Hvilke selskaper er det du får opp Waitlist på? Vet at tidligere viste de det på ANA's egne flighter, og da var det kun medlemmer av deres eget bonusprogram som kunne stå på en slik waitlist..
Jeg er ikke helt sikker og har ikke prøvd dette selv, men er ganske sikker på at denne muligheten kun er åpen for ANA´s egne medlemmer (med poeng på konto).
Hvis man bytter fra Premium til Platinum etter at man har kvalifisert til CT på Premium, vil man da overføre den til Platinum og dermed kunne bruke den på hele *A? Eller må man kvalifisere seg på nytt? Sliter med å finne bonusreiser med SAS, samtidig som det er mange ruter med andre selskap som frister enda mer.
Helt enig. Det er bingo. Og det er en ganske god grunn til at jeg begynner å bli møkka lei. Det er ikke mye til produkt de lover bort når man helst skal reise natt til aldri og aller helst sitte oppe halve natta i 3 uker for å følge med om noe blir sluppet. Vi skulle også veldig gjerne ha brukt CT på en CPT tur, men jeg har innsett at dit kommer jeg ikke hverken med CT eller EB poeng. Det værste er at SAS sine egne flygninger nærmest er utilgjengelige på Biz og enda mindre med CT. Det blir vel så frua og jeg må ta en tur østover igjen for å bruke opp poengene.
Jeg er usikker og tydeligvis ikke rett person til å svare, men i mitt tilfelle har jeg allerede F både på utreise og retur, så det er kun snakk om å endre utreisen fra et annet selskap til Lufthansa. Mener å ha lest at du kan kjøre C på retur, men at du "betaler" for F "hele veien".
Jeg har nå kvalifisert til CT, men ikke fått brev. Har derimot veldig lyst til å bestille reise asap, da datoene vi ser for oss viser god tilgjengelighet (i alle fall på united.com, har ikke ringt enda). Er det mulig å få noe fortgang i prosessen? Har prøvd å sende mail, men har ikke fått noe svar enda. Er det slik at CT ikke er gyldig til bruk før brevet i posten kommer?
Jeg er ikke sikker, men en måte å sjekke dette på kan jo være å lage en dummy bestilling på sas.no på en bonusreise. Viss du får opp ett alternativ om å bruke din CT der så bør den finnes i systemet. Ev. kan du vel ringe til CT-telefonen eller Amex å høre?
Godt tips, prøvde dette, men var ingenting som tydet på at CT var kommet i systemet der i alle fall. Skal prøve å ringe. Takk for svar
Har nå snakket med AmEx. Rimelig talentløst. De sa jeg kunne forvente at CT var kommet i systemet i november... Reisen vi har tenkt å bestille er rundt nyttårstider, så da vil det være rimelig tett på avreise... Ikke så keen på å sitte å vente så lenge på å finne ut om reisen i det hele tatt lar seg gjøre. Det var ingenting de kunne gjøre med dette, noe jeg synes er rart. Hjalp heller ikke å kontakte SAS, i alle fall i følge mannen jeg pratet med.
Companion Ticket genereres den 1. i påfølgende måned etter at omsetningskravet er oppnådd. Avklaring på om omsetningskravet er nådd skjer ved fakturaproduksjonen. Etter det vil Companion Ticket bli utsendt den 1. i påfølgende måned etter at Companion Ticket har blitt generert. F.eks: har man forfall den 20. i hver måned blir fakturaen som regel produsert 15 dager tidligere, rundt den 5. Så hvis man oppnådde en omsetning på NOK 100 000 den 2. august (forfallsdato 20.august, fakturaproduksjon 5.august) så vil Companion Ticket genereres 1.september og sendes ut/aktiveres 1.oktober. Men har man oppnådd en omsetning på NOK 100 000 først den 10. august så vil Companion Ticket først genereres 1.oktober og sendes ut/aktiveres 1.november siden den første fakturaproduksjonen med omsetning på over NOK 100 000 skjer først 5.september med forfall 20.september. Så selv om det bare skiller 8 dager i de to eksemplene på når man oppnådde NOK 100 000 i omsetning så vil det skille én måned på når man kan bruke Companion Ticketen, henholdsvis 1.oktober og 1.november.
Var det ikke snakk om at hvis man genererte veldig mye mer, så fikk man 2 CT? var kanskje ikke i Norge det? Noen som husker hvor mye det var snakk om?