SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel bare å prioritere å handle på butikkene som tar Amex (les; Norgesgruppen)
    Jeg er også av den oppfatning av at innehavere av Amex er veldig gode på hvilke steder som tar Amex. Svært mange internettbutikker tar amex og da blir det enkelt å prioritere dem. 100K trenger ikke være så veldig komplisert. Ofte er man den i gjengen som legger ut for en middag, fellestur, hoteller, fly osv..

kalvenklein liker dette
  2. Skinnes

Skinnes EBG, AY Gold

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Bruker det til absolutt alle dyre utlegg i jobben. :)
    Og som Robamu, bestiller gjerne flybilletter til 2 også.

Jeg var dog ikke klar for over at Amex'en kunne brukes i norgesgruppen....!

3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bestiller 2-3 feriereiser + hotell med familien i begynnelsen av året, så er 100K i boks, så bruker jeg kona sin Amex til hun oppnår 100K, resten av året bruker jeg bare SAGA MC.

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har blitt ganske bevisst på å bruke Amex der jeg kan. Det vil si at viss prisen omtrent er den samme så handler jeg med de som tar Amex. Jeg bruker også Amex til netthandel via PayPal og det blir det fort en del poeng av. Og som @yukho, så bruker jeg nok også fort 100 000,- på reiser og hotell i løpet av ett år som da selvfølgelig blir betalt med Amex.
    Jeg har ikke Norgesgruppen butikk i nærheten av der jeg bor (bortsett fra en håpløs Joker), men prøver å ta en storhandel på Meny når det er trippel-Trumf og ellers innimellom viss vi likevel skal forbi.
    Mulig det bare er meg, men jeg har inntrykk av at det bare blir flere og flere steder som tar Amex og det er jo fint for slike som oss!

PS! Viss du ikke allerede har fått det med deg, så kan www.amexvenn.no anbefales :)

kalvenklein liker dette
  5. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

Noen med erfaring fra å sette inn penger hos diverse betting-selskap for å få poeng og omsetning for dette? Vet det i teorien ikke er lov, men forundret meg over da et innskudd tidligere idag gikk lekende lett for å teste, dette med MasterCard Credit.

6. kalvenklein

kalvenklein Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Det "virker", men anbefales ikke. Har selv gjort det, men det gikk bare 2-3mnd før MC tok kontakt. De vet godt at disse tredjepartsidene pengene går via, fører til betting-selskaper. Dette var ikke greit, valget var å slutte å bruke kortet eller få kortet sperret for all online bruk :)

Spurs liker dette
  7. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Såpass ja... Da slutter vi med det f.om nå :)

Var det mange innskudd / store beløp du gjorde så jeg vet sånn ca om jeg kan vente meg en telefon? hehe

8. kalvenklein

kalvenklein Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Nja, det var vel rundt 20k over flere innskudd. Det var ingen sure miner da de tok kontakt :)

9. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    877
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ny her, så det er mulig dette har blitt besvart før, men jeg fant ingen ting. Jeg har et AmEx SAS Eurobonus Platinum kort for første gang i år. Jeg vet at opptjeningsperioden er kalenderår. Jeg får faktura 15. hver måned, så 15. desember blir den siste i år. Vil det jeg belaster kortet fra 15. til 31. desember også telle med på i år selv om det faktureres 15. januar 2017?

10. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp :)

11. atlebratet

atlebratet Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    1. Om du har bilen på service eller på reparere er det fort 10.000 kr (Mange Møller-forretninger tar Amex hvertfall)
    3. Handler du matvarer for 1000,- i uken er det fort 50.000 kr på et år. (Meny og Kiwi tar hvertfall Amex + Trumf).
    4. Tar du deg en harry-tur så tar Systembolaget Amex.
    5. Kjøper du et nettbrett tar Apple amex + viatrumf poeng.
    6. Kjøper du et nytt kjøleskap tar hvitevarebutikken.no amex
    7. Bruk amex kortet på Paypal og betalt varer på nett med PayPal.
    8. Bor du i Oslo/Akerhus og kjøper månedskort og ruter og nsb legger du inn amex som betaling. (5000 kr - 6000 kr i året).

Mange muligheter som fort fører til CT.
    Www.amexvenn.no er en fin side med oversikt over mange steder hvor amex aksepteres.

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste Elkjøp/Lefdal tar også amex.

13. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Trenger eksperthjelp!! Kan jeg fly feks.
    utreise: OSL > FRA > ICN > TPE,
    retur: TPE >FUK >ICN >FRA >TXL>OSL
    eller er det en segment for mange nå? Lyst å legge til FUK med EVA (Hello Kitty fly) som overraskelse til kona! Veldig kjedelig med TXL>OSL, fordi flyet fra ICN kommer inn for sent til FRA, så må jeg innom TXL.

Last edited: 28. sept 2016
  14. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    TPE/FUK/ICN er i samme utreisesone, så det er ok. 3+5 kan gå greit, men enkelte agenter har noen ganger insistert på 4+4. Eneste måten å finne det ut er å ringe Tallin :)

yukho liker dette
  15. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk! Wohoo! Da rakk jeg ringe 16:59 rett før de stengte og lagt til FUK!! :)

Petter B-C liker dette
  16. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ser frem til Hello Kitty-reisebrev nå! :p

yukho liker dette
  17. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan får du til at Ruter tar AMEX? Når jeg prøver å legge inn AMEX i appen, så godtar de bare VISA, MC og EuroCard.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,559
    Bonuspoeng:
    293
    Lurte jeg også på..

19. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Dagens dumme spørsmål, hva er gyldigheten for en CT? Og hvor kan man se når den går ut?

C

20. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Inneværende år + et år :)

Del denne siden