SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det som er, er at booker du først SAS, så er den ruta fra CPH, skal du senere gå over til Lufthansa og fly fra FRA, så betyr det at den første ruta kanselleres i sin helhet, det går fort noen minutter å fikse alt dette. I værste fall mister du da alt.
    Det er vanskelig å gi noe råd. Hvis målet er Lufthansa F ville jeg valgt å nedprioritere målet og heller jaktet på når de har noe ledig, nesten uavhengig av hvor.

Slik jeg oppfatter deg, er målet og tidspunktet viktig, har du mulighet for SAS Biz på det da, da ville jeg gått for SAS nå. Så eventuelt vurdert risikoen, skulle det bli en åpning med Lufthansa. Men ikke glem at SAS biz er veldig bra, skjønt ikke Lufthansa F.

Vet ikke om det hjalp så mye.

Satyv liker dette
  2. LosTacos

LosTacos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for hjelp igjen!

3. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Forsøker å ringe 64 81 60 99 for å få tilgang til en CT som på mystisk vis har blitt borte fra kontoen min - men får bare en telefonsvarer som sier: "Tjenesten du ringte er ikke tilgjengelig". Noen som vet hvorfor, eller som har vært i kontakt med CT-telefonen i det siste?

Jeg klarte fikk opparbeidet meg CT i fjor som jeg har brukt for å booket meg en tur nå ihøst og i tillegg til dette har jeg opparbeidet meg en CT i år som jeg hadde tenkt til å benytte meg av for å bestille en reise til neste år.

Nå ser det imidlertid til at den nyligst opptjente har blitt borte. Jeg hadde på et tidspunkt gjort en bestilling hvor også denne CT'n var benyttet (altså den som var opptjent iår), men den billetten ble avbestilt. Denne CT-muligheten ser ikke ut til å ha blitt tilbakeført når jeg har avbestilt. Så dersom den har blitt bort nå så er det fryktelig bittert.
    Har noen opplevd at CT-kampanjen ikke har kommet tilbake når man avbestilt CT-billett?

Edit: Nå noen minutter senere ser det ut til å linjene er åpne igjen :) .

Last edited: 06. sept 2016
  4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerte fint å ringe de nå sist lørdag i alle fall.

kalleballer liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte på torsdag som var, funka fint.

kalleballer liker dette
  6. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd å finne et svar, men med tusenvis av innlegg ble det litt vanskelig.

Men vet noen når CT blir utstedt? Har oversteget 100K og det fremkommer på neste faktura som kommer om cirka en uke.

7. LosTacos

LosTacos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Jeg er i samme båt som deg.
    CT billetten blir tilgjengelig om cirka 1 mnd på SAS.no. Det blir også sendt et brev til deg i posten. Det kan ta opptil 60 dager iflg hjemmesiden til americanexpress.

kosvines liker dette
  8. LosTacos

LosTacos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen vet om tilgjengeligheten på bonusreiser øker med tiden eller blir det bare verre og verre å få tak i bonusbillett til en gitt destinasjon dersom man er låst på datoene?

Skal feks til USA i april/ mai neste år og er låst på datoene. Bonusbilletter er ikke tilgjengelig. Hadde håpet å bruke min første CT her, men det ser ikke lyst ut.

Skal jeg ha is i magen å avvente eller er det bare til å bite i det sure eplet å betale for billett?

9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt spørsmål og vanskelig å si noe sikkert. Antar at det er Plus eller Business du ønsker å reise i? Med SAS?
    SAS har f.eks. den siste tiden sluppet flere bonusbilletter til Miami i Plus og Business, først for oktober og nå sist jeg sjekket for november/desember. Så ja, du kan være heldig og oppleve at det blir sluppet flere bonus-seter etterhvert.

10. LosTacos

LosTacos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    I all hovedsak var det business jeg tenkte å reise i. Har sjekket nesten mye forskjellige segmenter fra europa til usa, men finner ingen videre connection internt i USA til endelig destinasjon. Kanskje jeg tar en telefon til CT suppoert og ser om de kan trylle litt!

Uansett takk for hjelp! :)

11. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, et spørsmål om når CT utsendes siden jeg akkurat har omsatt nok nå nylig. Jeg har tidligere i tråden lest at det utstedes den 1. i mnd påfølgende produksjon av første faktura. Min fakturadato er den 15 - og jeg er dermed redd faktura min lages den 1. - som vil si at jeg må vente en hel mnd. Stemmer dette? Kan det i så fall være en ide å endre dato til feks 10. slik at fakturaen lages denne mnden?

12. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret står 4 poster over. I posten fra los tacos..

Tilgjengelig på sas.no etter ca 1 mnd. Brev fra Amex ca 2 mnd etter oppnådd mål..

C

13. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Ja jeg forstår dette, men mener å ha lest tidligere at dato for forfall kan påvirke dette også - altså når "1 mnd etter..:" starter, derfor jeg lurte på om noen hadde forsøkt dette.

14. LosTacos

LosTacos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hva gjør at tilgjengeligheten er så mye større med CT billett (Business / F ) til Asia vs USA?

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Konkurranse.

16. VansGold

VansGold Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg venter å få min første CT om ikke så lenge, og tenker å bestille bonusreise med SAS. Vi blir totalt 3 som reiser, meg, min kone og vår datter på 2 år.

Jeg lurer imidlertid på om jeg kan bestille en bonusreise med CT for oss tre samlet? Det rimeligste blir å bruke CTen på min kone, ettersom bonusbilletter for barn bare koster 50% så mange poeng.

Jeg antar at dette kanskje ikke lar seg gjøre ved nettbestilling, men kan man få gjort dette dersom man bestiller over telefon? Eller blir man nødt til å legge inn to bookinger, en med meg og kona (CT), og en for vår datter (om mulig)?

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg du må. En booking hos amex med CT og så den siste hos SAS etterpå..

18. Teigs

Teigs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Da er turen til New York i biz i boks:D Takk for alle gode innspill. Har mulighet til returen i first, men til MUN, er det å anbefale? Har nok poeng;) Dette blir gøy altså!

Attached Files:

Travellingalf liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid best å starte en F reise ut fra hjemmehub for flyselskapet, men jeg regner med Luftwaffe har bra standard i NYC og. MUC er en flott flyplass :)

Teigs liker dette
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde antakeligvis ikke svidd F-poeng på en vei EWR-MUC..
    Spesielt ikke med 1,5 time connection..

Teigs and TommyL like this.

Del denne siden