Dersom du flyr F, og vil ha mest mulig F for pengene så tror jeg beste rute er inn til Tokyo(ANA/Lufhansa i F, to seter i F hos ANA er ikke er lett å finne) og videre derfra med Thai F til BKK. Eventuelt Tokyo SIN med ANA om du finner og så videre fra SIN til BKK i Thai C. Letteste er jo å fly inn direkte fra Europa, men ikke like moro.
Tenkte å fly biz, og har vurdert alle muligheter her. Men finnes virkelig den perfekte ruten? Er alltid noe annet man også vil prøve.. u WIN some u loose some
Det er jo et meget bra produkt. Hvor fant du C til TPE? SFO? Austrian eller Swiss over dammen er jo også kurant
Vel vil påstå at å betale de ekstra 20 000 poengene(ved bruk av CT) man trenger for å fly F er verdt det. Med C så finnes det mange mulighter og da er det bare å ta det som er ledig og som du/dere har mest lyst til å fly med.
Jeg reiser med min far, og han vil gjerne se New York på turen. Fant en rute til JFK hvor vi får akkurat 24 timer der. Flyr a380 til ICN videre. Gmp-Tyo med ana. Men er usikker på retur. Har tenkt, swiss fra Lax eller SFO som er tilgjengelig. Men er usikker på hvordan jeg skal reise dit. ANA eller Eva
Mye er sagt, men mest spekulasjoner Derfor jeg ønsker håndfaste erfaringer. Jeg booket engang 24timer stopover, men den billetten funket ikke. Vet ikke om det var det som gjorde forskjellen, eller noe annet...
OSL-BRU-JFK-ICN-NRT-TPE-LAX-ZRH-OSL ble endelig rute. A380, 787 og 777-300er blir nye maskiner for meg. Ser ikke minst frem til å prøve Japan Air, swiss, Asiana og Eva Ser ingen grunn til at reisen ikke skal kunne bookes, så prøver i morgen når dem åpner i Tallinn.
Både UA og SQ flyr vel direkte fra San Fransisco til Singapore nå, som er Sørøst-Asia. Med henholdsvis B787 og A350, men begge uten F-cabin. Tilgjengeligheten på Biz ser dog ut til å være ikke-eksisterende akkurat nå, og 17 timer på Eco frister vel ingen...
Over 17timer i Eco på en dreamliner er ikke akkurat det jeg ville brukt mine poeng på. Da er det bedre å fly fra vest mot øst.
Total opplevelsen med selskap, flytyper og at jeg fikk lagt inn en lang transit i NY var avgjørende for at jeg ønsket å fly vestover
Eurobonus sine regler sier maks 8. Eurobonus sine regler gjelder for alle CT bookinger. Eurobonus sine regler er ikke alltid låst i systemet (24timer stopp er det). American Express har ingen spesifisert segmentregel. Kombinasjonen av dette fører til at man ved riktig agent fint kan få flere. Jeg har booket 9, har lyst til å teste 10... Men jeg mangler CT.. En artig kuriositet er at med 9 segment synes reisen som 3 billetter, 4+1+4 segment. Det ligger nok en eller annen systematisk begrensning der. Det er nok også hva som ligger bak maks 8 segment hos eurobonus...
Kan det være så enkelt som begrensningen på bagasjelappene? De kan riktignok skrive ut manuelle, men de automatiske har maks 4 plasser til flyplasskoder såvidt jeg husker. Antagelig er det hele systemet som er "maks 4".
Kan jo tenkes at bagasjetappene har plass til 4 fordi det er noen naturlig begrensning i systemet Og man får i tilfelle 2 lapper om det blir for langt. Vi fikk det når vi fløy krs-osl-bru-add-cpt Fikk 5 på en lapp også en gang. Men da kom ikke bagasjen frem....