Det har vært eksempler på ganske god utnyttelse. Prisene er jo noe dynamiske. Hvis en må reise et sted på bestemte datoer og det er vanskelig å finne en ok pris en betalt billett. Og en sitter på litt poeng så er det en mulighet en bør sjekke. Også hvis det er poengsalg på destinasjonen kan det være greit å sjekke. Og selvfølgelig hvis en mangler litt på opptjening til feks gullkort osv.
Noen som har opplevd dette? Sitter på toget innover til OSL og plutselig får jeg varsel om bagasjekvittering enda jeg sitter med kofferten rett ved siden av meg her… Edit: ble sjekket inn enda en nå! Så nå kan jeg tracke to bagasjer i appen, har tidligere utviklerversjon av appen og vanlig. Kom også kvittering på Mail for innsjekker bagasje
Det virker jo da som om noen andre har sjekket inn med dine opplysninger? (Du har lagt ut billettnr og navn synlig på bildet ditt, det er kanskje ikke så lurt..)
Virker sånn ja, får ta en prat med kundeservice på OSL. Slettet bildet nå, navnet er forsåvidt ok da jeg heter det samme her inne. Men trodde nummeret under bagasjen var bagasjetag nummeret bare, siden det var forskjellig nummer under begge bagasjene som er sjekket inn.
Sikkert lurt å ta en prat med dem på OSL ja! Litt merkelig at det kan skje.. Vet ikke om det er billettnr, jeg så bare at det var 117 på starten, og det er SAS billettnr. Men uansett greit å vøre på den sikre siden.
De hadde ikke noe godt svar på hvordan dette kunne skje, de offloadet bagasjene som var sjekket inn der også skulle de finne ut hvem de tilhørte..
Jeg syns også det, men å representere Bergen som Køben syns jeg er dårlig gjort. Vi har det jo finere her i Bergen
Jeg har prøvd å bestille en reise flere ganger siste døgnet. Får denne meldingen når jeg skal betale: "Beklager, vi kunne ikke behandle betalingen din. Prøv igjen, eller ring oss og vi vil prøve å hjelpe deg.", jeg har også fått noen andre feilmeldinger og et par ganger jeg prøvde så stoppet sidene opp i prosessen og jeg kom ikke videre til neste trinn. Jeg ser at SAS har gjort flere endringer på nettsidene de siste ukene. Mulig det er noen innkjøringsproblemer? Jeg ser i allefall på facebook-sidene at det er mange som klager på trøbbel med nettsidene de siste dagene. Jeg gir nå opp og prøver igjen i morgen...
Jeg ser SAS har svart dette på en kommentar fra en som klager på facebook: Hej, Vi har tyvärr tekniska problem just nu och jobbar på en lösning. Försök gärna igen senare. Om du behöver boka snarast så kan du ringa in till oss, så hjälper vi dig. Vi beklagar detta. Vänlig hälsning, Mikael Rart at de ikke legger noen meldinger ut på sidene sine om dette... Jeg kommer i allefall ikke til å ringe inn...
SAS ble tydeligvis rammet av Cyberangrep i går fra "Anonymus Sudan", som kan være årsaken til mange av problemene. https://simpleflying.com/sas-cyber-attack/. Simpleflying siterer Cyber News. Ikke hørt noe fra andre kilder. "As has become common with large organizations globally, especially airlines, the hackers promptly demanded a ransom to restore access to the SAS services. After initially demanding just $3,500, the group upped its demand to $175,000. Despite insurance for cyberattacks, it's unclear if the airline paid the ransom or managed to restore access by other means."
Takk for informasjon Nå ser jeg at TV2 også skriver om det. https://www.tv2.no/nyheter/innenrik...ede-hackergruppe-tar-pa-seg-skylden/15762141/
Utpressingskravet er høynet til USD 750.000 i dag. Liker at de ikke lar seg presse, det er jo en skikkelig kjip situasjon. Betaler du, blir du merket som et lett bytte. Det er jo enda verre.