Høres ut som de da har benyttet feil CT forrige gang slik at når du trodde at du brukte den sist opptjente CT nå så var det egentlig en gammel CT som var benyttet. Ville ringt inn og forklart at de tidligere ikke har benyttet den eldste CT og derfor var det kun en gammel CT som lå igjen og dermed utløper et år tidligere enn du var klar over.
Jeg hadde bare 2 stk som er opptjent 29.03. og 12.04 i fjor. Vi kan si at jeg er ny i bonus reiser. Så hadde ingen eldre en disse 2, fikk først Amex kort februar i fjor. Dette er ren feil av SAS sine systemer som dem nekter nå. har snakket med en engelsk tallende dame på tlf. hun sa at hun fant feil og send videre til en annen avdeling, så bare å vente og se hva som skjer.
Jeg ønsker å bestille en CT reise for 4 pers i desember 2025. Har funnet utreise på Awardfares og SAS, men når jeg forsøker å bestille reisen for 4 pers så forsvinner begge mine 2CT fra menyen hos SAS. Er eneste alternativet da å ringe inn til CT telefonen for å bestille?
Per nå kan du ikke bruke 2 CTer i samme bestilling om jeg har forstått det rett. Du må isåfall booke det som 2 bookinger, men det vil jeg tro de på telefon kan ordne.
Hei, Tenkte å bestille denne reisen med CT: SVG - AMS - KLM AMS - RUH - KLM RUH - BKK - Saudi BKK - JED - Saudi JED - AMS - Saudi AMS - SVG - KLM Finner ledige billetter via SAS sin søkemotor om jeg søker AMS-BKK og SVG-AMS for seg selv (alt i Biz), men ikke om jeg søker SVG-BKK. Får ikke booket AMS-BKK-strekket pga feilmelding hos SAS på siste steget. Noen som er kjent med dette? Bør det være noe problem å få de på CT-telefonen til å snekre sammen denne ruta for meg, gitt at ledigheten holder seg til i morgen? Jeg er kun EB Sølv om det har noe å si. Her er for øvrig feilmeldingen:
Edit: I forlengelse med forrige post Snakket med en på CT-telefonen nå, og han fant ikke billettene som jeg finner på SAS.no. Virker som det var Saudia-flightene han ikke fant. Han skulle videresende til en kollega og komme tilbake til meg sa han, men føler ikke han fikk med seg all relevant informasjon om flyvningene jeg ønsket, så antar at jeg ikke hører noe tilbake. Er det bare å prøve på ny her eller kan Saudi-tilgjengeligheten som vises på SAS rett å slett være feil?
Hei! Ønsker å bestille OSL-ICN (4 dagers stopover) ICN-BKK BKK-OSL Har en CT. Hvordan gjøre dette enklest mulig, med bruk av poeng? Er det mulig å bestille en CT for OSL-ICN-BKK-OSL, eller hva er beste løsningen? Har sjekket og det er ledige flights på alle legs. Takk på forhånd.
Det viste seg å være lurt. Fikk en danske på tråden denne gang, som først ikke fant noen ledige billetter han heller. Ga han litt flightnr og sa jeg fant billetter på SAS.no og fortsatt ingenting før han plutselig brøt ut "hmm, why didn't I see this before..." Dermed fikk han snekret sammen akkurat den ruta jeg hadde satt opp selv, som jeg ikke fikk bestille på SAS.no.
Jeg og familien skal ut på reise. Vi blir 4 stk, 2 voksne og 2 barn (2 år og termin i mai). Jeg har en CT og ca 330k poeng som kan brukes. Tenkte turen skulle gjennomføres en gang mellom november 25 - januar 26. Har frist til 31.mars med å bestille. Hva slags reisemål anbefaler dere? Tenker minst mulig mellomlandinger og kanskje ikke de lengste flytidene. Hvordan booker jeg for 4 stk? Kan alle 4 bookes i business eller må en voksen ofre seg å ha økonomi? Poengrabatt for barn? Opptar vell kun 3 seter siden den yngste ikke får eget sete. Hvilke selskap drar opp poengprisen? Har lest noe om Vietnam Airlines?
Et godt sted å starte er informasjonen SAS selv kommer med her: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ Når det er forstått er neste steg å sette seg inn i alt av tips og triks. Anbefalte reisemål for deg som trenger 3 billetter (gitt at toåringen faktisk har passert 2 år) og gitt infoen over er gjerne Øst-Afrika eller Karibia. 3 i biz på samme flight krever fleksibilitet fra deres side. Til Øst-Afrika kommer dere veldig greit om dere er ok med å splitte reisefølget i biz og eco (2 i hver). Eventuelt på to forskjellige datoer. Karibia bør gå greit på utreisene med 3 billetter i biz. Hjemreiser er litt vanskeligere. Det er dog greit om dere kan godta eco.
Som Rapolo skriver må du ha to bookinger. Det er ingen barnerabatt i Skyteam, så barnet betaler full pris. Infant uten eget sete koster ikke noe selv om den må ha egen billett. Det er viktig at det er en voksen og barn i en booking i tilfelle noe uregelmessigheter skjer med reisen, da kan det bli kjempetrøbbel om barnet er på den egne bookingen. Det er ingen garanti at flyselskapet klarer å sende alle på samme fly om det blir blir behov for alternative flyvninger, med de som er på samme booking blir alltid flyttet sammen. Om du har poeng nok til det kan selvsagt nr 3 også bookes på biz.
Det er enten "layover" eller "destinasjon", stopover tillates ikke. Hvis du velger ICN som destinasjon, kan du risikere at hjemreisen ICN-BKK-OSL ikke blir godkjent pga. du reiser via en dyrere sone. Om BKK er destinasjonen, så skal utreisen og hjemreisen være grei. Hvis du vil besøke både Seoul og Bangkok, så må du ha to bestillinger. Nå husker ikke helt om open jaw etter overgangen til ST tillater åpningen i forskjellige soner. Hvis ikke, vil du potensielt få problem der også.
Det skal være tillatt, fra sassalesinfo: When two different award areas are included in the award travel, the turning point destination will decide the pricing per bound.
Når det ikke går å bestille på nett skal det ikke bli noe ekstra gebyr. Hvis reisen kunne blitt bestilt på nett er det ekstra telefongebyr på 400 NOK. Endring er 150.
Har fått kansellert en eurobonus tur til Chicago. SAS har kommet med et forslag som gir 2 dager i Chicago istedenfor 4, samt to overnatting i CPH på utreise. Er det slik at det må være ledig bonusbilletter for at de skal kunne booke meg om til en tidligere avreise enn det de har foreslått? Ligger masse avganger 1-2 dager tidligere, men ingen bonus ledig.. men dog masse vanlige billetter. 15-mars til 15.april er helt tomt for bonus til Chicago.. som dog virker veldig rart all den tid det er masse ledige seter på de fleste fly.
Søk opp ruten du foretrekker og ring dem, når det er en ren EB bonustur på SAS pleier det å være mer fleksibilitet også når det ikke er ledige bonusseter.