Ser på en ny rute med transfer på ATL. Lander 1415 og ny avgang 1607. Kan det gå? Hvordan blir det med bagasje og visum for transfer in the states? Noen med erfaringer? Vil kanskje hjelpe litt på ny sikkerhetskontroll osv. med biz (FT). Men det er vel immigration som er jokeren her?
Det samme gjelder tydeligvis Copa i følge dagens CT-agent. Finnes det en oversikt over selskap som ikke lar seg "sys-sammen" av agentene? Kjedelig å bruke mye tid på å finne kombinasjoner av ruter som uansett ikke lar seg kombinere
Ja jeg prøvde å sette sammen. FRA-ATL-PTY (LH+copa) med PTY-CUN (copa). Begge kommer opp hver for seg hos agenten, men kan ikke kombineres, akkurat på samme måte som hos TK. Agenten bekreftet at dette var samme issue de hadde med TK, billettene kommer bare opp som "waitlist" når det andre legget er lagt på bookingen. ATL-PTY-CUN kommer ikke opp siden det er night layover på PTY..
Det ser ut som FRA-ATL også viser tilgjengelighet med Lufthansa og ATL-PTY-CUN med Copa. Få agenten til å legge inn Lufthansa først og så ATL-CUN, så kanskje det går.
Nå ser jeg at det faktisk kommer opp treff med Turkish hele veien FRA-ATL med Turkish den 10. juli også. Kanskje du kan bruke dette til noe? Avreise Frankfurt 22:00 med 5 timer og 55 minutter i Istanbul. Det er soverom i loungen på IST og det er også et airside hotel (Yotelair). Da får du bedre tid på ATL også... EDIT: Alternativt kan du reise fra Frankfurt med Turkish 10. juli 07:55, men da må du jo reise 9. juli og overnatte i både Frankfurt og Atlanta. Det fikser problemet ditt rundt kort mellomlanding i Atlanta da
Jeg har hatt samme problem med Copa. Men har også bestilt billetter gjennom PTY flere ganger, uten at jeg har noen konkret forklaring eller løsning på problemet.
Har du sydd sammen to ulike ruter med PTY som "end og start" eller ett leg som inkluderte pitstop i PTY?
Jeg har fått til begge deler. Men noen ganger finner en altså ikke reiser videre, eller får ikke booket om det blir lay overs. Hvorfor vet jeg , har ikke sett noe mønster, eller en av styingstypene vi ser hos LH og TK.
Klarte å booke billettene separat, ba agenten legge til det siste legget først og det fungerte. (fungerte ikke hos TK)
Har bestilt utreise til Japan med CT og skal bestille retur om noen dager når ønsket sete(r) blir lagt ut. Sitter å leker med tanken på om jeg heller skal velge Japan - USA - Europa for returen, hvis jeg finner et veldig bra sete. Hadde CT folkene tillatt noe sånt, og eventuelt hvor mye mer poeng ville det kostet enn en vanlig retur til Europa?
Det går vanligvis bra. Jeg fikk for eksempel booket en sånn retur for et par uker siden. Du betaler ikke noe ekstra poeng
Det går vel ikke bra hvis man reiser til Japan via Asia og tilbake via USA? Var iallfall slik jeg tolket spørsmålet til @DrScheinberg
Basert på vellykkede bookinger fra de siste årene virker det som at SAS har sluttet å håndheve den noe uforståelige regelen om at tur og retur må gå via samme kontinent.
Utmerket! Blir en liten omvei, men er så mange bra muligheter for seter den veien at jeg tenker å kanskje gå for det. Fint å oppleve mest mulig av SA bonustur mens man enda kan
Er det en kjent problemstilling at TG ikke kan bookes for tiden? Ringte for et par uker siden for å endre en booking, og da fikk jeg beskjed om at TG-flighter som vises tilgjengelige på SAS sine egne søkesider blir waitlisted. Avgangen er om 1 mnd og returen om 2.