SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,824
    Bonuspoeng:
    293
    Yes.

Sliter de fortsatt med å vise mer enn et par linjer, hvis man har flere CTer og i tillegg FP? Pleide å være en ikke-komplett liste hvis man hadde flere perks.

2. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,791
    Bonuspoeng:
    93
    Kjenner det er lenge siden forrige bestilling av CT reise, utenom på nett.

Er det mulig å bygge (flight for flight) en bonusreise for oss som kun er silver? Og kombinere øko og biz? Eller bør langdistanse bestilles og så gjøre endringer i flere omganger? Vi er 3 som skal på tur og skal da benytte 2 CT

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,162
    Bonuspoeng:
    293
    De viser ikke alle i bestillingsprosessen, kun én linje for hvert utløp. Så du sier ikke om du har 1 eller 3 som går ut 31.12.26 f.eks. Da må du i profilen/wallet.

4. TommeLommer

TommeLommer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    er det noe budsjett/oversikt apps som støtter amex/dnbmc/sas mc?
    før jeg tar til excel for å få litt oversikt over forbruk :eek:

5. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,054
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som Amex på nytt har utfordringer med overføring av poeng. Jeg har ikke fått poeng siden 13 januar. I appen står det at poeng er overført daglig siden 13 januar. Men ingen poeng har blitt godskrevet EB kontoen.

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk senest i går ser jeg.

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,949
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått godskrevet for alle nylige transaksjoner, inkludert 13, 14, 17 og 19.jan.

8. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    43
    Mangler også overføringer siden 14. januar. Står som overført i Amex app, men ikke mottatt i EB.

9. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Samme her – siste EB-overføring 8. januar. Amex viser daglige overføringer etterpå, men ingenting kommet frem.

10. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,702
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått alt her, bortsett fra det amex sier de overførte 7. eller 8. januar, som tilfeldigvis også var dagen med høyest forbruk.

11. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker kortet daglig, og har også fått poeng daglig, ingen feil her.

12. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg får inn små poengsummer daglig, men mangler overføring av større summer helt tilbake fra desember.

13. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    43
    Blir ny runde med å kontrollere forbruk mot mottatte poeng, for å sende inn klage da. Begynner å bli temmelig lei av å bruke tid på dette.

14. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,863
    Bonuspoeng:
    113
    Men 3+ uker har det vanligvis ikke tatt såvidt jeg kan huske..

15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,953
    Bonuspoeng:
    183
    Har tikket inn små poeng både før og etter, men mangler to datoer i januar, selvsagt med høyt forbruk, den 12. og14. Amex ser ut til å ha forsøkt å korrigere dette med en "Standard points Adjustment" for 2 dager siden uten hell.....

Nå ifølge Daisy på chaten, etter å ha gått gjennom flere meningsløse spørsmål og svar, får jeg beskjed at de trenger hele februar på å få korrigert dette. Helt utrolig!

Last edited: 23. jan 2026
  16. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    samma suppa hver gang det skjer en feil på poengoverføring - så får det også følgefeil for nivåpoeng ytterlig en måned...

17. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde Amex en periode, men det å hele tiden måtte passe på, chatte med kundeservice, purre på kundeservice, måtte ta skjermdump som bevis og i det hele tatt sitte med følelsen av å ikke kunne stole på dem, var tungen på vektskåla da jeg valgte å si opp kortet.
    Prisen for så minimale fordeler, var også i drøyeste laget.
    Hadde de i det minste fortsatt med 20k obligatoriske nivåpoeng hadde jeg muligens orket å holde ut alt unødvendig ekstrastyr og en høy pris, men siden nivåpoengene forsvant, så gadd jeg ikke lengre.

nicolai and jgroneng like this.
  18. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i at det er irriterende med trøbbel med overføring, min erfaring sålangt har imidlertid heldigvis vært at de kommer til slutt selv om jeg ikke jager chatten så jeg lar det stort sett bare være. Virker på meg som om de i etterkant av problemer kjører en opprydning/sjekk så man blir korrigert uten å mase. Andre som har opplevd det samme eller motsatte?

Og som du sikkert vet, nivåpoengene forsvant ikke, de er bare nå knyttet til opptjening, for min del får jeg en god del mer nivåpoeng på Amex nå enn med den tidligere ordningen.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,937
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg ikke husker feil (finner ikke historikken fra forrige gang dette skjedde meg) så er "Standard points adjustment" poeng som kommer tilbake på "konto" hos Amex fordi overføring til SAS feilet. Disse kan så bli overført til SAS på nytt automatisk, men mulig de trenger et manuelt spark?

20. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, jeg vet, men når man nå må ha et forbruk på 333.333,- på et år for å få 20k nivåpoeng, så blir det for drøyt.
    Med DNB Saga, så holder det med 200.000,- pr år for like mange nivåpoeng.
    Kombinerer man Saga og Eurobonus Mastercard, så gir det mer poeng pr krone enn Amex ihvertfall om man ikke har et ganske heftig forbruk via kredittkort

Del denne siden