SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    da falt siste brikke på plass da LH slapp 2 billetter i first ORD-MUC :) 10 dager til det braker løs, gleder meg som en unge....:)

2. MIkrovegas

MIkrovegas Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Du trenger ikke å vente til den kommer i posten er min erfaring.
    Tallinn har den i systemet sitt allerede.

3. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    815
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal du ha. Det ser faktisk ut til å stemme. Når jeg går inn og søker etter bonusbilletter får jeg opp dette valget: "50 % rabatt¨. Bruk din opptjente Companion Ticket på denne reisen."
    Merkelig at AmEx i går sa jeg må vente til slutten av januar. Selv om jeg sa at jeg hadde behov tidligere. Dårlig kundeservice!

Xflipper liker dette
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,203
    Bonuspoeng:
    293
    Runda 100.000 nesten samtidig som deg og har sett etter CTen på sas.no nesten daglig siden det og i dag er første gangen jeg har sett det her og.

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,591
    Bonuspoeng:
    113
    Drøyt bra tur, greit med litt flaks av og til! Må vel en liten trip report til eller? :D

6. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    det var planen:)

Petter B-C and RoadKing like this.
  7. Tom

Tom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, beklager hvis temaet har vært tatt opp tidligere i denne tråden, men håper å kunne få noen tips eller idéer rundt litt kreative løsninger på å få til 3 personer i C på SK-metall.

Situasjonen har seg slik at jeg sitter med en CT og ca. 150.000 poeng, noe som i teorien skulle være nok for 3 seter i business, i og med at den ene av disse personene er et barn på 2-år (altså 50% rabatt på bonusreiser, hvis jeg har forstått det riktig).

Problemet derimot er å klare å finne 3 award seter i C, det er ingen enkel oppgave, 2 seter derimot dukker opp litt her og der.
    Så jeg har fundert over noen potensielle alternativer.

Hvis jeg bestiller CT for meg og fruen, finnes det da noen mulighet (over telefon) å få bestilt et betalt sete til et barn og knyttet den bookingen opp mot vår egen på noen måte? Da det er noen tusenlapper å spare på en booking for barn kontra voksen i business, såvidt jeg har kunnet se.

Alternativt booke meg og guttungen på CT, kona i economy og la henne komme på besøk og bruke setet sammen med guttungen. Denne er vel litt på kanten og sikkert ikke lov, heller ikke noe jeg hadde følt meg veldig bekvem med ovenfor medreisende / kabinpersonale.

Noen som har noen erfaringer eller tips? Er det ofte det slippes 3 award seter i C, i så fall hvilke destinasjoner gjelder dette i deres erfaring? Vi ønsker oss østover.

På forhånd takk.

8. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilken flytype er gøyest å fly med dersom man vil fly First med lufthansa fra Frankfurt til Sørøstasia? Noen som har noen erfaringer eller hørt fra andre?

9. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    815
    Bonuspoeng:
    93
    AmEx sa som sagt at de overførte det til SAS 30. desember. Så feilen i det AmEx fortalte er at CT tydeligvis er tilgjengelig omtrent umiddelbart når SAS får det overført fra AmEx, ikke "i slutten av måneden etter" slik AmEx sa.

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det ville jeg tro var mulig, men burde vel dobbeltsjekkes med SAS.
    Har forøvrig innimellom sett flere enn 2 C-seter, så lenge du skal utenom høysesong:)
    Fant bl.a. 3xC ARN-LAX i høst, samme med MIA.

Insomnia4u and Tom like this.
  11. Tom

Tom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk bekreftet fra SAS-chatten at dette skulle være mulig.

12. aboerr

aboerr Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Personlig foretrekker jeg A380, men B747-8 følger veldig tett etter. Har ikke prøvd de mindre airbusene...

13. West

West Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Ser flere skriver at man kan se på sas.no om de har registrert CT. Kan noen ved hjelp av skjermbilde eller lignende vise meg hvor?

Kvalifiserte for CT i romjulen så er nok ikke klart der enda, men greit å vite hvor man skal lete:)

14. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Gå gjennom prosessen med å booke bonusbillett.. nå du har valgt utreise, kommer det opp under prisen på høyre side av skjermen..

C

15. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Den/dei ser slik ut https://insideflyer.no/wp-content/uploads/2015/04/AmEx-rabatt-SAS.jpg (vil kun dukke opp på SAS/Widerøe-bookingar).

RemiWM liker dette
  16. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble jo nedgradert til Business med Thai til Frankfurt grunnet flybytte. Men i dag dukket det opp et ledig site i First til Paris, så fikk akkurat booket om til det. (Slapp endringsgebyr, men måtte ut med nesten 4000 poeng ekstra siden de utløp i november i fjor. Trodde at når de hadde trukket de poengene i oktober, så var det det).

Men United viser tilgjengelig "Business" på SAS (og det samme gjør SAS sine egne sider), men nå har jeg altså først SVG-LHR i SAS Go i februar, og på vei hjem så har jeg SAS Go CDG-CPH-SVG. Hva slags system har Tallin som gjør at de aldri ser noe ledig i SAS Plus på disse rutene?

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,340
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om det er ledige seter, betyr ikke det at det er ledige seter for bonus kategori.

18. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men nå er det ledige bonusseter i Plus både i United's awardsøk og hvis jeg selv booker award på SAS.no. Men Tallin ser aldri disse setene.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,340
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du får dem opp i SAS Bonus bestilling så må det jo være feil hos Tallinn. Merkelig.

20. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var veldig merkelig dette. Viser tilgjengelig bonusseter hele tiden på alle strekninger, men hver gang jeg har vært i kontakt med de så sier de det er fremdeles kun Go tilgjengelig.

Får ta en telefon litt senere og nevne til dem at jeg finner tilgjengelighet andre steder hvis de fremdeles ikke finner noe. Gadd ikke denne gang siden jeg ikke fikk noe kjemi med den dama jeg pratet med denne gang.

RoadKing liker dette

Del denne siden