SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,268
    Likes mottatt:
    5,816
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har nå Amex elite, får 20.000 Poeng på det hvært år, også har jeg ett Amex Classic. Jeg lurer på om det er mulig å oppgradere det andre kortet til Amex Elite det også, også sanke inn 20.000 Poeng på det også? Går det an eller vil Amex IT steppe inn og blokkere det trikset der?
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal ikke være mulig.
     
  3. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Der var en post tidligere som antydet at det er mulig, men det er visst feil. (jeg gikk på den i fjor)
    Om man hadde fått 20000 statuspoeng per kort, så hadde veien til diamant vært veeeldig enkel (gull er såklart enkelt allerede)
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Antar at det er snakk om SAS Amex Classic, ikke Green Card
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Aha, ja da misforsto jeg!
     
  6. enzyym

    enzyym Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Signet up på SAS Amex Elite, fikk beskjed om at kredittsjekk pågikk (tok ca. 30 sekunder), og deretter stod det at jeg var godkjent og at søknad om Amex Elite var innvilget.

    Hadde forventet å få tilsendt passord osv. for innlogging, men tydeligvis ikke. Og app'en kan jeg heller ikke bruke da den krever innlogging. Må jeg vente til jeg får kortet i posten? Stod heller ingenting om kredittgrense osv., så aner ingenting annet enn at jeg ble akseptert.

    Er vant til å kunne ta i bruk kort (digitalt) og konto med en gang jeg signer opp, men ikke den verdenen Amex lever i tydeligvis. :)
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kontaktet akkurat Amex på chat for å kansellere kortet mitt siden jeg har flyttet nesten alt forbruket mitt over på SAS Mastercard. Samtidig benyttet jeg anledningen til å klage på at de ikke har Google Pay-støtte. Ifølge agenten er dette noe det allerede jobbes med men at lanseringsdato var "konfidensielt". Om dette bare var svada for å få meg til å beholde kortet eller om det faktisk stemmer vites ikke ;)
     
    Storbaba and holmen like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde jo vært topp!
     
  9. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    474
    Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man si opp kortet på chat? Trodde det var standard i bransjen å gjøre det så vanskelig som mulig og at man dermed måtte ringe inn.
     
    enzyym liker dette
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det gikk helt greit ja.
     
    Pepeu liker dette
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,268
    Likes mottatt:
    5,816
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid kan det maksimalt ta før en før statuspoengene fra Amex Elite etter å ha signert kortet på nytt?
     
  12. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Om de ikke kommer innen 2-3 dager har det sannsynligvis skjedd en feil, og da må du klage. Med mindre det er under 12 mnd siden sist, da må du vente et år. (Da poengutbetalingen følger datoen det ble tegnet)
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,268
    Likes mottatt:
    5,816
    Bonuspoeng:
    183
    Hva menes med dette, mindre enn 12 måneder siden jeg hadde kortet sist gang, eller?
     
  14. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer. De betaler bare ut statuspoeng en gang i året uansett om du nytegner eller har flere kort og ned/oppgraderer.
     
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,268
    Likes mottatt:
    5,816
    Bonuspoeng:
    183
    Siden jeg pleide å få poeng 29 August, betyr det at jeg vil få poengene 29 August da?
     
  16. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,176
    Bonuspoeng:
    93
    Er ingen garantier med Amex IT, men ja, du burde det :)
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel blitt rapportert på forumet at dato kan flytte seg noen dager hvis du bestiller kortet på nytt. Usikkert hvorfor.. Men kanskje det er knyttet til endring av faktureringsdato mellom forrige gang og når man blir kunde igjen.
     
  18. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt elite sammenhengende i 3,5år og alltid fått poengene på samme dato. Men i år fikk jeg poengene noen uker senere. Chat’en forklarte noe om at poengene nå kommer ifm faktureringen. Så hvis jeg forstår det riktig kommen nå poengene samtidig med fakturering første gang etter opprinnelig dato.
     
  19. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis dette stemmer vil det være krise for min del, da jeg har pleid å få statuspoengene like før utgangen av perioden. Vil amexpoeng som kommer i graceperioden tilbakedateres?
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Nei dessverre.
     

Del denne siden