SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Ut fra slik jeg tolker opplysningene i tråden, ville det sannsynligvis lønne seg for Amex å beholde selv passive kortholdere selv om de premierte dem med 20k nivåpoeng.

For å unngå dem som fikk 20k og sa opp kortet, kunne de bare ha premiert kundene med 20k nivåpoeng etterskuddsvis for hvert år de hadde kortet.
    Det blir noe ganske annet enn å ha bindingstid, slik de ikke fikk lov til.
    For de som har et stort forbruk på kortet, kunne de enkelt premiert dem ekstra.
    På den måten ville de beholdt flere kunder, noe som ville gagnet Amex på sikt.

Last edited: 31. jan 2026
    tobeornot999 liker dette
  2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,917
    Bonuspoeng:
    293
    tobeornot999 liker dette
  3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,316
    Bonuspoeng:
    183
    Min kommentar gjelder nåværende regime. Jeg tipper 6,000 NOK for 20,000 statuspoeng ikke er så langt fra det AMEX betaler SAS, og dermed at AMEX verken tjente eller tapte noe særlig på kunder som før betalte og hadde kortet i skuffen.

Eddie47 liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,824
    Bonuspoeng:
    293
    Nå var jo dette aggregerte volumer på omsetning - jeg sa aldri noe om hva de respektive betaler :)

Det er klart de store kundene av EB poeng får bedre priser enn hver enkelt kunde hos Trumf får omregnet fra krone til EBP. Hvis det var det du påpekte?

Men det er samtidig klart at omsetningen til Eurobonus er reel - og bygger på hva kundene samlet betaler inn ila et år Som heleid datterselskap av SAS driver de under et selvstendig regnskap i konsernet, som i all hovedsak selger poeng til SAS, men også til eksterne aktører som dem jeg listet opp - og mange flere.

Spielhaug liker dette
  5. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    622
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut som om AmEx har problemer med overføring av Level Points til EuroBonus. Disse pleier å være på plass sent på kvelden siste dag i måneden, men jeg har ikke mottatt de. Det ordner seg vel, men kjedelig for de som trengte poengene og har kvalifiseringsperiode med utløp 31. januar.

Oppirumpadi liker dette
  6. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,863
    Bonuspoeng:
    113
    Det ryktes om at de har bestemt seg for å flytte datoen til 8.
    Vil tro at det hadde kostet de en svimlende liten del av årsavgiften å sende ut en felles mail til kundene, men det blir vel litt vel mye å forvente.

EndreD, cothom and Oppirumpadi like this.
  7. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,548
    Bonuspoeng:
    183
    De posteres med dato siste dagen i måneden, men hos meg har de aldri dukket opp før et døgn, to eller tre inn i neste måned. Akkurat sol et leiebilpoeng posteres et par uker i etterkant med datoen for påbegynnelsen av leien. Gitt at det er 1 februar i dag og er søndag tror jeg ikke panikken skal bre seg umiddelbart.

8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,952
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, ser CT telleren slik ut for alle andre også. Står USD og tallene stemmer ikke med noe:
    IMG_5303.jpeg

9. Igor

Igor Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    18
    Samme her. Nivåpoeng kommet ikke heller. Må bare vente tålmodig, til IT avdeling skal fikse. Sikkert skal ta flere måneder

10. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Samme her angående CT-teller. Hele januar har det vært litt tilfeldig om jeg mottar vanlige EB-poeng for transaksjoner eller ikke.

Jeg var i kontakt med chatten for 2–3 uker siden, og fikk da beskjed om at dette er et kjent problem. De mente det skulle bli fikset mot slutten av januar, og at alle manglende poeng ville bli etterbetalt. Så får vi se om det stemmer …

11. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Litt i forlengelsen av spørsmålet over: Har også hatt samme problem - merket det fordi jeg gjorde et par store transaksjoner som det aldri kom poeng for. Så sjekket jeg totalsummene for siste tre måneder, mangler litt mer. Da jeg klagde og spesifikt nevnte de store transaksjonene fikk jeg også beskjed om at det var et kjent problem og ville bli fikset osv. Fikk også en bekreftelse på at de skulle gjennomgå alle transaksjsoner og alle kontoer(!). Spørsmålet er vel egentlig: Må man sitte og følge med på enkelttransaksjoner og ev klage? Det er jo helt håpløst. Eller kan man basere seg på at det på et vis ordner seg til slutt, enten man gir beskjed eller ikke? Har tenkt dette så langt, men begynner å bli litt i tvil.

Insomnia4u liker dette
  12. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    622
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har alltid opplevd at de er på plass sent siste kveld i måneden. Jeg ser fortsatt ikke noen level points, så dermed antar jeg at ryktene @Flyrlavt har hørt er korrekt...

13. g-gekko

g-gekko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Var i kontakt med Amex support i går og de sa også at SAS har endret godskrivingstidspunkt til den 8. i påfølgende måned.

cothom liker dette
  14. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vil sende meg en vervelink til Amex på pm? :)
    Elite, dersom det er forskjell på vervelinkene

Edit: Har fått :D

Last edited: 05. febr 2026 kl 11:24
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,048
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet hvor lang tid det tar fra en har møtt kravene i en kampanje til poengene overføres?
    Jeg benyttet verve-link med 90.000,- i omsetning for 80.000 EB nå i desember. Passerte forbruk på 90.000,- i dag.
    Fikk kortet rett etter nyttår så det passet perfekt med opptjening mot CT også.

16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,813
    Bonuspoeng:
    93
    Vanligvis innen par dager hvis du har hatt en teller på nettsiden som talte ned (eller opp?) til 90k omsetning. Sjekk gjerne nettsiden om den er full og kravet er innfridd.

Har du ikke hatt det må du begynne å mase. En prosess som kan ta ukesvis.

Preference liker dette
  17. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Fasit det her ja! :D

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,048
    Bonuspoeng:
    293
    Telleren passerte 90.000,- i går =)

19. pinpoint

pinpoint Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Her kom poengene inn 2 dager etter passert omsetning :) Første dag var beløpet reservert konto, neste dag var poengene inne.
    Det er fortsatt mulig å si opp kortet med en gang etter å ha fått poengene? Jeg tror jeg skal nøye meg med kun sas mc og DNB.

Del denne siden