SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Andershellmann

Andershellmann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    13
    Rema på Sørenga tar Amex

2. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan jo ringe rundt til forkjellige rema i oslo og spørre,men de jeg har snakket med på rema vet ikke vad AmAx kort er engang.Men det er de som sitter i kassa da.
    https://www.rema.no/butikker/oslo/oslo

Last edited: 05. sept 2023
  3. NielsKlim

NielsKlim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet om noen REMA 1000 som tar Amex i Bergen. Det stod tidligere at Nygårdsgaten gjorde det, men de har sluttet.

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Er teknisk sett ikke i Bergen, men sist jeg handlet der (som er sikkert 2 år siden) så tar de på Ågotnes. Så vil i så fall anbefale at hvis du er der en tur, så kjøper du masse gavekort der, betaler med amex, og bruker dem i byn.

NielsKlim liker dette
  5. NielsKlim

NielsKlim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Supert, tusen takk for svar!

6. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som opplever tull med kredittgrense? Jeg har plutselig 50% mer disponibelt. Har ikke betalt inn ekstra.

7. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Er det flere som har opplevd å få dobbelt opp av statuspoeng? Oppgraderte til Elite den 14 aug og fikk 20k statuspoeng. Idag, så tikket det inn 20k nye statuspoeng:)

Last edited: 25. sept 2023
  8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Har du hatt Elite kortet tidligere ?
    Jeg opplevde også få dobbelt da jeg signet opp for 2. gang.
    Fikk først den dagen jeg signet opp på nytt, pluss flere poeng den datoen jeg signet opp første gang..

9. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    CT Opptjent på Amex Elite og den har dukket opp på sas.no.

Er det da 100% safe å gjøre opp saldo og ringe Amex å si at man ønsker si opp kortet?

Rekker jeg dette til neste mnds faktura om jeg gjør opp i dag? (mandag 25. sept).

(Dyrt med 400 i mnd!)

10. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Kvalifiseringsperioden min er 01.09.23 - 31.08.24. 01.09 så bestilte jeg Amex Elite kortet og fikk 20k statuspoeng inn på konto neste dag. Hva skjer hvis jeg nå nedgraderer kortet fram til ny kvalifiseringsperiode? (Måtte vel ha Elite i min 3 mnd før du kunne si opp/nedgradere?)

Vet at opptjening til CT blir nullet ut og du går fra 20p/100kr til 15p, men utover dette er det noe jeg burde tenke på?

Noen som har gjort dette før? CT kan du tjene opp med et lavere amex uansett. 4800 i året er rimelig stivt for et kort jeg ikke bruker så mye (Har DNB Saga og Sas MC premium fra før). Men 1200,- for 20k statuspoeng kan jeg leve med :p

11. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde samme spørsmål på telefon til de for litt siden: Elite må man ha i 6mnd for å nedgradere. Vet ikke om man kan ha 6mnd Premium også 6mnd Elite og få alt av goder.

4800 er vel uansett en grei pris for 20k statuspoeng :)

12. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    93
    Med volumet av svindlingen her tar det ikke lang tid før AmEx innfører omsetningskrav på statuspoengene, eventuelt går for noe ala SASMC.

Håper de nøyer seg med å endre til månedlig utbetaling på 1667 poeng, men devaluering er nesten å forvente slik folk misbruker og promoterer dette.

Last edited: 26. sept 2023
    Kalsnes, kiev, tobeornot999 and 16 others like this.
  13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Du er ikke den første, neppe den siste, som stiller dette spørsmålet. Søk litt på forumet så får du svar. (Og hva folk synes om dette). Synes man 4800 kr i året er stivt, er det kanskje lurt å vurdere på forhånd om man burde skaffe seg elite-kortet i det hele tatt.

Frode789, AirMags, Storbaba and 5 others like this.
  14. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde ikke tenkt over de momentene dere kom med. Interessant hva dere sier om misbruk (personlig heller jeg mer mot utnyttelse av systemet, men anyways) og hva det kan medføre av konsekvenser.

Beholder elite jeg, uten nevneverdig klaging.

Storbaba and Rapolo like this.
  15. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,041
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, eventuelt kan du nedgradere til Premium for å opptjene en tredje CT.

rookietrader liker dette
  16. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,041
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis intensjonen er å 1) bestille et kort, 2) få poengene, 3)si opp kortet, er det i mine øyne ikke å utnytte systemet, men misbruk. Som nevnt over ødelegger det for andre, og på sikt også for en selv ved at disse mulighetene forsvinner.

Utnytte systemet vil være å 1) Bestille kortet 2) Få statuspoeng og opptjene 2 CT'er 3) Nedgradere kortet til Premium 4) Få ny CT 5) Nedgradere til Classic 6) Få en fjerde CT 7) Oppgradere til Elite 8) Repeat, og dette er neppe bannlyst blant bonusjegere.

17. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Skjønner!

Skal som sagt beholde det og skaffe meg en ct. Bruker kortet på BillKill så ct burde ikke bli noe problem.

Rapolo liker dette
  18. Chag

Chag 42195m

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Is it worth waiting for an enhanced bonus offer for these cards? I seem to recall that there was an 100000 points offer last year?

19. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    792
    Bonuspoeng:
    93
    The 100.000 points last year for only for invites from SAS to members that never had a amex card.
    Usally they have an 36.000 points offer,but lately it has only been a 10.000 points and 20.000 points offer.

Chag liker dette
  20. banansopp

banansopp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Spørsmål. Har Amex Premium og en CT å bruke opp. Vi er nå to voksne og en baby som reiser. Lett å booke for to voksne og spedbarn med CT siden spedbarn er gratis/ikke trenger egen billett, men hvis jeg vil ha et eget sete å putte barnet i underveis på turen... hvordan? Da tenker jeg ikke på å bestille en barnebillett/et sete til å ha bilstol i, bare et ekstra sete så vi kan flytte litt rundt på oss og ikke har barnet på fanget hele tiden.

Del denne siden