Fersking her, fant reise fra KRS til LAS på united.com award. Når jeg så ringer for å booke CT, får jeg beskjed om at billettene ikke er sluppet enda. Noen som vet hvor lang tid det tar før billetter på united.com blir tilgjengelige for bestilling for oss? Dato for reise 2016-07-09 til 2016-07-16.
Husk på at du sjekker det som står som Saver award på United sine sider. Disse skal være tilgjengelig for deg nå. Hvis de sier nei, så prøv å oppgi hver enkelt flight og be dem sjekke dette, det hjelper ofte å stille forberedt og "hjelpe" agenten med ruten du vil ha og som du vet er tilgjengelig.
Er CT'en full refunderbar om jeg avbestiller den lenger enn 24 timer før? Ser i vilkårene til Amex at CT'en blir gjenutstedt, men finner ingen info om refusjon av poeng og pengene som er blitt brukt på skatter. Ser tidligere i denne tråden at det skal være gratis og avbestille, men ble usikker når jeg leste vilkårene.
Mitt første år med AMEX dette og jeg har nå omsatt for over 100.000 kroner. Må alt utestående kreditt være betalt inn før man får CT, eller hvor dukker den eventuelt opp?
Dette er sikkert besvart mange ganger tidligere, men for å være sikker; Om jeg vil finne Lufthansa F på CT, er det A eller O som vil vises hos ExpertFlyer? Sist jeg booket fikk jeg klasse O på billetten, men denne vises ikke på ExpertFlyer på de søkene jeg har gjort nå. Burde ikke det stått O0 om det ikke var ledig..?
Får man noen mail eller lignende når man har hatt forbruk nok til å kvalifisere til CT, eller må man holde seg oppdatert på dette selv?
Hei, På min flyvning er det F7, altså 7 seter ledig på klasse F, men 14 dagers regelen gjelder fortsatt? Er det slik at noen av disse blir omgjort til O tidligst 14 dager før avreise? Når kan jeg ringe CT-kontoret? Når det er F ledig og det er under 14 dager til avreise?
Ideelt sett bør du ringe CT telefonen 3 ganger... 1. Business sikring (slik at du er sikret fly til FRA) 2. LH F på utreise (14 dager før) 3. LH F retur (14 dager før)
Takk, men når "vet" jeg at det faktisk er ledig F-billett på Award? Når det står F* hos ExpertFlyer er det vel nødvendigvis ikke en Award?
Jeg bruker ANA tool i kombinasjon med søk på United sine hjemmesider (Award search). Viss du får treff begge steder så burde det være reelle award seter tilgjengelig. Begynn gjerne søkene 15-16 dager (minst) før planlagt utreise.
Er det gitt at du har F på returen med er annet selskap, for å kunne følge denne oppskriften? Eller får en lov å bestille CT med F ene veien og C andre veien (og selvfølgelig betale for F begge veier)?
Oh.... i really hate these calls to the Amex SAS Eurobonus "helpdesk" !!! Prøver å komme oss til Cape Town noen dager i Oktober. Ganske fleksibel på dager egentlig, og fant en bra rute via London og videre med South African, retur via FRA eller MUC. Viser ledig plasser i business på KVS Tool..... "YES" ....viser ledige plasser som "Saver Award" på United.com. .....på ANA får jeg det ikke opp som mulighet. Ringer til "helpdesken" .....neida ingenting ledig på den dagen eller dagen før eller etter. Ber henne sjekke flighten jeg får opp spesifikt ... men neida. Allt fult. Det er litt "bingo" det her....