SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Her ville jeg ringt inn, akseptert at samtalen tas opp, spørre agenten (evt bare be om endringen du vil), så se om de får billettert i tide. Skulle det skli over årsskiftet og ting går galt vil jeg tro at SAS er proffe nok til å korrigere eventuelle feil ettersom du strengt tatt har bedt om endring i tide.

    Ikke helt identisk, men SAS tapte en sak i Transportklagenemnda siden kunden ikke kom gjennom på telefon før 06:00 samme dag som avreise for å kansellere FLEX-billett, så forbrukers rettigheter står veldig sterkt her. Vil tro du har en veldig god sak om SAS ikke er sammarbeidsvillige om noe går galt for din del.

    Jeg hadde vært ganske komfortable med å bedt om en slik endring om jeg var i dine sko. Husk også at de opprinnelige flightene forblir i bookingen frem til nye billetter er registrert. Agenten reserverer kun de nye setene og sender videre til EB-kontoret for faktisk endring.
     
    milehigh liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel bransjestandard å refundere skatter og avgifter for ubenyttede billetter, så vil tro at det skal gå fint.
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke det en skikkelig omvei, som de normalt ikke ville godta? Trodde de hadde noen regler nå om effektiv ruting.

    Har du i det minste noen overnattinger underveis?
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, dette er en skikkelig omvei, men agenten stilte ingen spørsmål ved bookingen. Den som intet våger, intet vinner.
    Jeg har en hypotese om at slike ting er enklere å få til om agenten kan utstedte billetter direkte uten å ta det på bakrommet. Har man en ‘ulovlig’ rute er det gjerne også greit å la være ombooking (da det må via backoffice) for å unngår problemer.
    2 netter på fly (CA og AI) og 3 netter på hotell (Seoul, Delhi og Køben).
     
  5. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Som Rapolo påpeker, så lenge agenten utsteder billettene direkte, så kan du få til det meste.

    Jeg booket for to dager en RTW i biz pluss ett leg i F uten overnattinger, og fikk trukket poeng t/r MEX.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Er det lenge til utreise? Den vil ikke billetteres umiddelbart, men siden jeg fikk endret billett på julaften med billettering samme dag så vil jeg tro det går både i dag og i morgen. Husk at utreisen heller ikke er gyldig før den er billettert på nytt.
     
    ordnetseg liker dette
  7. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    slutten av januar. Spørsmålet er vel hva skjer dersom sas ikke billetterer og setene på endringen forsvinner. Står man da uten reise? Uten mulighet til å endre siden ct utløp nyttårsaften..
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ber agenten pent om å ikke fjerne setene som allerede er booket og billettert, men la backoffice fjerne dem under billettering av den nye billetten.
     
    ordnetseg liker dette
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Backoffice er nøye, men ikke alle agenter. Jeg har OSL-BRU-IST-TAS og ALA-ICN-TPE-CDG-FRA-OSL der agenten stilte ingen spm om hjemreisen og utstedte billetten mens vi snakket sammen. Senere gjorde jeg endring på utreisen og backoffice klaget på hjemreisen og ville ikke utstede billetten. Da argumenterte jeg med at hjemreisen ble akseptert og billettert og det var utreisen jeg gjorde noe med. Til slutt gav backoffice seg og utstede billetten.
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,443
    Bonuspoeng:
    93
    Her har du strengt tatt ikke brutt de vanlige argumentene med at du er innom for mange soner og eventuelt dyrere soner. ALA, ICN og TPE er samme sone. Greit nok ikke raskeste vei.
    Spør du meg kunne Turkestan vært flyttet til India—sonen, evt en ny sone. Gjerne ikke de mest populære *A-rutene for SAS.
    Har selv sett på regionen for reiser da det gir mye fly for pengene via ICN/TPE/TYO

    Det var vel noen for noen år siden som reiste t/r i F fra typ Tokyo til en av destinasjonene i regionen som kun har ruter fra IST. Betalte kun for t/r i Sentral- og Øst-Asia.
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Denne ligger på Fb nå, men uten noen sikker/off. kilde..
    upload_2023-12-30_16-5-9.png
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Skeptisk. De har jo aldri gjort slike unntak før.
     
    Cumulus liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Utenom de første Amex CT-ene som gikk ut på dato 31.12.2019 har det knapt vært annet enn unntak og utsettelser etter at Amex tok over fra DNB. Gir mening med litt goodwill om det var slik at folk ikke kom gjennom på telefonen i går.
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg trodd det var strengere enn det egentlig var. Kanskje jeg også kan ringe inn og få en bedre ruting enn det jeg fikk til i farten? :rolleyes:
     
  15. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal booke en CT for 2 OSL-JFK i sommer i C med 130' poeng og + 2 618 NOK Skatter og avgifter.

    Det er to mulige kombinasjoner, men begge går ikke å booke på sas.no da det kommer feilmelding på begge.
    Denne:
    Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse.

    Noen som vet hva som skjer?
     
  16. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg får dette pleier jeg å ringe inn. Det pleier å funke. Bare minn de på at du ikke skal ha telefongebyr siden online booking er umulig.
     
  17. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    CT har utløp i morgen, så det går ikke:)
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293

    Fløy til Kirgistan ja :) med F ( deler av veien )
     
    AirMags and Rapolo like this.
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Da har nok noen agenter tatt seg store friheter, for jeg mener å huske RTW var spesifikt nevnt som ikke tillatt. Bra for deg da :-D
     
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    858
    Likes mottatt:
    2,701
    Bonuspoeng:
    93
    Kom tilfeldigvis over dette på SAS nettside. Det står at CT med utløp 31.12.23 vil også aksepteres brukt ila. januar 2024. Leser det som at det gjelder ubrukt kupong og om man skylder på at man ikke kom igjennom på telefon nå nært årsskifte.

    Prolonged validity of American Express 2-for-1 coupons expiring 31/12/2023
    2023-12-30
    We are currently receiving many calls with requests to book award trips with American Express 2-for-1 coupons that are expiring 31/12-2023. Unfortunately, this has increased the waiting time to get in touch with our customer service.

    To give everyone the possibility to book their trips, we will give you some more time. If you have an American Express 2-for-1 coupon that expires 31/12-2023, you will be able to call our customer service during January 2024 and book using your coupon.


    Ref. nederst under siste nytt:
    https://www.sas.no/eurobonus/home/
     
    AirMags, milehigh, Preference and 4 others like this.

Del denne siden