SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,328
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Som EBD fra før så er dette nedgradering av produktet sammen med fulle gebyrer. Ser for meg at jeg bare bruker amex til 150 og så heller går og får Saga for de neste 300 jeg har i året.

*EDIT* Dersom vi får noen statuskort i leiebiler eller hotell på Elite så kanskje jeg er interessert. Det ser ut til å være uklart akkurat nå.

Skarven liker dette
  2. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Åpenbart ikke alle, derfor jeg la inn hermetegnene. Men mange her inne fryktet at CT skulle forsvinne og da var det mange som så mot Sverige og deres doble CT som det optimale.

Hvis du som meg ikke ser verdien av to CTer kan jo den nye løsningen med én CT fortsatt være aktuell.

3. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Typisk at de kutter gratis årsavgift for EBD når jeg endelig har sjans til å bli det :D

For min del har jeg nok ikke sjans til å komme opp på 150k spend med mindre det skjer et mirakel og det åpnes for amex på payr. 4k er likevel OK pris for 20k grunnpoeng for å sikre EBG4lyfe, da jeg har en mistanke om at det blir mindre tid til å fly neste år. Kan hende det blir Elite etter hvert da...

4. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 30. aug 2018
  5. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Det herlige er jo at DNB Best reiseforsikring dekker jo alt de de andre dekker så er jo bare og referere til et annet selskap sine vilkår om de ikke dekker det.

paramberg liker dette
  6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
  7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,565
    Bonuspoeng:
    113
    Betyr dette at om du handler med elite kortet inntil 150 000kr i løpet av året så for man 2 CTer?

8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,446
    Bonuspoeng:
    113
    Håper jeg tolker dette feil, ser ut som om CT opptjent i 2018 må brukes ila 15jan 19?

Attached Files:

9. Tom

Tom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    De må ha byttet om på årstallene der, hvorfor skulle en CT opptjent i 2017 være gyldig til 2020, mens en opptjent i år utløpe januar neste år?

10. EJN

EJN Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ut som en feil på mobilsiden. Sitert fra websiden:

Jeg har nettopp nådd min Companion Ticket, hva skjer med den?
    Du vil beholde denne. Companion Ticket som er opptjent i 2018 er gyldig frem til 15.01.2020. Companion Ticket som er opptjent i 2017 må bookes innen 15.1.2019

11. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,000
    Bonuspoeng:
    93
    For meg ser det (heldigvis?) ut som om de har blandet 2018 og 2017.

Slik det er nå mister man opptjent CT om man sier opp amex, lurer litt på hvordan dette blir neste år med CT opptjent i 2018.

12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,446
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper dere har rett :)

13. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,587
    Bonuspoeng:
    113
    dette var ikke bra i det hele tatt......

14. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,446
    Bonuspoeng:
    113
    Siden det tydligvis er motstridende info ang gyldighet på CT på web og mobilversjon har jeg sendt en melding til amex på Facebook, poster svar her når jeg får det :)

15. Crom83

Crom83 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
  16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,446
    Bonuspoeng:
    113
    De svarte i allefall kjapt på Facebook og pulsen har nå normalisert seg 20180830_104928.jpg
    Ser også at skriveleifen er rettet på mobilversjonen

Attached Files:

1884derby, Gullars and Skarven like this.
  17. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    698
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg er litt uten om tråden nå. Jeg har en CT som går ut 15. januar 2019, jeg har fått bekreftet tidligere fra SAS at det kun er bestillingen som må foretas før denne datoen (håper dette stemmer). I tillegg har jeg en ny opptjent CT i 2018 som nettopp er opptjent. Den siste vises ikke i SAS sin nettside som tilgjengelige rabatter. Håper dem dukker opp snart...
    Jeg tar det som en selvfølge at jeg må bestille begge mine CT før jeg eventuelt sier opp American Express. Men kan jeg få trøbbel med CT billettene mine om jeg skal foreta reisen min etter at har sagt opp Amex kortet?
    Vurderer sterkt EuroBonus Mastercard Premium da jeg sjelden klarer å hente ut godt potensiale i CT bilettene, og i tillegg er Elite svindyrt.

18. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
  19. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Argh den fonten! :confused::eek:

20. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    For min egen del tenker jeg at AMEX ASAP bør sette inn en vesentlig innsats for å øke antallet brukersteder. Som det er i dag er det enkelte år en utfordring å komme over 100K i omsetning, og det blir jo ikke lettere med økt krav til 150K. Å kunne få et kostnadsfritt "pointearner" kort vil jo hjelpe på situasjonen, men tipper 300K uansett vil være svært vanskelig å nå uten flere brukersteder enn i dag. First impression er at vilkårene i forhold til mine behov totalt sett har blitt hakket dårligere enn de var med "gamle" AMEX Platinum - om jeg hopper på Elite eller kvitter meg med hele AMEX er i øyeblikket fifty/fifty.... Blir spennende å se hvordan det endelige produktet blir!

agrims, jonaseika and Skarven like this.

Del denne siden