SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Det kan jo argumenteres for at flere transaksjoner utligner lavere transaksjonsgebyr.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293

Linken ligger bak betalingsvegg. Min lokale Rema brukte høyt gebyr som argument for ikke å ta AmEx nylig. Noen som kan si litt mer om i hvilken størrelsesorden AmEx kutter i gebyrene sine for brukerstedene?

3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Epost sendt for å høre. Var på 3,5%, som eg synes var litt høgt når dei andre ligg på 0,8%

4. mofser8

mofser8 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Det stemmer jo det, men om vi gjør flere transaksjoner pga flere brukersteder vil jo dette resultere i flere poeng til også. Hvis vi går ned fra 20p til 15p per 100kr, men samtidig kan øke omsetningen vår med 25% pga flere brukersteder så ender vi jo opp på samme nivå vi startet.

5. mofser8

mofser8 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Merkelig. Hvis jeg søker etter saken på Google og klikker på linken fungerer det fint, men hvis jeg går til linken direkte får jeg betalingsmur.
    Du kan jo prøve denne linken her som router deg via Google: https://www.google.com/url?sa=t&sou...2ahUKEwiVjp2gyLLdAhXFVywKHWr6AakQFjAAegQICBAB

6. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du selvfølgelig helt rett i. Går og henter meg en kaffe... #Mentalshutdown

Skarven and mofser8 like this.
  7. toyboy

toyboy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Dette setmmer jo ikke. For på de andre brukerstedene fikk vi jo allerede 15p per 100 med Shell Mastercard (evt mere med andre) så dette er et rent tap. Hverken mer eller mindre.

ME262 liker dette
  8. kaaai

kaaai Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Sjappa jeg driver innen restaurant-bransjen har droppet Amex pga for høye gebyrer, selv om jeg er avhengig av poengjakten på privaten. Med de nye gebyrene så kommer vi nok til å begynne med Amex, men før var det ikke aktuelt.

mofser8, Swaggertarian and Skarven like this.
  9. Hayq

Hayq Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Har noen tenkt å droppe å ha de nye Amex kortene? Hvis det er flere som melde seg ut så ser de jo med en gang at plutselig miste de mange kunder. Da vil de nok være mer tilbøyelig til å se på hva som kan gjøres for å vinne inn flere kunder.

Jeg tipper om mange nok melde seg ut så vil de kanskje over nyttår tilby ekstra bonuser for å bli medlem. Da kan det kanskje lønne seg å bli med igjen. 3 mnd gratis medlemskap er ingenting og litt frekt å forvente at alle eksisterende kunder bare blir videre med uten å tilby en ordentlig kompensasjon. Hvis flere blir med å melde seg ut vil det kanskje få Amex til å våkne opp og tilby bedre innmeldingsvilkår.

jonaseika liker dette
  10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,908
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tenkt å forsette, mange gode grunner for det. Men jeg ser at andre har gode grunner for å ikke gjøre det.

11. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg blir med videre og bestemt meg å gå over til Elite (hvis jeg får lov.. ) Forsikring får jeg gjennom jobben og der får jeg også dekket egenandel på leiebil inntil 10000kr uansett verdien til leiebilen.

12. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fortsetter med alle 3 kortene. SAS gull for 6700 kr uten å måtte fly:D Utenom dette er de 2 CT jeg får og Eurobonuspoeng det eneste som er viktig for meg med Amex.

13. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Vært uten nett noen dager... Så det er mulig jeg ikke har fulgt helt med.
    Men gir Nye Amex Elite 20 poeng per 100lapp ? Har det vært slik hele tiden ? (Trodde jeg leste 15poeng før)

14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har hele tiden gitt 20.

Anton80 liker dette
  15. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,013
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager hvis dette er besvart, men hvis man når 100 k i forbruk 31.12.18, medfører det riktighet at man da får CT!? Det blir ikke noe tull med at CT må være utstedt innen 31.12.18? :eek:

Skarven liker dette
  16. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilken tre korter snakke du om?

17. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,643
    Bonuspoeng:
    93
    DnB Saga, McPremium og Amex Elite gjetter jeg.

TravelManBiz liker dette
  18. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her (og går dermed for diamant istedet for gull)

TravelManBiz liker dette
  19. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,839
    Bonuspoeng:
    93
    Eksisterande kort og regler vil gjelde ut 2018. Så 100 000 i opptjening på det kortet du har i dag i 2018 vil gi CT. Når du beløpet før du får det nye kortet kan du begynne å bruke det i 2018 og det vil gå mot 150 000 kr grensa i 2019.

watchaddicted and Skarven like this.
  20. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    God ide:) Men jeg har også et BA Gullkort (OneWorld Emerald) som jeg må opprettholde og på BA får man ikke gullkort uten å fly som regel (eneste unntaket er fra en GGL medlem) Så for min del er SAS gull via kredittkort bra nok.

Del denne siden