Av og til lurer jeg på hvordan SAS IT får det til.
Skulle bestille poeng billetter til sønn m familie i dag, alt funka fjell (fant til og med billetter

) helt til jeg skulle trykke på Betal knappen.
Der stod vi gett, støtt som fjell, kom ingen vei.
Ufrivillig tok jeg en telefon for å sikre billettene. Ufrivillig fordi denne gjengen har lange navn med norske tegn og jeg visste at på dette tidspunktet så kom jeg til en engelsktalende...
Heldigvis. Harry som han het, spurte prompte om jeg hadde valgt seter, det hadde jeg jo. Da kunne han fortelle at hvis jeg gjentok bestillingen uten å velge sete, så ville jeg få betale. Men jeg måtte begynne forfra. Det var viktig.
Genialt nok så husket cookien på tidligere innslåtte navn og greier, så jeg slapp å gjenta det, men gruet for at dette antagelig kom til å bety at jeg måtte begynne forfra igjen. Men neida, da jeg kom til setevalg var disse blanket ut, klikket neste, godkjente cc og la til security code for så å klikke Betal.
Jammen ble skjermen transparent grå gitt, det virka. Selv om de godt kunne ha hostet opp en liten melding om "vent litt, mens vi sjekker betalingen".
Så, for andre som bestiller i dag, så er siste feature fra SAS IT at du ikke må velge seter hvis du vil få betale.
Det hører med til historien at jeg etterpå kunne velge seter uten problem.
Vis alt...