SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    En har jo ikke SAS Amex Classic for CTen, er utelukkende for å få 30p/100 som er det beste du får på sas.no foreløpig (håper SEB beefer up SAS MC). Hvis de matcher 30, så er amex (classic) HELT UBRUKELIG - frem til da er det kortet som gir mest på SAS.no - og dermed bare "nesten helt ubrukelig" :) Eneste meningen med kortet er 30p/100 på sas.no, ingenting annet.

ArthurDent liker dette
  2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur ikkje dette kjem til og utvatne gullkorta, når ikkje eingong folk her inne er innteresert så tvilar eg på at det er så stor gruppe utanom heller som vil gå for Amex Elite + SAS MC Premium. Eg sjølv kjem til og vurdere det år for år, alt etter kor mykje eg reiser. No har eg hatt EBD/EBG i 6år på rad utan nokon av desse korta, men mindre reisevirksomhet framover gjer at eg vurderar Elite for og beholde EBG mot LifeTimeGold. Eg jobbar med mange som reiser mykje og det er veldig få som bryr seg om bonuspoenga. Dei fleste ristar bare oppgitt på hovudet slik som eg held på. (Bonusnerd)
    Har ein kompis som eg hjelper litt, med booking av CT etc.

Så nei dette trur eg ikkje blir eit stort problem i Loungane.

3. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Litt på sidelinja, men nå har jeg et SAS amex platinum EBG kort som går ut i juni. Hvis jeg takker ja til nytt amex, vil min gullstatus fortsatt begrense seg til juni, eller kam det være at denne blir forlenget?

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Den statusen følger opptjeningsperioden din hos SAS og har ikke noe med Amex å gjøre. Så ja, den skal være fremdeles være juni.

ArthurDent liker dette
  5. Skoesp

Skoesp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om Amex Elite vil gi 20.000 poeng i 2018? Eller kommer det på nyåret? Min opptjeningsperiode går fra 1.1, så litt avgjørende :)

barby and ArthurDent like this.
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,925
    Bonuspoeng:
    183
    Det høres sprøtt ut, men jeg vurderer faktisk å bestille Classic kortet deres :)

Grunnen til dette er at jeg kan omsette dette kortet frem til jeg når 98 Laken i omsetning også ringer jeg inn til kundeservise sånn at de kan lose meg igjennom prosessen med å booke et Amex Premium kort som jeg kan omsette resten av 52 Lakenene. Da får jeg en CT for noen 100 lapper om praksisen med dem er den samme som det var før :cool:

7. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Dette går visstnok ikke. Er vel nevnt tidligere i tråden her, om at hvis du oppgraderer kortet, så starter opptjeninga på 0,-.

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel svært få private banking kunder som sammenlikner sitt (Ikke gratis) kort med et (gratis) amex classic..
    Ikke helt samme målgruppe vil jeg tro..

Ikke nødvendigvis.. Disse folka flyr jo nesten ikke, ellers hadde de har gull selv.. :)

ArthurDent, Chrisbgg and sutenai like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,733
    Bonuspoeng:
    293
    Nå tror jeg dette temaet er ihjeldiskutert. Alle spørsmål er stilt i en eller annen variant og alle svar er gitt i en eller annen variant.
    Foreslår at nye innlegg begrenses fram til AmEx kommer med endelig oversikt over hva de tilbyr?

Baldrick, furlong, jtmath and 10 others like this.
  10. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    La meg se om jeg forstår dette rett.
    Du foreslår at vi behersker oss, forholder oss rolig og fornuftig frem til vi får mer offisiell informasjon fra amex ?

Yeah right! :p:D;)

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Har en premium og når kravet på 150K med én CT, vil det ikke være problematisk å skifte til Elite, såfremt en vil få ny CT ved 150K på Elite (og ikke 300K). Kan en da teoretisk opptjene 3 CT første året?

ArthurDent liker dette
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,733
    Bonuspoeng:
    293
    Delvis ja. Det er mitt inntrykk at over de 38 x 20 innleggene i denne tråden så er det mye det samme med små variasjoner. Det er ikke slik at kvantitet er bedre enn kvalitet.
    Jeg tror at dersom Amex har folk som følger med på argumentasjonen i denne tråden, så har de nok sett tendensen, at folk syns dette blir for dårlig. Om det kommer nye 38x20 innlegg som gjentar dette i forskjellige varianter så gjør ikke det noe større inntrykk på dem.
    Men bevares, det er ikke noe jeg bestemmer iallefall, jeg syns bare det er en tendens på mye hakk i plata :)

Last edited: 05. sept 2018
    Liza, jtmath, Insomnia4u and 11 others like this.
  13. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Beklager hvis dette har blitt nevnt før, men denne posten vokste plutselig helt enormt så har ikke rukket å lese alle nye poster :p
    Jeg fikk brev fra DNB her om dagen med info om det nye kortet. Der stod det at om man tok i bruk det nye kortet i år, ville summen gå mot CT for 2019 :)
    Mens om man fortsatte å bruke DNB Amex gikk dette mot vanlig CT hos de som fremdeles gjelder ut 2018.
    Dette er jo en grei tyvstart for de som allerede har CT for i år :)

Skarven liker dette
  14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Vil vel egentlig si at alle tråder over 3 sider blir mye hakk i plata fordi folk ikke gidder å lese eller søke.

15. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Så kommer utfordringen å finne 3x F tilgjengelig på samme flight

furlong liker dette
  16. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    ? Meg og (kona/en kamerat)...?

Blir 2 som reiser uansett det;)

17. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Her må vel kona eller kameraten fly litt lenger bak?
    Finnes moglegheiter på OZ i blant, eller LH-F to veker før. Har funnet det til ORD og Dulles

18. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Oversåg //// ;)

Anton80 liker dette
  19. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
  20. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Leser artikkelen på forsiden og får egentlig ikke noe bedre inntrykk av det nye regimet.

Det positive er om det faktisk kommer (mange) flere brukersteder. AmEx har vært mulig å bruke i bla. Mega-butikker en god stund, og de vinmonopolet/flytogetappen er liksom ikke de største postene, men flere coopbutikker vil hjelpe noe. Også fint om det blir en bedre app med oversikt over CT-opptjening, men dette er strengt tatt et område hvor AmEx har ligget langt bak i løypa og ikke noe de bør få cred for. Skjønner heller ikke hvorfor lansering av ekstra kort er noe som skal drøyes ut - få ut fingeren sier jeg - det er virkelig ikke noe avansert, og helt vanlig feks for SAS MC. :rolleyes:

Ingen velkomstbonus er negativt, leiebilforsikringen ser ut til å kun være for Elitekortet(?) osv. Dette i tillegg til alle de tidligere annonserte negative endringene. Nei, jeg tenker de skyter seg selv i foten, for dette er en så kjip lansering at tror mange vil vurdere sterkt å droppe hele opplegget. Skulle ønske det gamle opplegget til DNB hadde forsatt, det var noen ulemper der og, men vil heller ha det enn dette kjøret de holder på med nå. Tommel ned.

Del denne siden