SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,296
    Likes mottatt:
    17,735
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått endret *A bestillinger uten CT frem til kvelden før flere ganger.
     
    Kjetil L liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mange eksempler på at denne grensen ikke har blitt håndhevet strengt. Jeg gjetter på at den er der fordi det noen ganger tar så lang tid å billettere
     
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også fått gjøre det. Tror at det egentlig går mer på om SAS har tid til å gjøre endringen.
    Om du går i no-show på en partner-flight så må SAS betale for den flighten. (Og du mister poengene..)

    Men om du booker om på kvelden og første flight er kl 12 bør det ikke være et problem.
     
    Mavo liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nylig endret 16t, dagen før avreise på CT-billett, går som regel greit. For nye bookinger er det en uoffisiell grense på 4t før avreise som gjelder. Dette for at SAS skal rekke å utstede billettene (og du rekke å sjekke inn). Er også flere her som har fått booket 4-6t før.

    I BKK fikk jeg faktisk kjøpt vanlig intercontinental-økobillett med TG 1,5t før avreise (visa sent innvilget). Det var imidlertid utfordrende å rekke å komme seg til flyet pga store køer. Så det virker å være varierende policy fra selskap til selskap.
     
  6. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    I alle fall supert med flere datapunkter om dette, var ikke veldig mye håp før jeg ringte basert på tidligere poster! :)
     
  7. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått endret en CT i helgen i det siste?
    Eneste sjansen for en F-booking (O) jeg satser på, tror jeg. Lite trolig den er ledig når CT-telefonen åpner, hvis den slippes
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,824
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok enklest å bare prøve.
    Jeg endret ikke, men booket en ny reise i F med CT for en time siden.
     
  9. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde nå 1 gang, problemet er at hun ikke vil lete før hun får bekreftet om det er en ny booking eller en endring jeg vil gjøre. Og når hun slår opp bookingen og finner det er en CT, så blir det bare "tyvärr".

    Jeg kunne booket en ny, men det er umulig å finne en hjemreise. i Biz den dagen jeg skal hjem...

    Får prøve et forsøk til
     
  10. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å bite i det sure eplet og ta to separate bookinger.

    Følgende vil vel gå?

    1. Ringe inn og booke F-flight i dag 1 vei utreise, uten å benytte CT.

    2. Ringe i morgen til CT-telefonen og få kansellert utreise på opprinnelig booking (beholde hjemreise), og fjernet CT på denne, legge på CT på ny utreise?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,824
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde gå.
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har fått dobbel open jaw i det siste? Har en utreise til Tokyo og har funnet en hjemreise fra Bangkok nå, foreløpig ender den i Wien.

    Og kan i booke Shenzhen Airlines? Synes jeg har sett noen her som egentlig skulle fløyet det i det siste men fikk booket om til en kortere rute. Kommer ikke opp på sas.no
     
    Last edited: 12. mai 2024
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Takk.
    Burde ikke oppstå noe problem vedrørende å ha to bookinger som overlapper noen timer på når jeg skal være i luften?
    De kansellerer vel ikke automagisk den komplette turen min når jeg lager ny booking? Før jeg selv gjør det i morgen?

    Nå har jeg jo akkurat boardet et fly, med min flaks er det setet borte når jeg lander.
     
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Kan booke ZH, ja. De har ruter fra TYO (hovedsakelig NRT mener jeg) - SZX og så har de SZX - BCN, SZX - LHR. Avganger man, fre, ons og lør, mener jeg å huske. Jeg hadde god sukses og tilgjengelighet med hjemreise fra Tokyo (på veldig få legs) ved hjelp av Air India (3 legs; NRT - DEL, DEL - LHR, LHR - OSL).
     
    Upsaker liker dette
  15. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv.
    Slapp problemstillingen. Prøvde å ringe igjen og da det var noen med annet enn svensk språk, så løste det seg.

    Da blir det siste farvel med Star alliance First på meg og gitt.

     
  16. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    jeg booket SVG-FRA-EZE i oktober og fikk billett 1123 og flyet gikk 1240. Så går fint å bestille tett opp mot avgang
     
    Insomnia4u liker dette
  17. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en kronglete hjemreise på turen jeg nettopp endret.
    Den hyggelige damen på telefonen minte meg på at jeg jo kunne lete og booke om til og med dagen før.
    Jeg spurte om det var 24 timer før, hun svarte at hele dagen går bra...
     
    Upsaker liker dette
  18. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,664
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har booket med VIE-trikset og LH i det siste? Funker det greit fortatt?

    Har en mulig booking der det er ledig VIE-FRA og til USA, og ledig SVG-OSL-FRA og hjem fra USA til FRA/VIE og så videre hjem til Stavanger - alt i business.
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Så bra! Da kommer det nok an på agenten.
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mulig, men du kan ikke forvente å få hoppe over VIE i første runde. Dvs at du må bestille VIE-FRA-USA-FRA-VIE, og så må du ringe inn etter billettene er billettert, og be de fjerne VIE og legge til SVG-OSL-FRA.

    I ditt tilfelle blir det vel for mange legs, men i første runde kan man også normalt få lagt inn OSL-VIE selv om det ikke dukker opp i søk hos SAS, men du må da innom VIE.
     
    Norwegian_Traveller liker dette

Del denne siden