Etter hva jeg kan huske er det kun Thai som flyr F til Australia. Skal du fly F er det med andre ord eneste mulighet. Skal du fly C finnes det en rekke muligheter. Jeg ville forsøkt å få noe ala dette: OSL-ARN-HKG-AKL-SYD-TYO-FRA-OSL. Da med SAS, Air New Zealand og ANA. Kunne godt tenkt meg Austrian og/eller Swiss også. Ikke Lufthansa i C. Eks. OSL-VIE-HKG-AKL-SYD-TYO-ZHR-OSL
Hva med.... OSL-FRA FRA-HND (LH F) HND-BKK (TG F) - evt NRT om man vil fly A380 BKK-SYD (TG F) SYD-BKK (TG F) BKK-HND (TG F) HND-LHR (NH F) LHR-OSL Mye som skal klaffe her... men alt er mulig
Jaggumeg har ikke SAS sluppet en bråta med Business billetter til oss som prøver iherdig å få tak i disse bonusbillettene. 6 business reward flere dager mellom OSL-MIA i høst var spenstig gjort. Så nå fikk jeg også brukt den ene CT'n jeg hadde og det ble tur på hele familien til Miami i Business i oktober. Fenomenalt!!!
Kanskje vi ser starten på at SAS begynner å åpne award seter nærmere avgang om det er mye ledig? Hadde vert fantastisk om det var tilfellet. Var vel noe av det samme for 3-4 siden da jeg fikk ordnet et par billetter osl-ewr i biz i august i år Edit: første søk jeg gjorde på KRS-MIA i oktober traff på seter i biz for 2, og kunne velge flere dager +- med ledig seter. Håper det fortsetter
Hei! Mulig denne er litt off-topic, men siden det gjelder CT billett slenger jeg den inn her. Bonuspoeng billen har bitt meg og jeg er blitt en ivrig hobby leser på forumet, på jakt etter gode deals og nyttig info. Fikk tidligere i år Sas Amex platinum på bakgrunn av forumet her og nærmer meg ca 100 000 eurobonuspoeng innen utgangen av året . CT skal være på plass innen noen uker. Jeg reiser kun på hobbybasis og har tilnærmet null reiser via jobb. Dvs at opptjening kun skjer via egne reiser (ca 30-40 segmenter i året), samt opptjent poeng via Sas amex og mastercard. Majoriteten av poeng har kommet fra bonus poeng i forbindelse med amex, bonus challenge m.m. Innen utgangen av 2016 har jeg nok hatt en reise til Asia eller USA. Samt at det er planlagt 2 x langdistanse innen mai neste år. Jeg ønsker best utnyttelse av poeng og lurer derfor på om hvilken forutsetninger dere legger for best bruk av eurobonuspoengene? Vil det lønne seg for meg å bruke poengene mine til å oppgradere på neste års reiser, feks fra plus til business? Men da får jeg ikke brukt CT grunnet halvering av poeng. (Alternativ bruk er da en innlands for neste års CT?) Ellers burde jeg vente til jeg har ca 190 K poeng for en First class tur i 2017 eller 2018 og droppe CTen som jeg opptjener i år? Hvor lenge vil CTbilletten jeg får vare?
Tror de fleste her inne mener at bonuspoengene er best anvent på business eller first class. En reise på business class med SAS intecont gir etter min vurdering klart mest valuta for poengene, spesielt nå som SAS business class er oppgradert. I og med at du ikke reiser mye i jobb og ikke har så høy opptjening tror jeg at jeg ville gått for reiser med SAS i business.
Jeg synes poengene skla brukes på en reise du ikke ville gjennomført om du ikke hadde de. Derfor synes jeg i utgangspunktet at å bruke de på SAS business ikke er en spesielt god ide, SAS sine destinasjoner er "enkelt" å finne billig i økonomi. Det er også mye mindre forskjell i kostnaden mellom SAS og andre star-partnere nå som det er lagt på fast fuel-avgift. Et praktisk eksempel, vi fløy til Tokyo i fjor for 3-4000kr i økonomi. Ikke noe å rope hurra for, men greit nok. Vi reiste så i år på CT, til Mikronesia. En slik reise hadde kostet to armer og et bein om vi ikke brukte poeng. Det er verdi for pengene Hvorvidt du skal spare til first eller fly business er opp til deg hva du mener er verd mest. Klarer du 110 000 poeng iåret ville jeg reist i business til mellom-amerika og ventet med first. Å la en CT gå ut på dato er jo en av de 8 dødssynder...
Er det noen her som har erfaring med å booke en CT-reise med SAS for to voksne og en baby/infant? Jeg antar at det i tilfelle må gjøres på 05400, men går det i det hele tatt? Jeg fant en gammel tråd på ett annet forum om dette der det hadde gått fint og de som reiste fikk med infant uten ekstra kostnader, men siden den posten var ett par år gammel så lurer jeg på om andre har noen erfaringer med dette? Kan man f.eks. slippe unna med å bare betale ekstra for infant?
Finner litt sprikende svar, også av nyere dato, i forskjellige fora: Noen sier at *A slipper med innfant gratis, andre at man får med infant til en symbolsk pris (typisk noen hundrelapper), og andre igjen, som @TommyL over, at man må ut med 10 %. Jeg mistenker derfor at det rett og slett kan være varierende praksis her mellom ulike selskap og, for alt jeg vet, ulike agenter.
Håper ikke det blir noe av Forbrukerombudets ønske "Forbud mot at inngåelse av kredittavtaler stilles som vilkår for å kunne inngå en annen avtale, eller få en «annen vare eller tjeneste til bedre vilkår enn man ellers ville fått» – for eksempel rabatter."
Mye ledig til MIA plutselig i oktober. Lå ubegrenset i C på en del dager (mer enn 8). Det har jeg ikke opplevd før. Tar med meg jentungen på CT. 75.000 poeng for 2 i business er en bra deal (halv pris for barn).
Jeg har 2 CT med en som går ut i 2016 og en som går ut i 2017. Brukte en CT nå på reise for 2 personer på sas.no. Når jeg nå går inn på sas.no nå så kommer det ingen CT opp på meg. Noen andre som har erfaring med dette? Jeg skal jo fremdeles ha en CT igjen som utløper neste år. (fått brev på den siste for flere mnd siden).
Jeg har syndet mange ganger, skjønner jeg. Det største problemet er å ha nok poeng til å reise dit jeg vil, og jeg skjønner "frustrasjonen" til @LosTacos her om man skal spare eller ikke. Den eneste CT'en jeg har brukt er tur med kona til London med poeng som snart gikk ut allikevel. Så jeg har vel lagt "død" en 3-4 CT'er og har ikke noe håp om å få brukt årets heller.