SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. yki

    yki Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Akkurat det med samme sone har agenten sjekket med backoffice, og sa at det var helt fint å fly til Oseania og returnere fra Sør-ost Asia eller Øst Asia, men ikke fra Nord Amerika. Jeg skulle ønske disse reglene kunne finnes ett sted på SAS sine nettsider...
     
    Last edited: 10. sept 2024
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaringer med å booke reise for 5 personer med 2 stykk CTer? Kan man bare ringe inn og få booket alle billettene samtidig? Er litt redd for at resterende plasser forsvinner når første billettpar blir tatt… (dette med tanke på at kun 1 CT kan bookes pr booking)…
     
    Skarven liker dette
  3. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    I 2019 reiste 4 stk. i lag på 2CT og alle reiste på samme bookingnummer. Traff en hyggelig kundebehandler hos SAS som fikset alt over telefon. Du må sjekke at det er nok billetter på alle legs før du ringer ;)
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, i gamle dager - da vi var i *A - har jeg booket for 7 personer med 3CT, så det var ikke noe problem. Det er derimot en (forhåpentligvis) en begrensning nå at man kan kun bruke 1 CT per booking, derfor spurte jeg om nylige erfaringer :p
     
    Skarven and NoLimit like this.
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    113
    Pr. nå takler systemet kun booking av max 2 personer og en CT pt. booking. Om dette er en begrensning som vil bli borte vet jeg ikke. Begrensningen på at en ikke kan booke billetter med mixed classes er et kortsiktig problem som "snart" skal være løst..
     
    mrt liker dette
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,829
    Likes mottatt:
    8,311
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk svar fra Diamant mailen at dette skulle være mulig (Om jeg hadde hatt en CT tilgjenglig)

    We could redraw the points for one booking using a CT, but I cannot see any unused CTs currently available on your account. Using the CT would have to be done either by us on e-mail or by contacting us by phone.

    Så er kanskje spørsmålet at selv om agentene sier det er ok og forsøker gjøre det, så er kanskje systemet endret ifbm Skyteam overgangen slik at det ikke er mulig lenger, ref din erfaring..
     
  7. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for deling av svar! Ja det virket faktisk litt som om de prøvde, men systemet ikke tillot det lenger. For i oversikten min ble det refundert hele poengsummen og så trukket hele poengsummen på nytt den dagen jeg ringte de sist og hun prøvde..
    Får ringe én gang til og så sende mail til gullmailen og be de fikse evt da
     
    Skarven liker dette
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Går det an å booke bonusbillett på utreise og pengebillett på retur med SAS? Blir så sykt høy pris på returen om jeg bestiller den separat.
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,428
    Likes mottatt:
    8,804
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke på samme bilett. Men er jo ikke noe problem med to enkeltreiser?
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Det er i praksis dette som skjer når du kombinere SAS Bonus og "ordinær billett for poeng". Forsøk å ringe inn og hør hva som er mulig?
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, for prisen på returen er 17k når den bestilles som retur og 85k når den bestilles som enkeltreise.

    Ja, sånt sett burde det gå, men det er ikke mulig på nettsiden og ingen vil hjelpe meg på telefon...
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal være mulig iht det som er publisert på SAS Sales info. Jeg har aldri prøvd selv. upload_2024-9-11_13-8-0.png
     
    Frode789, Insomnia4u and Gullars like this.
  13. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,140
    Bonuspoeng:
    93
    Det går an ja, men må betale den vanlige billetten med poeng.
     
    Frode789 and Storbaba like this.
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen av de 5 som jeg snakket med som kunne hjelpe meg i hvert fall... Endte opp med at jeg bestilte biz ut og eco tilbake, så får vi satse på at det åpner seg mulighet for oppgradering.
     
    Storbaba liker dette
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte CT-telefonen igjen i dag, Tobias kunne ikke fikse noe som helst siden det var Star Alliance. Så da har jeg sendt en mail til gullmailen og får se om de kan fikse det.. rapporterer tilbake når jeg får svar!
     
    Lars J liker dette
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,829
    Likes mottatt:
    8,311
    Bonuspoeng:
    183
    Venter spent -virker som diamant/gullmail har noe mere tilganger enn CT telefonen.

    Jeg hadde preventivt splittet min reise for 4 i to PNR rett før overgangen til *A da det kom frem att man ikke kunne bestille 2 CT på en PNR i ST

    I samme henvendelse til diamantmail spurte jeg om de kunne se hvilken PNR CT var lagt til på, da fikk jeg til svar om at CT og alle poengtrekk var knyttet til opprinnelig PNR.

    Agenten hadde så uppfordret flyttet poengtrekket for reisen uten benyttet CT til ny PNR- så her har de iallefall kunne endre poengtrekk på *A booking

    Skjermbilde 2024-09-13 100409.png
     
  17. OSLOJW

    OSLOJW Flyr litt...

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Mulig knipe: Har OSL-TYO retur med *A hvor returen nå ikke lenger passer. Finner mulige returer med Skyteam.

    Vil man kunne endre / fjerne returen på denne og booke en separat retur med SkyTeam eller er eneste mulighet å kansellere hele billetten og må finne hele reisen på ny i SkyTeam?
     
  18. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har update/fått svar på denne saken?
     

Del denne siden