SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for fyldig svar. Jeg ser at en av reisene ikke lar seg åpne på detaljene, hverken i sas mobilappen eller ved å søke frem på nettstedet. Jeg ser reisen på 'mine bestillinger' i mobilappen, men feiler når jeg skal åpne den der (og får ikke opp bestillingslisten engang på 'mine bestillinger' på nettstedet). Jeg kan derimot gå inn på reisen på Turkish-appen, velge sete osv, så virker som alt er ok med reisen der. Jeg ser på bestillingskvitteringen på mail at EBG-nummeret ligger inne der. Får smøre meg med tålmodighet, gullmailen har sagt at problemet skal være meldt inn til SAS IT. Kanskje er det håp om å få sett bestillingene sine på sas.no etterhvert.

Last edited: 09. sept 2023
  2. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Du bør prøve trinnene jeg instruerte, det vil hjelpe deg å legge det til mine bestillinger

3. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, takk for oppskrift, men den fungerer ikke. Jeg var nok upresis mtp at bestillingen lar seg søke frem, denne ene lar seg ikke søke frem på etternavn og referanse, da kommer bare feilmeldingen. Det har vært slik fra minutt 1 dvs ingen endringer. Finner ingen mulighet til å 'legge den til manuelt' eller redigere den fra nettstedet. Ser på billettmail at det ikke er noe 'operated by' og at ebg nummer er registrert. Jeg avventer og lar SAS fikse det.

4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,714
    Bonuspoeng:
    113
    Endret på en billett i går (og sparte penger), fint med litt språktrening for SAS Plus Pro Bio-kunder:

upload_2023-9-15_6-27-13.png

kaiarne, Rscott, Kristian and 3 others like this.
  5. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    SAS mistenker at jeg er en bot :D

upload_2023-9-22_10-27-48.png

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer ved bruk av VPN.. Veldig irriterende faktisk....

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,866
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker ikke VPN. Har skjedd meg siste uka også

8. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, for meg er dette konsekvent når jeg bruker VPN..
    Skjer det over alt eller kun på et sted?

Kan jo være det er en VPN kobling et eller annet sted mellom deg og SAS .. Ellers er det et større mysterie..

9. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk det tilfeldigvis en dag på jobb. Ikke noe vpn her heller forøvrig.

10. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan kanskje spekulere i at det er mange koblinger fra samme ip eller ip-serie?
    Det er i alle fall min teori ang VPN...

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Bruker du en kommersiell VPN-tjeneste så er disse ofte implementert med enten Amazon, Google eller Microsoft sine skytjenester. Det er ikke usannsynlig at SAS har markert trafikk fra disse som mistenkelig siden normal brukertrafikk vanligvis ikke kommer derfra. Hvis du har satt opp vpn hjemme eller bruker jobbvpn så må det være noe annet.

Are liker dette
  12. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer nok bra ja. Bruker en slik i ny og ne..

OpenVPN hjem vil nok fungere like bra som å sitte hjemme, så det var ikke det jeg tenkte på nei :D

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er jo ikke alltid man er hjemme :D Det er mange forskjellige grunner til å bruke vpn

14. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt. Jeg bruker VPN når jeg reiser eller bruker åpne wifi. Og OpenVPN hjem for å få tilgang til interne resurser, når det er sagt er det vel strengt tatt bortkastede penger å ha en kommersiell VPN om jeg kan bruke den jeg har hjemme.. Med unntak av de få tilfeller hvor jeg trenger en lokal IP eller ikke ønsker å route trafikk fra langtvekkistan til Norge og så tilbake til langtvekkistan...

Og sånn helt teoretisk om jeg skulle ha interesse av p2p så er det vel kanskje også greit....

Preference liker dette
  15. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,492
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har SAS altså begynt med "urgency/scarcity marketing"...:(

upload_2023-11-21_0-25-55.png

16. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Helt objektivt og konstruktivt spørsmål; finnes det andre selskaper på SAS sin størrelse i Norge/Europa/verden som har tilsvarende ustabil brukeropplevelse på sine hjemmesider? Uansett type nettleser/nettverk så er det helt ekstremt hva man som bruker må tåle av merkelige feilmeldinger og forstyrrelser.
    Og hvor mye salg går de glipp av fordi kunder gir opp?

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Har opplevd såvel Lufthansa, Iberia og TAP sine som ustabile og uforutsigbare og. Men jeg er enig med deg, de må jo miste salg på dette.

benair liker dette
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Av og til lurer jeg på hvordan SAS IT får det til.
    Skulle bestille poeng billetter til sønn m familie i dag, alt funka fjell (fant til og med billetter :eek:) helt til jeg skulle trykke på Betal knappen.

Der stod vi gett, støtt som fjell, kom ingen vei.

Ufrivillig tok jeg en telefon for å sikre billettene. Ufrivillig fordi denne gjengen har lange navn med norske tegn og jeg visste at på dette tidspunktet så kom jeg til en engelsktalende...

Heldigvis. Harry som han het, spurte prompte om jeg hadde valgt seter, det hadde jeg jo. Da kunne han fortelle at hvis jeg gjentok bestillingen uten å velge sete, så ville jeg få betale. Men jeg måtte begynne forfra. Det var viktig.

Genialt nok så husket cookien på tidligere innslåtte navn og greier, så jeg slapp å gjenta det, men gruet for at dette antagelig kom til å bety at jeg måtte begynne forfra igjen. Men neida, da jeg kom til setevalg var disse blanket ut, klikket neste, godkjente cc og la til security code for så å klikke Betal.

Jammen ble skjermen transparent grå gitt, det virka. Selv om de godt kunne ha hostet opp en liten melding om "vent litt, mens vi sjekker betalingen".

Så, for andre som bestiller i dag, så er siste feature fra SAS IT at du ikke må velge seter hvis du vil få betale.

Det hører med til historien at jeg etterpå kunne velge seter uten problem.

Kristian, Earl, Insomnia4u and 4 others like this.
  19. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Tricket med å ikke velge seter har vært i mange år. Det er en buh som plutselig kommer ut av det blå og da er det bare å gi beng i setevalg, så glir det igjennom. Helt utrolig at de ikke klarer å fikse det

20. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    På linje med feilen på forsiden av nettsiden her for å komme til forumet som ikke er rettet på flere år?;)

Olelink, RoadKing, Molde and 4 others like this.

Del denne siden