SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Joi

    Joi Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fersking her, fant reise fra KRS til LAS på united.com award. Når jeg så ringer for å booke CT, får jeg beskjed om at billettene ikke er sluppet enda. Noen som vet hvor lang tid det tar før billetter på united.com blir tilgjengelige for bestilling for oss? Dato for reise 2016-07-09 til 2016-07-16.
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    2,059
    Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Husk på at du sjekker det som står som Saver award på United sine sider. Disse skal være tilgjengelig for deg nå. Hvis de sier nei, så prøv å oppgi hver enkelt flight og be dem sjekke dette, det hjelper ofte å stille forberedt og "hjelpe" agenten med ruten du vil ha og som du vet er tilgjengelig.
     
  3. EirikTK

    EirikTK Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Er CT'en full refunderbar om jeg avbestiller den lenger enn 24 timer før? Ser i vilkårene til Amex at CT'en blir gjenutstedt, men finner ingen info om refusjon av poeng og pengene som er blitt brukt på skatter. Ser tidligere i denne tråden at det skal være gratis og avbestille, men ble usikker når jeg leste vilkårene.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,376
    Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal den være.
    Utgangspunktet er SAS sine regler for Eurobonus, så har CT noen regler på toppen.
     
    EirikTK liker dette
  5. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    1,097
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt første år med AMEX dette og jeg har nå omsatt for over 100.000 kroner. Må alt utestående kreditt være betalt inn før man får CT, eller hvor dukker den eventuelt opp?
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,374
    Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Du får et brev sånn ca måneden etter faktureringen som gir deg 100.000.
     
  7. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er sikkert besvart mange ganger tidligere, men for å være sikker; Om jeg vil finne Lufthansa F på CT, er det A eller O som vil vises hos ExpertFlyer? Sist jeg booket fikk jeg klasse O på billetten, men denne vises ikke på ExpertFlyer på de søkene jeg har gjort nå. Burde ikke det stått O0 om det ikke var ledig..?
     
  8. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Får man noen mail eller lignende når man har hatt forbruk nok til å kvalifisere til CT, eller må man holde seg oppdatert på dette selv?
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,376
    Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du får et brev i posten.
     
    CCS87 liker dette
  10. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    O er reward F. F er klassen du er ute etter, O er ikke en søkbar klasse.
     
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men det går ann å sette opp O på alerts...
    upload_2015-8-25_8-53-19.png
     
  12. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    På min flyvning er det F7, altså 7 seter ledig på klasse F, men 14 dagers regelen gjelder fortsatt? Er det slik at noen av disse blir omgjort til O tidligst 14 dager før avreise? Når kan jeg ringe CT-kontoret? Når det er F ledig og det er under 14 dager til avreise?
     
  13. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Okay, var ikke klar over det. Funker litt annerledes enn KVS da.
     
  14. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ideelt sett bør du ringe CT telefonen 3 ganger...
    1. Business sikring (slik at du er sikret fly til FRA)
    2. LH F på utreise (14 dager før)
    3. LH F retur (14 dager før)
     
    Last edited: 25. aug 2015
  15. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Takk, men når "vet" jeg at det faktisk er ledig F-billett på Award? Når det står F* hos ExpertFlyer er det vel nødvendigvis ikke en Award?
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Du må bruke søkemotorer som KVS/ANA osv..
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,769
    Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker ANA tool i kombinasjon med søk på United sine hjemmesider (Award search). Viss du får treff begge steder så burde det være reelle award seter tilgjengelig. Begynn gjerne søkene 15-16 dager (minst) før planlagt utreise.
     
  18. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    I ANA tool, ganske ofte kommer det opp "Waitlisted", kan CT settes på en sånn liste?
    waiting.jpg
     
  19. tomatle

    tomatle Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Er det gitt at du har F på returen med er annet selskap, for å kunne følge denne oppskriften? Eller får en lov å bestille CT med F ene veien og C andre veien (og selvfølgelig betale for F begge veier)?
     
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,374
    Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Oh.... i really hate these calls to the Amex SAS Eurobonus "helpdesk" !!!

    Prøver å komme oss til Cape Town noen dager i Oktober. Ganske fleksibel på dager egentlig, og fant en bra rute via London og videre med South African, retur via FRA eller MUC. Viser ledig plasser i business på KVS Tool..... "YES" ....viser ledige plasser som "Saver Award" på United.com. .....på ANA får jeg det ikke opp som mulighet.

    Ringer til "helpdesken" .....neida ingenting ledig på den dagen eller dagen før eller etter. Ber henne sjekke flighten jeg får opp spesifikt ... men neida. Allt fult.

    Det er litt "bingo" det her....
     

Del denne siden