SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Bekrefter at nivåpoeng gis også for kompensasjonen på 50k poeng amex utbetalte meg, og dermed regner jeg med det gjelder velkomstpoeng også.

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,360
    Bonuspoeng:
    293
    Telleren passerte 90k i går. Og i dag var 80.000 EB på konto :)

Jorge liker dette
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,360
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Det er jo en stooor bonus :)
    80.000 EB og 24.000 level points. Det kan vel ikke stemme …

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,771
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror velkomstpoeng filtreres ut fra grunnlaget? Vervebonusen på 100k utbetalt i desember gav iallfall ikke utslag på nivåpoengene her.

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig. Fruen fikk velkomstpoeng I sommer og da nivåpoeng basert på dem.

Jeg fikk da nå 50k utbetalt etter at jeg klagde til Finansklagenemda (som jeg beskrev i en annen tråd her). Kan hende mine kompensasjonspoeng ikke kan filtreres på lik linje som velkomstbonus.

Screenshot_20260207_092654_SAS.jpg

indahla, Preference, Rapolo and 2 others like this.
  6. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mottok også nivåpoeng i går, men summen var under halvparten av det jeg forventet. Når jeg regner gjennom forbruket for Januar opp mot hvor mange vanlige bonuspoeng jeg har mottatt, ser jeg at det også her mangler omtrent 2/3.

CT-telleren min viser i tillegg ca. 75 000 feil (og den står som USD).

Jeg rapporterte dette til Amex-chatten tidligere i januar og fikk da beskjed om at dette var et kjent problem som skulle fikses i løpet av 1–2 uker.

Tok kontakt på nytt i dag. Da mente de først at jeg hadde fått utbetalt korrekt EB-sum (summen chatten oppga stemmer med det jeg har regnet meg frem til at jeg burde ha mottatt), men ikke med det SAS sine sider viser som «mottatt».

Deretter mente de at årsaken til at nivåpoengene mine er feil, er at de skal utbetales i dag (og ikke i går, når jeg og de fleste andre ser ut til å ha mottatt nivåpoeng). De sa også at endringen av utbetalingsdato påvirker utbetalingen av vanlige bonuspoeng, og at alt ville være riktig i løpet av dagen. Jeg er ærlig talt litt skeptisk til det.

Noen som har erfaring med tilsvarende? Pleier dette å ordne seg av seg selv, eller bør jeg forvente å måtte klage mer formelt enn via chat (og eventuelt vente lenge på at det blir behandlet)?

Når det gjelder CT-telleren, var han enig i at den var feil og sa at han skulle rapportere det videre.

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,569
    Bonuspoeng:
    183
    For min egen del er det kun summen av transaksjoner fra og med 27.01 som viser igjen i telleren. Det var vel rundt det tidspunktet telleren ble oppdatert i år. Regner med det korrigeres når Amex får summet seg litt.

8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,271
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde spend på ca 200k i januar og fått nivåpoeng for det, men ingen CT som har dukket opp enda - så tydelig at det ikke bare er selve telleren som er problemet sånn som før men også bakenforliggende systemer:p

Preference liker dette
  9. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten samme her. 180k spend og nesten 10k nivåpoeng mottatt, men ingen CT!

10. Shamrock

Shamrock Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mangler flere poeng fra midten av januar frem til i dag, bl.a en transaksjon på 98 000. Bør jeg melde det inn(ikke første gang) eller er det et "kjent" problem?

11. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tok på nytt kontakt med AMEX-chatten i dag angående manglende poeng fra Januar. Dette var svaret jeg fikk:

Attached Files:

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,999
    Bonuspoeng:
    293
    "As soon as" blir vel fort påfølgende 8. i måneden tenker jeg

Last edited: 10. febr 2026
  13. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Du har helt sikkert rett. CT-telleren min har i det minste blitt korrekt nå etter at jeg på lørdag informerte chatten om feil på den.

14. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    422
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk CT 19. jan og det var natten etter at spend passerte 150k. Det fungerte altså på det tidspunktet.

15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,208
    Bonuspoeng:
    183
    CT telleren min har fått riktig tall nå, eneste nå er at det fortsatt står USD, men det ser da ut som rettelsen er på gang

16. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, og fikk også CT i dag tidlig :D

indahla liker dette
  17. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,040
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, folkens… Enda en «fordel»:confused: En liten prisøkningo_O
    IMG_3669.jpeg

testflyver liker dette
  18. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fatter ikke hvordan de kan fortsette å øke prisene samtidig som de reduserer kvaliteten på produktet.

kiev liker dette
  19. f1y

f1y Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg betalte kun 500 i går, mulig det ville økt fra neste faktura om jeg hadde beholdt kortet.

Det er vel SAS som er ansvarlig for produktets kvalitet, eller tenker du på at man ikke får 20k status uten videre nå?
    Dessuten er jo dette nå er utsøkt, sort metallkort man kan bruke til å få litt tyngde på lommeboka, det må jo være et mye bedre produkt.

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,771
    Bonuspoeng:
    183
    Prisøkningen for Amex Elite ble varslet per e-post i slutten av oktober:
    Screenshot_20260214-191904.png

jgroneng liker dette

Del denne siden