1. 2,5% valutapåslag, Thums down!!!
2. Sitat avtalevilkårene: B. Minst 75 % av reisen må betales med American Express eller EuroBonus-poeng. Vær oppmerksom på at EuroBonus-poeng ikke betales tilbake ved avbestilling. --> Dårlig diffus forsikringsdekning og stort valutapåslag på 2,5%.
3. Sitat avtalevilkårene: "F. Reisens lengde: Reiser kan maksimalt vare opptil 60 påfølgende dager eller sammenlagt 120 dager i løpet av en 12-månedersperiode (se definisjonen av “Reise”)"....Enig, F**C den forsikringen!!!
20.000 Poeng for 4000 kroner Amex Elite 5 status poeng pr krone
12.000 Poeng for 1500 Kroner MC Premium 8 status poeng pr krone.
12.500 Poeng for 3500 Kroner Eks: Tur til Los Angeles, San Francisco eller Kina.
44.500 Poeng for 9000 Kroner som i praksis gir EBG for meg med AMEX Elite.
Hvis jeg i snitt tjener 2,5 Grunnpoeng pr krone på flygingene mine, som jeg har har tjent godt over, så tjener jeg 10.000 Grunnpoeng, som er en verdi på 2000 Kroner, men sett i verdi at jeg reiser mindre for Gull så ser jeg ikke vitsen med det, da det å bruke lounge på 1 langreise i året, og kanskje to ganger i Oslo, så er dette ganske så dyre besøk i gullstua, så det kjærer ned på verdien av denne fordelen betraktelig. Hvis jeg går for å ligge stabilt på EBD, så ser jeg mer poenget med dette kortet. 2 CT'er er den største verdien, men jeg er usikker på om jeg reiser 2 CT'er i året, "det holder med 1 CT i året for min del uansett, så da ser jeg ikke poenget med å kjøre så langt for min del", men jeg er sikker på at for noen her inne så vil dette kortet være aktuelt
Last edited: 01. sept 2018