Noen som har et tips til destinasjon for helgetur (2-3 netter), egentlig hvor som helst i verden, bare det vanligvis er god tilgjengelighet med SkyTeam og man får reise business? Ikke så nøye hvor vi havner, det er selve frihelga uten barn på business som er viktig
Hvis du eventuelt også trenger litt fri fra kona, men mangler en god unnskyldning så kan du foreslå Jeddah. Da kan du unnskylde deg med at SV kun slipper et sete per flight og dere må fly en via AMS og en via CDG f.eks. Men for å bygge på svaret over. Kenya Airways slipper ganske konsekvent to seter per flight og flyr fra AMS, CDG og LHR. Dere kommer dere fint videre fra NBO til steder som Mombasa, Zanzibar, Seychellene etc. Nå kjenner jeg ikke deres preferanser på reisetid vs tid på destinasjon, men for å fly ordentlig biz må dere ut av Europa og NBO er relativt smidig. Det bør også være mulig å finne seter med KLm fra AMS. Hvis dere er villige til å reise lenger er destinasjoner som Mauritius, Cape Town, Victoria Falls også aktuelle med god tilgjengelighet i biz. Alternativt bør det være mulig å oppdrive noe i Sør-Amerika. For en helg i Nairobi ville jeg anbefalt følgende; - Halvdagssafari i Nairobi National Park - Giraffsenteret - Elefantsenteret - Blixen-museet Hvis dere bare vil slappe av går det mange fly mellom Nairobi og Mombasa med Kenya Airways. Da har dere sandstrender nok til 2-3 dager. Ellers flyr AF til Kairo med 350. Usikker på tilgjengeligheten og servicen på disse flightene. Kombiner gjerne Kairo med Luxor. Det går an å ta nattoget t/r for en ikke altfor høy pris. Eventuelt fly. Banjul, Gambia kan også være et alternativ om en vil oppleve noe litt annet. Gambia er visumfritt for Nordmenn. AF-flightene til Vest-Afrika går typ på dagtid ned og over natten hjem.
Takk for grundige tips! Får ta en intern vurdering på Afrika, men vet du om det er noen destinasjoner i Sør-Amerika som legges ut oftere enn andre?
Er det helt slutt på Business-reiser nå? Prøver å finne en eller annen business-ticket til Asia, men det er null, kun Economy som vises. Det vises ikke engang kolonne for Business. Samme for eksempel til Mauritius
Jeg ringte inn i går kveld for å forsøke å legge på en CT på en eksisterende bonusreise. Agenten var litt usikker på om det gikk, men skulle gi det ett forsøk. Han klarte å refundere hele poengsummen for reisen, men så stoppet det opp. Han mumlet for seg selv og prøvde forskjellige ting i nesten 10 min. Til slutt ga han opp og sa at jeg måtte ringe Eurobonus avdelingen i deres åpningstid så fort jeg hadde tid for å få det ordnet. Så nå har jeg hele poengsummen på konto, og reisen er fortsatt i appen som bekreftet - og har jo billettene på .pdf Tenkte å ringe inn så fort jeg har ledig mellom møter på jobb siden reisen er ganske kronglete og må endres på i fremtiden uansett. Men sånn rent hypotetisk, har dette skjedd med andre før? Og hva hadde skjedd om jeg ikke ringte inn for å "fikse det"? Får man beholde reisen? Tar de kontakt med meg for å fikse det etterhvert? Trekker de bare poeng fra kontoen min på nytt uten å si noe?
Du reiser da uten å betale poeng. Dette går helt fint så lenge du ikke kontakter sas for flere endringer frem til avreise. Er reisen veldig viktig for deg og du mister nattesøvn pga dette så anbefaler jeg deg og kontakte sas. Har reist selv på bonusbillet fra USA via Wien til Asia med retur til Europa som det ikke er trukket poeng for uten problem. Jeg hadde dog en backup 2 dager senere som jeg avbestilte så fort jeg hadde billetter i hånda, siden reisen startet i USA og jeg måtte komme meg hjem til en viss dato.
Da har du spart X antall poeng, om du ikke velger å gjøre noen endringer Selve billettene og trekk av poeng er to ulike «systemer». Det er noe agenten må huske å gjøre i riktig rekkefølge. Jeg fullførte selv en reise 16 januar, der agenten aldri trakk poenga på nytt. 198k spart
Det er bryllupsreisen vår og planlagt i ikke flyttbar fellesferie. Mulig ekteskapet blir kortvarig om turen ryker
Biz-kolonnen vises kun når det er minst en avgang med ledige biz på den dagen du søker på sas.no. De finnes, men Asia er ikke lett med Skyteam og så beror det selvsagt også på tidspunkt.. Antar du søker fra hubber i Europa hvor det finnes connections til Asia? Jeg har funnet både BKK og MRU i søk, men ikke søkt noe der siste ukene.
Jeg søker på flysas award flights etter flights fra Oslo; er det feil strategi? Finner heller ikke noe på future flysas award finder
Dersom du skal søke etter reise med Skyteam så må du bruker partnersøket til SAS (innlogget). Og du bør søke på langstrekningene først, f.eks. AMS-BKK, CDG-BKK o.l. (om en skal til Bangkok). Så klarer en stort sett å få lagt til OSL-AMS e.l. etterpå. Man kan/bør også gjøre søk fra f.eks. andre byer selv om det ikke går direkteruter derfra til "BKK" - fordi noen ganger legges det ut billetter for de som skal reise f.eks. "BRU-BKK", hvor de kan finne "BRU-CDG-BKK" ledig uten at det er noen ledig mellom CDG-BKK.... Mao. MAAANGE søk... Derfor kan kjøpt tilgang til Awardfares for en periode være greit om man ikke orker å bruke sas.no hvor en også får noen timeouts/ventetid når man gjort x søk...
Jeg mangler feeder flight fra AMS-OSL på en bonusreise til Bali i januar 2026. Agenten fant ikke noe ledig her da jeg bestilte. Ser at noen skriver at SAS fant billetter som ikke fremkommer på Skyteam partnersøk når de ringer inn. Noen som har erfaringer med det? Er det verd å stå i tlf kø til CT tlf for å prøve?
Du er for tidlig ute. SAS legger ut bill. først 300 dg før i Europa, dvs. pr. i dag skal det være lagt til ca 26. desember...
Hei, Prøver å finne svar på dette som helt sikker har blitt diskutert før: "Vær oppmerksom på at for øyeblikket kan du bare bruke én Companion Ticket fra Amex per bestilling (på nett eller frakoblet), og hver bestilling kan ikke inkludere mer enn to reisende." Jeg driver å syr sammen en booking til DPS med 3 voksne og 1 infant. Vil de da si at jeg ikke kan bruke CT på denne bookingen (har kun 1)? Er da eventuelt løsning å booke separat for 2 voksne og 1 voksen + infant? Takker for alle svar!
Løsning er som du sier å dele bestilling i to og bruke CT på den ene. Du kan gjerne søke opp hele reisen for 4 stk, men før betaling får du agenten til å splitte booking i to.