen på returen er 17k når den bestilles som retur og 85k når den bestilles som enkeltreise. Ja, sånt sett burde det gå, men det er ikke mulig på nettsiden og ingen vil hjelpe meg på telefon...
Ingen av de 5 som jeg snakket med som kunne hjelpe meg i hvert fall... Endte opp med at jeg bestilte biz ut og eco tilbake, så får vi satse på at det åpner seg mulighet for oppgradering.
Ringte CT-telefonen igjen i dag, Tobias kunne ikke fikse noe som helst siden det var Star Alliance. Så da har jeg sendt en mail til gullmailen og får se om de kan fikse det.. rapporterer tilbake når jeg får svar!
Venter spent -virker som diamant/gullmail har noe mere tilganger enn CT telefonen. Jeg hadde preventivt splittet min reise for 4 i to PNR rett før overgangen til *A da det kom frem att man ikke kunne bestille 2 CT på en PNR i ST I samme henvendelse til diamantmail spurte jeg om de kunne se hvilken PNR CT var lagt til på, da fikk jeg til svar om at CT og alle poengtrekk var knyttet til opprinnelig PNR. Agenten hadde så uppfordret flyttet poengtrekket for reisen uten benyttet CT til ny PNR- så her har de iallefall kunne endre poengtrekk på *A booking
Mulig knipe: Har OSL-TYO retur med *A hvor returen nå ikke lenger passer. Finner mulige returer med Skyteam. Vil man kunne endre / fjerne returen på denne og booke en separat retur med SkyTeam eller er eneste mulighet å kansellere hele billetten og må finne hele reisen på ny i SkyTeam?
Opplevde de to siste dagene at agenten på CT telefonen ikke kunne se de reisene jeg selv kunne se online. Bakgrunn: Booket reise for min kone og 2 barn til Hawaii og brukt 2 CT før overgangen da jeg så at det ville øke fra 110.000 til 140.000 for samme strekning etter overgang. MEN, ble ikke de beste datoene på grunn av få valg så prøver nå de siste dagene å booke om til ST reise, agenten må da avbestille den første og booke en ny reise, men dog til høyere poengpris. Det som plager meg er at jeg både i går og i forgårs så reiser til halv pris da jeg kikket selv (70.000 istedet for 140.000 for enkelt tur-retur valg). Disse kunne ikke agenten finne neste dag. Og ikke bare det, selv de til vanlig pris til passende datoer som jeg hadde foran meg på min skjerm, de kunne agenten ikke se. Er det andre som har hatt samme "irregularity" med hva man ser på egen skjerm og hva agentene kan se? Er det noen andre som har funnet disse reisene til halv pris og lykkes med å booke dem enten som vanlig bonusreise eller CT? Er bare nysgjerrig på om dette er en glitch. Har jo sett at Flying Blue har hatt store variasjoner i sine bonusreiser. Husker jeg fant en tur-retur til hawaii for 60.000 i 2018 i Resursbank epoken og PayR-tiden, og da var det ikke skatter og avgifter på dem en gang...sukk...