SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,268
    Likes mottatt:
    5,816
    Bonuspoeng:
    183
    OK, kanskje vi burde ha en egen tråd for Amex Elite på forumet hvor trådstarter lager ett godt strukturert informativt innlegg som start på tråden, slik at det blir lettere å finne seg frem til infomasjonen, for noen ganger blir det som å leite etter en nål i en høystakk å finne frem til det når trådene blir så lange som den her.
     
    melkoo and Teknolai like this.
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Da ville jeg tatt kontaktet kundeservice og hørt om du kan flytte faktureringsdato så det kommer i riktig måned
     
    Fleksnes liker dette
  3. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ser ikke ut til å stemme. Jeg fikk statuspoengene i dag, på samme dato som de siste fem årene. Det er midt i en faktureringsperiode.
     
    Storbaba liker dette
  4. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    474
    Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe nytt at amex kundeservice ikke vet hva de snakker om. Hadde problemer med mine poeng for et års tid siden og det var en salig røre med forskjellige (bort)forklaringer både på chat og telefon. "Vent en uke eller to og se" var en gjenganger. Problemet er når man har hatt elitekort tidlige, da kan dato for overføring henge igjen. I praksis kan man på denne måten få 2x20000 poeng i en periode (det fikk jeg mot min vilje, noe som gjorde at jeg måtte ringe en haug med ganger for å få det fikset).
     
  5. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Har PayPal sluttet å ta Amex? Kan legge inn på kontoen, men når jeg skal betale med PayPal, kan jeg ikke velge Amex. Dette gjelder i hvert fall hos SAS og Hotels.com
     
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    644
    Likes mottatt:
    2,256
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe problemer for meg de stedene jeg pleier å bruke det.
     
  7. largim

    largim Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ikke problem for meg heller, la det inn for to dager siden. Prøvd å slett andre kort der og velg amex som standard?
     
  8. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror ikke du får samme uttelling når betaler SAS gjennom Paypal som når du bruker AmEx direkte. Så vær litt obs på det.
     
    Spielhaug liker dette
  9. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    I form av poeng? Hvor mye mindre er det snakk om?
    I form av kroner og ører, er det vel det samme når du tjener opp til CT?
     
  10. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke siter meg på dette for jeg husker ikke helt, men om du vanligvis får 20 poeng pr 100 kr du bruker med AmEx Elite så får du 100 poeng (?) pr 100 kr du bruker når du betaler med AmEx hos SAS. Betaler du det gjennom PayPal så vil det bare bli registrert som et vanlig kjøp og ikke som et kjøp i SAS spesifikk.
    Det er sikkert noen andre som har tallene klart i hodet og kan rette min feil her, men det var noe slikt det var.
    Så derfor alltid betal direkte med AmEx i SAS og ikke bruk PayPal.
     
    Neguah liker dette
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Man pleide å få 30p/100kr med alle sas amex på sas.no, men det er det nå slutt på, så man får 20p/100kr uavhengig av om man bruker Paypal eller kortet direkte.

    For SAS MC gjelder fortsatt rådet. Bruk kortet direkte når man kjøper billetter istedenfor å betale gjennom PayPal, så man ikke får 15p/100kr istedenfor 25p/100kr
     
    AirMags and Insomnia4u like this.
  12. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, ja det var noe sånt. Jorge korrigerer over.
     
  13. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Før synes jeg det var nye Amex-kampanjer hvert kvarter. Så mange poeng for så mye spend osv. Men nå er det vel år og dag siden? Eller går jeg glipp av noe?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,493
    Likes mottatt:
    62,853
    Bonuspoeng:
    293
    Var vel en for et par uker siden?
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på om du mener kampanjer på nybestilling av kort, oppgradering til høyere kortnivå eller kampanje for eksisterende kunder. De to første kommer flere ganger i året, sist for bare noen uker siden. Ren forbrukskampanje for eksisterende kunder har det derimot vært maks en gang siden kortet ble lansert. Og det begynner å bli mange år siden.
     
  16. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tenkte på de to første eksemplene du nevner der. Skulle vært mer konkret i spørsmålsstillinga. :) Hva slags kampanje var det for et par uker siden? Dukka aldri opp i feeden min.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel kampanje på både bestilling og oppgradering. Begge deler var dessverre endel lavere enn tidligere kampanjer. Det er forskjell på 100 000 poeng og 20 000 poeng :/
     
    Reiseglad liker dette
  18. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Fudge. Jeg får følge mer med. På tide med Amex elite igjen! 100.000 var enormt, 20.000 svakt, bør være 45.000 for at det blir interessant. Dessverre insisterer samboeren på den lokale REMA-butikken om dagen, jeg får melde meg frivillig til å handle i fremtiden. Kiwi ligger 200 meter unna konkurrenten. :DOg med dagens matvarepriser flyr tusenlappene fort!
     
  19. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    575
    Likes mottatt:
    768
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan bruke AmEx på alle rema 1000...hvist du...kjøper rema gavekort på 1000kr hos en av rema sine butikker som tar amex,så bruker du gavekortet på rema der du bor...hvist det var sånn at din rema ikke tok amex men hun insisterte på å handle på rema
     
  20. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Min lokale tar ikke Amex nei. Visste ikke at noen REMA tok det? Finnes det en oversikt over Oslo-området for eks?
     

Del denne siden