SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Her kan du se hvor Skyteam flyr til. https://www.flightconnections.com/route-map-skyteam

    Det skal ikke mye til før man klarer å booke reise selv. Om du ønsker å bestille selv, krever det nok litt innsats fra din side ved å sette deg inni noen ting. Hvis ikke, er Chatflights et alternativ. Selv synes jeg Chatflights er en ganske dyr tjeneste, siden jeg aldri har opplevd problem med å finne bonusbilletter selv så lenge jeg starter planlegging tidlig.
     
    Last edited: 13. juni 2024
    Frode789 and simen929 like this.
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    I går kveld dukket endelig utreisen jeg har ventet på i flere måneder opp, men med SAS sine åpningstider for bookinger med CT så fikk jeg ikke gjort noe annet enn å bare se på at billettene forsvinner en etter en....flere var allerede tatt når jeg la meg i går og nå våknet jeg opp til at samtlige er borte.

    Nytter ikke at de "forbedret" tilgangen til bonusbilletter med å innføre avbestillingsgebyr når man ikke får booket de uansett....
     
    NoLimit liker dette
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,081
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du ikkje booke uten CT, så legge til CT seinare? Viss du har nok poeng, det har eg stort sett gjort i det siste.
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke nok poeng til det uansett, men dette er en booking hvor jeg har retur og mangler utreise.
    Flere av agentene skal ha for at de faktisk prøvde, men det nytter jo ikke når samtlige agenter får nei til å kjøre bookingen gjennom utenfor åpningstidene.
     
    snus_mumrikken liker dette
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,081
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig synd, merkelig dette her. Må jo lure på om det er Amex som ikkje vil betale for kundeservice utenom ordinær åpningstid? Ser jo ikkje heilt «problemet»
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke, men de var veldig strenge på dette. De vet jo åpenbart hvordan de gjør det, den ene agenten kom så langt med bookingen i går at jeg kunne til og med gå inn og velge seter når jeg var på hold.

    Uansett en enorm degradering av programmet når det er 16 timer i døgnet hvor ettertraktede billetter ligger ledig for både de i andre bonusprogrammer og de som har mulighet til å booke alt på nett.
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel mer kompleksiteten og at man må ha ressurser fra EB back office til kalkuleringer m.m som gjør at man ønsker å ha det innenfor normal åpningstid. Er nok ikke AMEX som betaler sas for kundeservice.
     
    snus_mumrikken liker dette
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Det må de ha hvis man booker uten CT også
     
    Last edited: 15. juni 2024
    snus_mumrikken liker dette
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Når flere agenter satt meg på hold for å sjekke om det ikke var mulig å kjøre bookingen gjennom til tross for at det var utenfor åpningstider så virker det jo som det går mest på dagsformen til hvem enn det er de kontakter for å spør om lov....
    Og det er jo ikke uvanlig at man treffer på "rett" person utenfor åpningstidene.

    På akkurat denne bookingen har jeg tidligere gjort en endring utenfor åpningstidene:rolleyes:
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    I min erfaring er det ganske tilfeldig om det går eller ikke. Men nå som poengene har hopet seg opp endel pga pandemi og familieforøkelse så har jeg vent meg til å ikke legge til CT før bestillingen er helt ferdig. Blir verre når poengbingen er tilbake på vanlige nivåer..
     
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette hadde jo vært en lek om poengene hadde strekt til.
    Har på nåværende tidspunkt økonomi på langdistanse bare for at jeg skulle få lagt inn tilslutningsfly.
    Nå tar vel kontoret helg og jeg må vel også ta stilling til at billettene kanskje ikke blir bekreftet i tide om det skulle dukke opp noe annet..Om jeg i det hele tatt får booket noe innenfor åpningstidene da.
     
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri vært inne på tanken om bobilferie i Norge, men akkurat nå frister det nesten mer enn å holde på med bookinger hos SAS....

    Samme 4 billettene som dukket opp i går etter stengetid dukket i dag opp på samme dato 1 time etter stengetid for telefon, smått provosert ringte jeg inn for å høre om jeg kunne avbestille hele reisen slik at jeg ville ha både CT og poeng tilgjengelig for å kunne booke direkte på nett. Selvfølgelig med et håp om at hjemreisen faktisk ville dukke opp igjen.

    Ringte inn og det var umiddelbar "tyvarr", prøvde på ny og fikk ny tyvarr. Prøvde en tredje gang og jeg fikk kun beskjed om at kundeservice var stengt?
    Prøvde noen ganger til og kundeservice var fortsatt stengt?
    Har de innført timeout for å forhindre agentrulette?

    Henvendte meg deretter til chat i app hvor det ikke var noe problem, poeng og CT tilbake på konto umiddelbart......:rolleyes:

    Hjemreisen dukket ikke opp igjen, men den ville jo uansett vært verdiløs uten en utreise.

    Nå sitter jeg her (fortsatt irritert), men har i det minste 2 billetter med ANA i The room LHR-HND.

    Nå tar jeg helg...
     
    Last edited: 14. juni 2024
    magnusant, EndreD, Spielhaug and 2 others like this.
  13. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Forsøker å booke biz med turkish airlines, finner billettene online via sas.no star alliance bestilling og på awardfares, men når jeg ringer CT telefonen så "tyvarrrrr får vi inte bookat"... forsøkt å ringe flere ganger (over flere dager) men alltid "nei".. kan jeg ha flaks med å ringe igjen neste uke eller turkish biz bare å gi opp nå? :(

    Billettene er for en reise i april 2025.. Er masse biz ledig fra TPE -> osl, muc, fra, vie etc men ingen av disse kan bookes via CT telefonen tydeligvis...

    edit: jeg får booket economy på de samme flyene via CT telefonen.. har booket economy nå.. men skulle gjerne hatt biz..
     
    Last edited: 18. juni 2024
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,081
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd og booke online?
     
  15. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    har flere legs dessverre, kan ikke bestilt online.
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Lukter O&D-problematikken.
     
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,081
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig du kan bestille slik at TK legs er sikret og billettert, så kan du legge til flere legs senere.
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Funker normalt dårlig med TK. Og er O/D begrensninger så tror ikke du klarer å lure systemet... Har noen klart det så er det interessant å få vite.
     
    Last edited: 19. juni 2024
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Sier du altså at Air India F nå er et reelt alternativ? Hvilke ruter har de ny kabin på?
     
  20. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det er den "nye" kabinen jeg har sett på tidligere, så gjelder det tidligere Etihad-fly som Air India nå har tatt over.

    Disse brukes på rutene BOM-LHR, DEL-LHR og BOM-EWR.
     
    Gullars liker dette

Del denne siden