Jeg ville prøvd Gullmailen/Diamantmailen. Jeg har selv fått svært god hjelp fra en der som heter Eldbjørg når det gjelder avvik på betalte reiser! Telefon ville jeg holdt meg unna … tyvär
Hei. Observerte i dag at det er en liten differanse av poeng som vises når man logger seg på SAS sin side og poeng som vises i profilen min. Differansen er marginal, men kjekt å vite om andre også opplever det samme og vet om denne er en feil eller om andre logiske forklaringer som ligger bak.
Samme her. AwardWallet viser de samme summene på egne og point sharing-gruppe. Så det er visst noe nytt SAS har begynt med de siste dagene.
Det stemmer! Da skal jeg dobbeltsjekke og se om differansen stemmer. EDIT: Det stemmer ikke helt. I følge Pointsharing-siden, har jeg færre poeng en den som vises når jeg går inn i profilen min.
Jeg får sitere meg selv igjen. Nå er poengsummen det samme på begge stedene igjen.... Kanskje det var heller bug enn feature vi observerte.
Jaggu. Nå er det likt hos meg også. Noen har trykket på en knapp de ikke skulle trykke på. Eller noe sånt.
Skru av blokkering av cookies og adblocker for SAS.no. De bruker javascript for å beskytte seg mot boter, og det er lett for å at slike plugins vil trigge antibot-systemet deres.
Feil 1: Bonusbillett bestilt etter innføring av avbestillingsgebyr ikke mulig å avbestille på nett under 24 timer før avgang, men i følge vilkårene skal den jo være avbestillbar helt frem til avgang. Feil 2: Utvidet åpningstid på telefon for diamant fungerer ikke, har prøvd å ringe med både eget nummer og annet nummer hvor jeg taster inn eurobonus-nr. Får prøve å ringe igjen i morgen tidlig da.
Edit: Det ser ut til å ha vært midlertidig. Tilbake til normalen nå. Da har SAS innført fattigmanns to-faktor (Captcha) ved innlogging Jeg hater disse som pesten, og dette er i tillegg den eldgamle varianten som omtrent er umulig å få riktig! Det krever for min del gjerne 3-4 forsøk før jeg "treffer". Kunne de ikke fått på plass en ordentlig MFA-løsning, med tidsbegrenset hvitlisting av betrodde enheter? Og alt dette på toppen av en ny autentiseringsløsning som suger balle og tar 30-40 sekunder, via en "halvveis" innlogging hvor du akkurat rekker å klikke på det du skal før du innser at SAS ikke var helt i mål med innloggingen likevel, og du må starte forfra igjen. Som om ikke dette var nok, er det sånn ca 5 minutter tidsavbrudd ved inaktivitet. Om du trenger å gjøre et kjapt søk på AF/EF underveis må du derfor i gang med hele bøtteballetten på nytt. Og poengene og personopplysningene er nøyaktig like usikret som før de satte i gang dette "prosjektet". Velkommen til 2023, mitt kjære Scandinavian Airlines System!
Har sett det samme noen ganger. Det skjer dersom det ikke er lagt inn koordinater for hvor flyfvningen går. Koordinat 0,0 er der flyet er på kartet ditt. I går fløy det flyet på kartet hos meg "baklengs" hele veien fra OSL til SVG.
Jeg har ikke kunnet se 'Mine Bestillinger' på nettsiden på over 2 uker. Det er dog mulig å søke fram bestillingene på PNR+navn. Har sendt inn beskjed om feilen et par ganger. Har selvsagt prøvd forskjellige nettlesere og maskiner osv. Jeg får heldigvis opp bestillingene mine i appen, så det går an å ha oversikt. Interessant problem.
Min gjetning er at du nylig endret bookingen din (eller SAS oppdaterte systemet)*** og så i din "mine bestillinger" har bookingen din forsvunnet selv om du kan legge inn den manuelt med Booking referansenummer og etternavn slik du skrev det og på telefonappen ser du den fortsatt vist, men den er egentlig ikke så funker som den burde være. Du bør sjekke den (nye) bestillingen/billetten som SAS utstedte til deg for å se om de har fjernet ditt eurobonus-medlemsnummer? - Normalt står Eurobonus-nummeret under navnet ditt, men hvis den nye billetten ikke har dette nummeret, er dette problemet ditt. Du bør sjekke billetten din hvis en av Star Alliance-flyvningene viser for eksempel: "Swiss International Air Lines Operated by 2L Helvetic Airways" eller "Lufthansa operated by Lufthansa Cityline" eller et annet lignende flyselskap. 2L Helvetic Airways og Cityline, selv om de operated av et Star Alliance-flyselskap, er ikke iboende medlemmer av Star Alliance. Det er hovedårsaken til dette (bestillingen din forsvinner fra profilen din), SAS selv kan ikke hjelpe deg med å legge inn ditt Eurobonusnummer på billetten din fordi de ikke selv kan gjøre det! Men du kan fikse det på følgende måte: - Logg inn på SAS med nettleser (ikke i appen på telefon) - Velg "mine bestillinger" - Legg til bestillingen din manuelt med din bestillingsreferanse og etternavn - Scroll ned og du vil se "bonusprogram", klikk "rediger bonusprogram". - Velg "på enkeltflyvninger" (den "på alle flyvninger"-delen vil ikke hjelpe deg) og legg deretter til eurobonusnummeret ditt, f.eks. EBGxxxxxxxxx på alle flyvninger UNNTATT 2 FLY (1.Swiss International Air Lines) og (2.Swiss International Air Lines) Opereres av 2L Helvetic Airways) - det er bare et eksempel du må finne 2 tilsvarende fly i bestillingen din. Trykk deretter lagre og sjekk. SAS oppdaterte systemet***: Velg "på enkeltflyvninger" (den "på alle flyvninger"-delen vil ikke hjelpe deg) og legg deretter til eurobonusnummeret ditt, f.eks. EBGxxxxxxxxx på alle flyvninger. Trykk deretter lagre og sjekk.