Måtte bare lufte frustasjonen her, for SAS gjør meg av og til gal. Har opptjeningsperiode 01.12.2021 til 30.11.2022. Kvalifiserte meg til diamant. Det gamle fysiske SAS-kortet hadde utløpsdato 02-23, som er da grace-perioden også utløper. I slutten av februar 2023 bestiller jeg meg et nytt fysisk kort. Husk at jeg da har kvalifisert meg til å beholde diamant ut 02-24. Jeg fikk et brev nå, datert 1. mars 2023, med et fysisk kort som utløper 02-23. Kortet er altså allerede utløpt før de la det i posten. Hjelpes.. Ja jeg vet at man som regel ikke trenger fysisk kort lenger, men jeg er nå han som liker fysiske ting. Som boardingkort og fysisk medlemskort. (Og de siste 2 årene et fysisk utskrevet covid-bevis som man ikke må fikle med mobilen for å få opp en QR-kode).
Er SAS booking nede? Siste 15min får jeg ikke opp noe søkeresultat, det står bare tre prikker og spinner. Forsøkt også med mobil og via VPN.
Flere som har problem med å lagre kredittkort på SAS-profilen? Krysset av for lagring av SEB-kort ved en bestilling nå, men har "No saved cards" i appen og finner det heller ikke på nettsiden. Selvfølgelig ingen krise så lenge man uansett har kortet lagret i Google, men like fullt en smule irriterende.
En liten side-note i denne tråden. DY IT pleier å være bra og ikke minst veldig rask. Men noen ganger går det helt i stå, som når de sender ut mail og sier at full flex billetten min intra-europa bare inkluderer "liten bag under setet". Det riktige er 2x23 kg + håndbagasje på 15 kg + liten bag under setet (som deler 15 kg kvoten)
Noen andre som opplever ustabilt *A-søk for tiden? Omtrent annethvert søk ender med «the page is not available now. Click the sas logo…» Vært sånn siden torsdag, både ipad, phone og pc
Jeg har hver dag i 4 dager prøvd å bestille en bonustur til SFO med SAS i januar 2024. Jeg finner ledig i Business og bestiller Jeg går gjennom bestillinsprosessen og alt går bra til jeg har valgt seter. Neste skritt ender hver gang med "System Error. Start bestillinsprosessen igjen". Men det går ikke siden setene er opptatt (av meg). Etter noen timer frigis de pga. manglende betaling og jeg prøver igjen med samme resultat. I går kveld ga jeg opp og ringte inn. Jeg snakket med en hyggelig engelsktalende dame som ordnet bestillingen på 4-5 minutter. Hun fortalte at hun ofte hører tilsvarende historier som min.
Haha, der var vel det meste feil som kunne gått feil, ja... SAS er visstnok i gang med å forbedre nettsidene, melder de som har vært på "a night of conversation" med dem nylig. Vi venter i spenning