SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Da jeg har flere reiser, og leiebiler bestilt gjennom dagens SAS A. Platinum kort, tok jeg opp med kundeservice hvor lenge reiseforsikringen og egenandel dekning på leiebil gjelder. Fikk følgende skriftlig svar. "Vi kan bekrefte at reiseforsikringen på AMEX kortet utgår 1.Juni 2019 og egenandelsforsikring leiebil utgår 1. Mars 2019".

Skarven and pineapple_juice like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Denne er vel litt drøy ?
    Bør jo helt klart opplyses i sammenheng med at kortet avsluttes.
    Om jeg booker en reise til siommer 2019 i løpet av høsten må jeg jo naturligvis bruke dagens Amex.

Scandipendler and Skarven like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det store spørsmålet er hva skjer med ct reisen som er opparbeidet i år? Om denne brukes etter 1juni 2019,hvem sitter ved ansvaret fks om reisen blir kansellert?

4. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Forsikringen burde ha vært gyldig hele 2019. Skal bestille leiebil for juni, men ser nå at Det ikke blir å betale med Amex...

5. Dimind

Dimind Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    "1.10 Leiebil – Tyveri,
    Skade og Ansvar 1.10.1

Hvis Forsikredes leiebil blir stjålet eller skadet betaler Forsikringsgiveren alle beløp den Forsikrede er ansvarlig for under leieavtalen, inklusive egenandel."

Betyr dette at egenandels forsikringen er bekreftet videreført hvis jeg går for Elite-kortet?
    Vet at det ser krystallklart ut, men for meg er dette alene det som avgjør om jeg går for Amex eller ikke.

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Skal være inkludert på Elitekortet.

7. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har en CT som utgår 19 januar nå og, og så en til fra i år som da går ut januar 2020 mener jeg. Kan jeg si opp Amex Platinum nå og fortsatt beholde begge de? Man kan ikke se at man har 2 stk på SAS sine sider nei?

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også to CT tilgjengelig nå, og har også hatt det ett par ganger tidligere, men jeg kan også bare se en på SAS sine sider. Mener noen her inne har rapporert om at de kunne se flere, men det har altså aldri jeg kunnet.

Det først spørsmålet ditt kan jeg dessverre ikke svare på.

Skarven liker dette
  9. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også 2, men kan bare se en...

10. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Disse CT'ene er "staggered", dvs at de ligger "oppå" hverandre i systemet og den med senest utløpsdato kommer ikke til syne før den eldste er booket. Ønsker du å booke en CT for 4 pax på samme PNR må man nok gå via Tallinn, online går det bare å booke på 2 ulike PNR.

Skarven liker dette
  11. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Takk alle! Tallin er det SAS eller Amex? Så om jeg sier opp kortet kan jeg fortsatt kontakte de?

12. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Noen her som har funnet om det nye Amex kortet har fått noen nye eller strengere regler ang CT reiser? jeg har sendt de spørsmål om dette på dems facebook sider så skal ble spenende og høre hva de svarer..

13. jcnorway

jcnorway Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Har gått meg hus forbi, men de nye AMEX-kortene kommer ikke lenger til å vise medlemsnivået eller medlemsnummer. Kortet har 5 års gyldighet, uansett hvor mange ganger medlemsnivået endrer seg i gyldighetsperioden.

Kilde: E-post som ble sendt til meg nå nettopp.

Jorge liker dette
  14. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også den e-posten. Ser heller ikke ut til at man må betale ned hele utestående beløp før man får det nye kortet. Jeg mener jeg leste det i en av de første informasjonspostene her.

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Et spørsmål som sikkert er stilt og besvart hundre ganger til nå, men som jeg ikke finner igjen i tråden: Dersom jeg starter med Premium, får jeg da med meg omsetningen hvis jeg går over til Elite? Er det eventuelt mulig å opptjene én CT med Premium og deretter to med Elite?

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jeg få overført den omsetningen jeg kommer til å ha på mitt nye SAS Amex-kort til et annet SAS Amex-kort, om jeg velger å bytte?
    Nei, den omsetningen du har på ditt nye SAS Amex-kort kan ikke flyttes over til et annet kort. Dersom du ønsker å bytte til et annet kort enn det du mottar, bør du gjøre dette raskest mulig etter du har mottatt det nye kortet.

Vet ikke hvordan dette blir om du først får CT med premium og deretter får deg Elite..

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Jeg får sjekke med Amex - hvis ikke bør jeg vel rimelig kjapt ta et valg om det blir Premium eller Elite.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mistenkte det pga bildene på den nye nettsiden osv, men bra å få det bekreftet. Da har man ikke lenger problemer med å bestille hotell og annet langt fram i tid, og kortet var jo i de fleste tilfeller ubrukelig å bruke som bevis på status uansett.

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    En post tidligerer i tråden refererer Amex: Man starter på null for hvert kort. Men om du skifter rundt 150K unngår du problematikken og kan starte opptjeningen mot CT nr.2

Dette er altså endret i forhold til før, hvor en fikk med seg omsetningen.

Gullars liker dette
  20. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo litt klønete og uforståelig at eksisterende kunder som ønsker det ikke kan gå rett på Elite, men MÅ innom Premium først. Ifølge kundeservice kunne man som eksisterende kunde først bestille Elite, når man satt med et fysisk Premium kort i hånda.
    For min del vil Premium kortet ikke bli brukt i det hele tatt, siden det gir dårligere opptjening enn DNB MC Saga (15/100 vs 20/100), og heller ikke teller mot CT siden jeg skal bytte til Elite uansett.

October, Anton80 and jgroneng like this.

Del denne siden